hallo allemaal, ik was deze keer weer zwanger en heb al 2 eerdere miskramen gehad bij 5 1/2 week. Nu was ik voorzichtig positief en was al op 6 1/2 week en toch is het weer misgegaan... Ben bij de gyn geweest en nu gaan we het toch maar onderzoeken of er een oorzaak te vinden is. Ik was er trouwens nog niet geweest of ik voelde wat in mijn maandverband vallen en dat bleek dus het vruchtzakje te zijn... Ik had het nog niet eerder gezien. Toch wel gek maar ook goed om het nu een keer te zien. Ik weet alleen echt niet meer hoe nu verder. Zijn er vrouwen met soortgelijke ervaringen en hoe gaan jullie ermee om? groetjes, Taleut
Ik heb intussen 4 miskramen gehad, maar intussen ook een gezond kindje. Helaas wil het voor nummer 2 weer niet lukken en vinden we het nu ook erg lastig worden. Tja, hoe ga je er mee om. Je gaat er gewoon mee om. Dat is tenminste mijn ervaring. Een paar weken goed janken en niet lekker in je vel zitten, jezelf weer bijeen rapen en er toch maar weer voor gaan. Met nieuwe hoop en nieuwe kansen. Die onderzoeken doen vond ik zelf prettig, omdat je het gevoel hebt dat je nog iets kunt doen. En er misschien nog iets aan te doen is dat het steeds mis gaat. Wij hebben intussen alle onderzoeken gehad en er is niets uitgekomen. Dat vind ik nu heel lastig, je kunt niks meer, behalve maar weer proberen en afwachten of het dan goed zal gaan. Terwijl je na 4 miskramen echt wel weet dat de kans vrij groot is dat het de volgende keer ook een miskraam gaat worden. Met dat in je gedachte valt het allemaal niet mee. Maar er zijn 2 dingen die me op de been houden. Ten eerste heeft de gyn me gezegd dat hoewel ik een verhoogde kans heb op een miskraam, de statistieken ook uitwijzen dat de aanhouder wint. Soms hebben mensen 8 miskramen en gaat het de 9e keer ineens goed. Ten tweede weet ik zelf ook: als ik niet niet meer probeer, gaat het zeker niet lukken. Dus tja, je hebt weinig keus. Als de wens er is, dan ga je er vroeg of laat toch weer voor. Ik hoop echt dat het jullie ook nog een keer gegund is. Heel veel sterkte, het valt allemaal niet mee. Mijn ervaring is dat het weer wat makkelijker wordt als je cyclus weer op gang komt en je weer voor een volgende zwangerschap kunt gaan. Ik vind de eerste maand na de miskraam (ik heb dan nooit een eisprong) altijd het vervelendst: je voelt je soms nog zwanger en je hebt ook geen kans om weer zwanger te worden... Sterkte!
Helaas hier ook de ervaring met meerdere miskramen. Ik heb net zoals noodles de onderzoeken bij de gynaecoloog als zeer prettig ervaren. Ook mijn gyn gaf ook aan dat uiteindelijk bijna alle vrouwen met herhaalde miskramen ooit een gezonde zwangerschap krijgt. Het is echt de aanhouder wint en je zal voor jezelf een soort modus moeten vinden hoe hiermee om te gaan. Mijn stemming kon ook wisselen van 'vol optimisme' tot het 'gaat nooit lukken'. Ik heb mezelf er altijd wel wat aan toegegeven, maar mocht ook niet te lang treuren. Veel praten, lachen, huilen met je partner helpt mij. En toch blijf het vertrouwen houden. Ik zie zoveel vrouwen op het forum met drie of meer miskramen die uiteindelijk toch een kindje gaan krijgen. Ik probeer daar veel aan te denken. Ik ben nu weer pril zwanger en ik vind het raar maar waar minder spannend dan de vorige keren. Tuurlijk slaat de paniek regelmatig toe, maar weet nu ook dat ik er geen enkele invloed op heb en dat als het weer misgaat er nog genoeg tijd is om te treuren. Mijn ervaring is dat de klap sowieso hard aankomt en dat het niet uitmaakt hoe voorzichtig en afwachtend je in een nieuwe zwangerschap staat. Toch elke zwangerschap je weer proberen voor te nemen dat je ook mag genieten en dat niemand je dat kan afnemen. heel veel sterkte met alles en een dikke knuffel!
