Jaja.. hoe blij ik ook ben! Toch slaat de onzekerheid opeens KEIHARD toe! Elke keer als mijn misselijkheid weg gaat denk ik: Ojee het gaat fout! En dan komt het weer terug en dan ben ik weer opgelucht. Vandaag de huisarts gebeld. Volgende week vrijdag kan ik terecht. Dus dat is al een geruststelling. Gewoon eventjes praten hoe nu verder, aangezien het bezoek aan de verloskundige nog wel eventjes duurt. Toen kreeg ik groen licht om ook een verloskundige te bellen. Ik zat eerst te twijfelen, aangezien ik pas 4 weken en 2 dagen zwanger ben en 2 (licht) positieve testen heb gehad (gisteren en vandaag). Gisteren was mijn nod, maar mijn menstruatiecyclus kan ook nog wel eens varieren tussen de 27 en de 29 dagen. Als ik van de 29 dagen uitga.. dan is mijn nod dus morgen.. snappen jullie het nog? De testen van waren licht positief, maar wel duidelijk zichtbaar binnen de max. termijn! Toch uiteindelijk maar een verloskundige gebeld, je moet natuurlijk van het positieve uitgaan. Zij vertelde dat ze wil dat ik met ongeveer 6 weken een inwendige echo laat maken in het ziekenhuis, omdat ik 2 maanden terug een positieve test in handen had en uiteindelijk toch ongesteld werd (vroege miskraam) en omdat mijn cyclus onregelmatig is. Nu heb ik een afspraak staan voor 29 september (intake verloskundige). Goed. Vervolgens bel ik het ziekenhuis en krijg ik een chagerijnige doos aan de lijn. Ik leg uit dat ik ben doorgestuurd door de verloskundige voor een inwendige echo bij 6 weken. Het antwoord van haar was: "waarom?". Ze was zo bot en kortaf. Werd er ineens helemaal onzeker van. Nu heb ik een afspraak staan voor de 24e (dan ben ik 8 weken en 2 dagen als alles goed gaat). Maar nu ben ik zo bang dat ik een deze dagen alsnog ongesteld word!! Morgen ga ik op vakantie (5 daagjes) en mijn vriend is heel nuchter, die geloofd eigenlijk nog niet dat het zover is, aangezien de streepjes niet even dik waren en die zegt steeds: kan nog fout gaan! Dat is ook niet echt stimulerend. Ik kan er nu niet echt van genieten...... ben ik nu gewoon zwanger of moet ik over een week nog een test doen en als ie dan overduidelijk is en niet ongesteld ben ben ik zwanger.. ik loop nu steeds met het idee: "loop ik niet te hard van stapel?" De verloskundige begon ook gelijk over moeders voor moeders.. ik wil daar zeker voor gaan, maar dan komen ze bij je thuis en doen ze een test en straks is die negatief! En straks ziet de gynaecoloog niets.. ARRGG! Ik kan dit alleen hier delen, verder weet nog niemand dat ik zwanger ben (ook mijn moeder niet). Dus wil mijn onzekerheden/frustraties graag delen :'(.... Ik besef het me nog eigenlijk helemaal niet dat ik zwanger ben, omdat die testen niet overtuigend dik/vet positief waren..!
Gefeliciteerd en ik hoop voor je dat het dit keer goed blijft gaan. Probeer er toch van te genieten, die onzekerheid heb ik ook gehad en hoe makkelijk het ook klinkt probeer die toch opzij te zetten..
