Klopt, heb eigenlijk hetzelfde gevoel... Puur voor mezelf zou ik me heel eenzaam voelen. Ik zou graag terug denken aan de seks die we hadden toen ons babytje is verwekt. Ik bedoel maar, ik zou er graag een leuk gevoel aan over houden. En we mogen ons gelukkig prijzen dat we niet op uur en tijd seks moéten hebben, zoals vele andere koppels die in een behandeling of dergelijke zitten. Maar mijn vriend heeft (meestal) wel altijd zin in seks. Voelt hij de druk, dan "protesteert" hij ook wel eens, maar ik zeg hem dan altijd we op die manier nog lang kunnen proberen en de druk nog groter zal worden. En dat helpt Natuurlijk is niet elke man hetzelfde. En niet elke oplossing is voor iedereen dezelfde. Het belangrijkste is inderdaad natuurlijk dat JULLIE jullie allebei er goed bij voelen bij die keuze. En is dat zo, ga er dan voluit voor en trek je niets aan van wat een ander daarover zou denken. Het is jullie beslissing! En hopelijk ook gauw jullie babytje. Ik duim alvast!!
Ik vind deze situatie nogal herkenbaar. Hier al ruim een jaar bezig en verplicht seks hebben is echt niet altijd leuk. Een tijdje geleden ben ik begonnen met ovulatietesten en heb mijn vriend ook gevraagd of hij wilde weten wanneer ze positief waren. Dat wilde hij graag, alleen op het moment dat het erop aankwam lukte het bij hem spontaan niet meer. Daarna heb ik het hem nooit meer verteld en heeft hij er nooit meer om gevraagd. We hebben nu seks als we zin hebben en hij merkt wel dat ik op mijn vruchtbare dagen vaker wil. Maar ik heb hem ook uitgelegd dat ik dan meer zin heb soort dit met hormonen zo bepaald is. Wat ook helpt is hem vooral verleiden op dagen waarop je niet vruchtbaar bent. En hem dan ook gewoon vertellen dat je bv net ongesteld bent geweest en gewoon zin in hem hebt. O, en hem nooit afwijzen als jij geen zin hebt. Als hij zin moet maken omdat het jouw vruchtbare dagen zijn zal jij soms ook zin moeten maken omdat hij graag wil. Samen met een gesprek over waarom je dit zo graag wilt heeft het hier in ieder geval geholpen.