Hallo lieve leden, Vorige week plaatste ik het bericht dat na 3,5 jaar van behandelen en miskramen ik zwanger was. Na de zoveelste ivf tp, eindelijk een hartje op de echo maar een erg laag HCG. Vandaag was de volgende echo, dit ivm dat lage HCG en de trage groei. Doel was wederom een hartje zien en een embryo dat gegroeid was, en hopelijk nu beter op te meten was. Vorige week was alles nog erg klein. Vandaag ben ik 7 weken en 1 dag. We hebben een hartje gezien, en dat bleek ook een snellere hartslag te hebben dan vorige week. Goed nieuws dus. Maar het embryo was niet gegroeid en paste niet bij de termijn van de zwangerschap. De arts vertelde dat ze zich veel zorgen maakte en de kans dat deze zwangerschap goed af gaat lopen slechts een paar procent is. We moeten ons voorbereiden op het zoveelste debacle. Mijn man en ik zijn in shock naar huis gereden en voelen ons uiteraard erg verdrietig. Volgende week weer controle, de arts denkt dat het hartje dan waarschijnlijk niet meer zal kloppen. dan gaat het HCG dalen en zet de miskraam in. Dit kan weken duren. Hebben we dus eerder meegemaakt, ik zie daar vreselijk tegenop. Laatste keer dan ook de abortuspil gekregen om het op gang te helpen. Het is te pril voor een cuttetage. En zoals het onduidelijk is waarom ik zo moeilijk zwanger raak is het ook onduidelijk waarom ik als het eindelijk ben, het niet blijf. Iemand ervaring met een te klein embryo maar wel een kloppend hartje? Hoor graag van jullie. Liefs Donna
Ey lieve donna ik heb hier geen ervaringen mee maar ik wil je veel sterkte wensen. Ik hoop dat het een plakker is en alsnog het goed afloopt. ❤️
allereerst stekte. Ik heb dit afgelopen zwangerschap ook gehad en dit is helaas niet goed gegaan. Ik had met 6 weken en 5 dagen mijn eerste echo en het embryo was 4.3mm maar met hartslag. Thuis zei mijn gevoeld dat het te klein was en ben ik gaan vergelijken met de echo van mijn zoontje en die was met dezelfde termijn 7.2mm. Ik heb daarop de verloskundige gebeld en mijn zorg uitgesproken en mocht een week later terugkomen, het embryo was wel gegroeid naar 5.2mm en had nog steeds een hartslag maar was veel te klein, daarop 2 weken moeten wachten en toen was het hartje gestopt, het embryo is uiteindelijk 7.2 mm geworden (hoort het bij 6.5 week te zijn) en ik was 10 weken zwanger. Ik heb overigens ook heel veel verhalen gelezen toendertijd van meiden waarbij het embryo wel een groeispurt heeft gehad en het wel goedgegaan is, blijf in ieder geval nog een beetje hoop houden. Ik wil je veel sterkte toewensen.