Hopeloos echt niets helpt meer, tandenpoetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamajojo79, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij hadden ook veel geprobeerd (geen filmpjes, ik ga hem niet "belonen"voor dergelijk gedrag) en uiteindelijk in de houdgreep genomen. Tot ik op het idee kwam om dieren e.d. te laten poetsen. Nu gaat het probleemloos en is het dikke pret. Hij bepaalt wat er poetst "En nu komt er een ezel aan...!" En wij maken bijpassende geluiden ;) soms wisselt hij 15x per poetsbeurt van dier of auto, maar de kabouters en de vissen mogen lang poetsen want die hebben een eigen liedje :p

2. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    wow meis allereerst wat een onderschrift, maar begrijp uit reactie dat alles goed verlopen is en op de foto te zien een knappe kerrel. wondertje en toppertje!!

Wat een goed idee zeg die dieren, wat een klein ding kan veranderen he......wij hebben het vandaag ook anders aangepakt, overigens ws manlief weg dus ik alleen.....

op de wasbak gezet met voete in de wasbak haha, voor de spiegel, hoofd tegen me schouder en poetsen, tuurlijk draaide ze om maar tegenstribbelen was minder omdat ik gezegd had dat zij daarna zelf mocht doen....ben rustig begonnen, dus niet meteen hele mond, maar elke keer even kort alle kiezen en voortandjes als afsluiter.

daarna mocht zij, zelf tandpasta erop doen en poetsen, gingen we zingen ( jaaa handjes draaien;);) ) en steeds moest ik opnieuw zingen, ze ging haar tong poetsen enzo...

het was stuk gemoedelijker, ik hoop dat ik langzamerhand steeds makkelijker kan voorpoetsen.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zeer herkenbaar. Hier hebben we toen ook alles geprobeerd. Wat mij geholpen heeft is vlegtuigje spelen. Zij lag op de grond en zat tussen mijn benen met haar hoofd en haar armen onder mijn boven benen. Zo kon ze trappen wat ze wilde en kon ik toch goed poetsen ! (Snap je me nog?)

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    haha moest even denken maar ik snap m ja :) ook zeer handig!

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Fijn dat het al iets relaxter ging! (En off-topic, het gaat wonderbaarlijk goed :D )

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    jaa heerlijk zeg!!! be blij zulke wonders te lezen!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij ook hoor in de houdgreep, later is ze ons dankbaar met een mooie rij tanden. Dit kan je nou eenmaal niet zo laten dan verpest je het gebit voor de rest van hun leven. Hier gaat het inmiddels redelijk, niet van harte maar oké het lukt met 1 persoon.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    idd das zeker waar at ze ons dankbaar zijn, hihi soms zeg ik dat ook terwijl we knuffelen dat mama weleens vervelende dingen moet doen maar dat het is haar te beschermen, ze snapt er wrs niets van, maar vind dan heerlijk haar even lekker vast te pakken.

jij ook gefeliciteerd met een mooi wonder!!

Deel Deze Pagina