Wat vreselijk dat je ook 3 miskramen hebt moeten meemaken. Ik heb het ook meegemaakt. In verschillende stadia. 5w, 8w en 15w geen peil op te trekken, maar nu ben ik dus 34 weken zwanger. Het kan wel! Ik heb me lang onzeker gevoeld tijdens deze zwangerschap en nog ben ik een beetje angstig, want straks gaat het alsnog fout. De schrik blijft er gewoon in zitten. Ik ben zelf wel heel optimistich gebleven, ik wist wel dat ik ooit een kindje zou krijgen en nu lijkt het wel goed te komen. Ik heb ook onderzoeken gehad. Oa bloedstollingsonderzoek. Ik bleek ook een stollingsafwijking te hebben. Gedurende deze zwangerschap sta ik onder extra controle, dus ik loop bij de gyn, maar mijn "afwijking"hoeft geen consequenties te hebben voor deze zwangerschap. Ook heb ik niks gebruikt/gekregen om deze zwangerschap wel goed te laten lopen! Dat was mijn verhaal! Toch een positief verhaal! Dikke knuffel voor jou!
heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet er nog bij zeggen want dat had ik er niet bij staan, dat ik wel een gezond kind heb al, een jongen. Dus ik weet dat ik het kan! het is nu meer dat ik gewoon even niet meer weet waar ik de kracht vandaan moet halen om het te blijven proberen... Maar jullie reacties helpen me wel, en erover praten uiteindelijk ook. heel erg bedankt nogmaals.
ook ik heb helaas ervaring met herhhaalde miskramen.we hebben al een zoontje van 4 jaar en toen we voor een tweede wilde gaan ging het niet zoals we zouden willen.3 miskramen in 8 maanden tijd.telkens tussen de 8 en 9 weken. bij het ziekenhuis bloed onderzoek laten doen ,chromosomen maar alles was goed.en net na de laatste miskraam hadden me man en ik besloten dat hert goed was en ons zoontje alleen zou blijven.bleek ik ineens zwanger.niet ongesteld geworden na de laatste miskraam en zwanger. de arts in het ziekenhuis snapte er niets van.inmiddels ben ik 26 okt bevallen van een mooie ddochter.dus geef de hoop niet op,het doet telkens veel verdriet maar eens moet het goed gaan.ik zal voor je duimen
Hoi Hier ook 1 die afgelopen vrijdag een miskraam heeft gehad en dan ook de 4e waarvan 1 een bbz. Ook wij snappen er niks van terwijl we hiervoor gewoon 2 normale zwangerschappen hebben lopen. Een zoon van 5 jaar en een dochter van 3 jaar. In eerste instantie hadden we besloten om er mee te stoppen (geestelijk gezien) maar goed de wens is zo sterk dus nog 1 poging voor ons. Om gewoon te zien waar het schip strand. Hopelijk is jou ook een gezond kindje gegund. Heel veel sterkte met het verwerken. Liefs Sbabe
Ik heb ook 3 miskramen gehad. Allemaal tussen de 6 en 8 weken. De 1e en 3e keer heb ik ook echt een vruchtzak gezien. Ik vond dat zelf echt superheftig. Bij mij lijkt de reden achter de miskramen te zijn dat mijn schildklier te langzaam is. Je zou dus voor de zekerheid een keertje bloed kunnen laten prikken, dan weet je hoe het er bij jou voorstaat. Hopelijk is het snel gezond raak. Liefs, Anouk
Hallo , ben hier nieuw, eindelijk toch maar eens n profiel aangemaakt na 3 miskramen op 1 jaar tijd (waarvan enkel na de laatste een curettage, de andere 2 miskramen kwamen automatisch) . Ik heb ook alle onderzoeken gehad, op het eerste zicht was er niks aan de hand, maar via de MRI scan kon mijn gyn zien dat mijn baarmoeder beschadigd is door de curettage! Dat hoorde ik deze week, en t was weer een behoorlijke klap (omdat ik natuurlijk had gehoopt dat alles ok en achter de rug zou zijn). Hij noemde het synechieen, soort verklevingen. Hij zei dat ik t beste een operatie onderga om de kans op miskraam te verkleinen. Ik wil hier echter mee wachten, omdat ik de ziekenhuisbezoeken toch even meer dan beu ben. Bovendien ben ik nu enkele dagen overtijd en een zwangerschapstest duidde vaag positief aan, maar ik durf niet eens echt blij te zijn, omdat ik zo onzeker ben. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kent iemand die verklevingen? Ik kan denk ik ook niet genieten totdat ik zeker weet dat het goed komt. Het lijkt of ik het allemaal heel zwart inzie, maar na die 3 miskramen en het slechte nieuws over de beschadigingen, lukt het me niet meer zo goed om het relax te bekijken.... Ik zou het zo graag van me af kunnen zetten! Sterkte aan iedereen in dezelfde situatie.
