Hoi! Een paar maanden geleden, ik denk zo'n 4/5 maanden, ben ik gestopt met de pil. Ik wou vooral eens checken of alles het nog doet. Nu.. een paar maanden verder, ben ik (ondanks alle waarschuwingen) nogal geschrokken van mn cyclus. Voor ik aan de pil was, tien jaar geleden, had ik een hele regelmatige cyclus, gewoon steady elke maand. Maarja dat was dus heel lang geleden. Nu heb ik het een beetje bij gehouden: gestopt met de pil: drie weken later ongesteld daarna duurde het tien weken voor ik weer ongesteld werd en nu ben ik na 46 dagen (inclusief vorige menstruatie weer ongesteld) We zouden het heel tof vinden om een kindje te krijgen, dus we doen het vaak onveilig. Ik zou het alleen zelf heel fijn vinden om er wat meer grip op te krijgen, dus ik heb afgelopen periode ovulatietesten gedaan. Ik had een soort van positieve (van de action, de streepjes horen officieel even donker of donkerder, die van mij was iets lichter maar wel veel donkerder dan normaal) en die zou volgens berekening ook hebben geklopt. twee weken later ben ik ongesteld geworden. Maar om nou vanaf nu steeds ovulatietesten te doen.. Ik weet niet, is ook gewoon een dure zaak! Er zijn vast meer meiden om me heen die hier mee zitten. Ik ben er nogal nieuw mee, wat zijn jullie ervaringen? Loekje
Hee ik herken mij een klein beetje in jouw verhaal. Ik ben in december gestopt en alleen maar hele lange cyclussen gehad. Ik werdt ook niet echt wijzer uit ovulatietesten omdat ze wel vaker in de cyclus een knaller hadden ben er dus maar mee gestopt. Ga als me volgende ronde begint tempen alleen dat gaat duidelijkheid brengen ook ga ik Maca pillen slikken Google maar eens misschien ook een idee voor jou. Ik wil ook heel graag zwanger zijn maar helaas kunnen we het niet afdwingen hoe vervelend dit ook is, maar je bent zeker niet de enige meis...
Herkenbaar. Toen wij bezig waren voor de eerste had ik eerst een paar keer een cyclus van rond 30 dagen. Toen ineens een uitschieter van ruim 60 dagen. Daarna weer 2 van 30 dagen en weer een uitschieter van ruim 70 dagen. Paar maanden later weer een uitschieter van ruim 90 dagen. Erg frustrerend, en ovulatietesten had ook geen nut. Ik ben gaan temperaturen. Kost eenmalig een paar euro voor een thermometer, en je hebt pas achteraf inzicht van of en wanneer er een eisprong is geweest. Maar voorkwam stress en en kapitaal aan testen, omdat ik dus kon zien dat ik nog geen eisprong had gehad. Wist dus waar ik aan toe was. Voor de tweede zwangerschap direct gaan temperaturen en nu we bezig zijn voor een derde weer direct begonnen. Al zijn mijn cycli het afgelopen jaar redelijk regelmatig (30-38 dagen), het voorkomt stress.
Pfff ik snap dat de wens groot is maar wat had je verwacht? Meteen een regelmatige cyvlus na de pil hebben maar weinig vrouwen. Denk dat je nog niet mag klagen hoor. Wachten duurt lang maar hoort er wel bij. Tuurlijk mag je af en toe even balen. Masr wat als je dadelijk lang moet wachten.. Probeer t jezelf niet te moeilijk te maken. Ik wacht inmiddels 2 jaar ruim. Je zou kunnen temperaturen. Kost niks behalve consequentie.
Haha, ik ben niet aan het zeuren hoor, misschien dat de titel van het topic wat schreeuwerig overkomt maar zo is het allerminst bedoeld. Temperaturen is wel een goed idee.. Ik zal ook eens googlen wat die maca pillen zijn. Voorlopig nu ongesteld, dus even helemaal niks Fijn om te lezen dat het inderdaad voor veel meer mensen zo werkt. Tis ook geen frustratie, gewoon echt alleen even delen. Fijn om erover te praten!