Hai meis Het is ook een hele onzekere tijd in deze periode, en een MK is ook niet niks maar vergeet niet dat het vruchtje niet goed is geweest anders stoot je lichaam het niet af en ten tweede bedenk dat als je 1 MK heb gehad dat het nu niet fout hoef te gaat Als het goed is ben je in mei uitgerekend toch? Kom gezellig bij ons op het forum van de Mei mama's 2011 kletsen en lees het is een beetje door. Het is heel normaal hoor dat als je net zwanger ben lichte streepjes heb je lichaam moet ten slotte het HCG hormoon nog aanmaken Ik had elke keer sóchtends wel een lichte streep en als ik in de middag ging testen helemaal niks Als je waarschijnlijk over een paar dagen test zie je al dat hij donkerder word Hier heb je de link voor de mei mama's 2011 en kom gewoon gezellig mee kletsen zo kan je al een beetje geniieten van je zwangerschap en zie je dat iedereen dat heeft http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/226477-mei-2011-mamas.html Groetjes Joyce
De onzekerheid hoort er een beetje bij meis.. vooral ik jouw geval kan ik het me nog beter voorstellen.. Maar als eerste van harte gefeliciteerd met dit wondertje.. en we gaan gewoon duimen dat het nu wel goed mag blijven gaan.. Heel veel succes tot aan de echo!
Ik herken het wel hoor. Hier waren het ook hele lichte streepjes in het begin en ik scheet in me broek toen mvm hier aan huis kwam,denk zometeen is ie negatief! Gelukkig was het een knalstreep en maak ik me inmiddels minder zorgen. Ook ik heb voor mijn dochter een mk gehad en dat is niet niks Gewoon positief blijven! Komt vast goed!!
Zoals al eerder gezegd: het is een heel spannende periode. Zéler als het hiervoor al een keer mis is gegaan. Het vervelende is, dat je hier gewoon 'doorheen' zult moeten. Elke dag is er weer één! Het verdwijnen en weer terugkomen van misselijkheid en andere symptonen hoort er gewoon bij. Schrik ook niet van 'menstruatiepijntjes' (baarmoederkramp, lage rugpijn, steekjes enzovoorts) Dat hoeft niet te betekenen dat er iets mis is. Dat hoort namelijk gewoon ook bij het groeien van je baarmoeder en oprekken van de banden. Ook deze klachten kunnen komen en gaan trouwens! Misschien heb je er zelfs helemaal geen last van. Het is heel spannend, maar er komt echt een moment dat je je wat zekerder gaat voelen. Vooral als je straks je kindje elke dag kunt voelen, dat vond ik zelf zo'n geruststelling steeds! (Terwijl ik nu geregeld vraag of het misschien wat rustiger mag )
Ik begrijp je onzekerheid heeeeeeel goed, maar echt er zit niks anders op dan afwachten. Dat is niet het antwoord wat je wilt horen, ik weet het, maar voordat ik voor deze zwangerschap heb ik ook een VMK gehad en 3 keer innesteling gevoeld maar dat mocht niet door gaan (ik voel dat altijd heel goed sinds mijn eerste bevalling) toen mocht ik bloed komen prikken in het ziekenhuis, liep inmiddels al bij de gyn. Ook daar zeiden ze bij mijn bloeding, hoe vervelend ook, niks anders dan afwachten. Moeilijk he???!!!! Maar ik heb in die tijd wel om de 2 a 3 dgn een test gedaan, todat ik ervan overtuigd was dat deze zwangerschap bleef. Testte altijd met k2v5 dus dat was niet zo duur. Dat gaf mij wel zekerheid. HcG verdubbeld zich in 2 a 3 dagen. Sterkte meid met wachten, menigeen weet wat je voelt! En je mannetje, die wil je alleen maar beschermen.
Dank jullie wel lieve meiden!! Ik was een weekje op vakantie, dus vandaar dat ik niet reageerde.. toen ik thuis kwam heb ik gelijk nog een test gedaan en ja hoor... binnen een paar tellen stond die tweede streep er en hij had niet dikker gekund hahahaha! Bij mvm aangemeld en begin nu steeds meer vertrouwen erin te krijgen. Geniet idd van iedere dag dat het wel goed gaat. Bekijk het ook allemaal per dag. En ik kom zeker op het mei mama's forum! Erg gezellig
gefeliciteerd!! Lekker genieten. Ik begrijp je wel hoor!! Ik heb ook weinig symptomen en dat maakt je toch onzeker..... Bij mijn knulletje was ik vreselijk ziek en dan weet je het gewoon. Nu voel ik niks. Voel me prima en dan vraag je je af of het wel goed gaat. Ik doe af en toe gewoon een testje. Dan weet ik het zeker!! Geniet ze!!