Hoi, Wat vervelend zeg! Ik heb met 10weken een 2ling verloren daarna 1 met 8weken en toen raakte ik zwanger van onze dochter. Toen ze 3 maanden was was ik weer zwanger en ging ook weer mis met ongeveer 6weken. Maar na die van 8 weken zouden we bloed afgeven voor chromosomen onderzoek. Om te kijken of er bij 1 van ons iets niet goed was. Maar toen ik weer zwanger bleek te zijn hebben we dat toch niet gedaan. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden en het dan wel goed mag gaan. Dikke knuffel!
Hoi, Ook hier helaas ervaring met 3 miskramen. Afgelopen vrijdag curettage nr 3! Alle 3 de keren een ma. Dus ik voel me ook nog eens flink belazerd door mijn lichaam. Deze keer had ik er redelijk goede hoop op, omdat ik maar 1 keer licht bloedverlies had en daarna niet meer. Toch bleek het donderdag bij de echo alweer fout te zijn. De eerste ma was met 13 weken, vruchtje was overleden met 9 weken. Daarna een gezonde dochter gekregen met mijn inmiddels ex-man.Die verliet me vlak na de geboorte voor een jong ding. Inmidels een nieuwe vriend, waarmee ik heel graag een kindje zou willen krijgen. Vorig jaar juni meteen eerste ronde zwanger, maar helaas ma na ongeveer 6 weken ( ik dacht al ruim 9 weken te zijn) Na een curettage een jaar lang ellende met de menstruatie gehad en toen opeens toch weer zwanger, terwijl ik er niet meer op gehoopt had. Helaas ging dit dus ook mis. Veel verdriet, veel huilen en praten. Ik word heen en weer geslingerd door emoties. De ene keer denk ik dat het wel weer gaat, de andere keer stort ik weer helemaal in. Ik ben al wat ouder, dus ik weet dat het risico groter is en dat na elke miskraam de kans ook weer iets groter wordt. Toch denk ik dat de wens groter is dan de angst uiteindelijk. Natuurlijk niet tot in het oneindige, maar ik wil nog niet opgeven. Ik wens jou heel veel sterkte en kracht toe om dit te verwerken. Het is helaas een zware tijd liefs grietje
Hoi, ook ik heb helaas deze ervaring. In maart dit jaar een missed abortion gehad, vervolgens in juni een miskraam na 5 weken. De maand erna weer zwanger, weer met 5 weken een miskraam. In november weer zwanger, nu was het over met 4 1/2 week. Op dit moment zie ik het even niet meer zitten . Ook al heb ik al een geweldige dochter van bijna drie, het gevoel dat het wel goed zal komen is er nu even niet meer.... Het valt niet mee om positief te blijven, maar de volgende ronde gaan we er weer helemaal voor. Sterkte en veel succes Groetjes Josje
hee hallo, lieve meiden bedankt voor jullie berichtjes! ik ben er nog steeds niet mee klaar. Ik bloed nog steeds na 3 weken en loop inmiddels de deur plat bij de gynaecoloog... Ik heb nog steeds HCG in mijn bloed, het is wel laag (een waarde van 55) maar het is er nog steeds niet uit. Vorige week had ik een waarde van 60 dus ben maar 5 punten gezakt in een week tijd. Heeft iemand daar ervaring mee? ik ben steeds heel erg moe (tja vind je het gek, nog even en ik heb een rollator nodig zoveel bloed als ik verlies...)Ik krijg eigenlijk helemaal geen duidelijk beeld van de gynaecoloog van wat er aan de hand kan zijn. Ik kan mijn 3e miskraam nu ook helemaal niet afsluiten omdat ik er steeds mee geconfronteerd word... In ieder geval allemaal heel veel sterkte met het verlies, ik hoop echt dat we allemaal weer de kracht vinden om het nog eens te doorstaan allemaal, want het is niet niks...
hallo allemaal ik heb 4 mk gehad waarvan ik bij de eerste gecuriteerd ben (lege vruchtzak bleef zitten) allemaal rond 5, 6 weken en kijk nu al bijna 15 weken zwanger! dus geef de moed niet op. toen ik van deze zwangerschap de test dee had ik ook weer een heel slecht voorgevoel d8 echt dat het weer mis zou gaan het is net of je er dan op zit te wachten dat het mis gaat omdat je denkt ik krijg toch elke x miskramen maar tot nu toe gaat alles super goed en hoop natuurlijk dat het zo blijft. ik [-o< dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden en een goede zwangerschap krijgen en natuurlijk een gezond kindje! liefs samantha
Hier ook 3 mk-en en ik zei ook ( net als Noodles) ooit... En jawel. We hebben een supermeisje. Nu zijn we alweer 2 mk-en verder.