hcg en ovulatietest na curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roos35, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Twee weken na curretage nu.. Was 9 weken zwanger. Ik heb buikkrampen , wat ik normaal ook voor mn eisprong heb. Nu het volgende, de ovulatietest dik positief de zwangerschapstest positief ( beetje vergelijkbaar streepje met 4,5 week zwanger zijn)
    Weet dat de ovulatietest ook op hcg positief gaat.. Wat denken jullie??

2. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Heb je al een nacontrole gehad bij de gynaecoloog om te kijken of je baarmoeder schoon is? En heb je na de curettage al een negatieve zwangerschapstest gehad?

3. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze doen hier niet aan nacontrole... En nee, niet negatief getest met zwangerschapstest. 2 weken is toch niet te lang om nog pos te testen met hcg??

4. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad dat je na 2 weken nog positief test. Een ovulatietest heeft dan nog geen zin, want er zal pas een eisprong plaatsvinden als het HCG uit je lichaam is.

Wel apart dat ze geen nacontrole doen. Volgens mij is dat wel gebruikelijk. Als er iets achterblijft, kun je lang wachten...

5. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Misschien ga ik dan maar ff bellen dat ik een nacontrole wil. De verloskundige zei dus dat het bij iedereen anders is. Het hoeft niet zo te zijn dat je geen eisprong hebt als je nog hcg hebt. De zwangerschapstest wordt wel minder maar is echt nog duidelijk positief. Heb een krampend gevoel in mn baarmoeder.... Soms pijn in mn linker lies.. Er is wat aan het rommelen..

6. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    De gyn zei dat ik alleen moet bellen als ik koorts krijg. Ik vloei ook niet meer

7. sharonne

sharonne Nieuw lid

11 jul 2013
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Roos,

Ook ik ben 2 weken geleden geopereerd na een missed abortion en nu ook een positieve ovulatietest + licht positieve zwangerschapstest. Ik denk dat dit toch nog de hormonen zijn. Zelf heb ik 2 dagen geleden ook buikpijn gehad die ik normaal had tijdens mijn eisprong. Op internet staan hele wisselende verhalen over een eisprong en HCG in je bloed. Wie weet heb je toch al een eisprong gehad maar wat ik wel heb gezien is dat ovulatietesten na een curretage toch een heel ander beeld kunnen geven als je nog een positieve zwangerschapstest heb.

Ik heb trouwens wel nacontrole in het ziekenhuis. 6 weken na mijn curretage.

Succes en sterkte verder.

8. mnr

mnr Niet meer actief

Het duurde bij mij 3 maanden voor m'n hcg weer op 0 was.. Ik moest elke week bloed prikken om te kijken hoe ver het was gezakt..

9. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 10 weken de miskraam op moeten wekken, vervolgens ruim 4 weken bloedverlies. De 23ste had ik nog een heel licht streepje op zangerschapstest, de 24ste een behoorlijk donkere lijn op een ovulatietest. Er is net met een echo gekeken door de gyn( tweede nacontrole ivm lang bloedverlies) en er was zichbaar dat er een eitje gesprongen was. Dus ik heb heel snel een eisprong gekregen terwijl hcg dan echt pas net weg zou moeten zijn.. Als beide lijnen even donker zijn(zwangerschaps en ovulatie test) dan denk ik dat de ovulatietest nu nog reageert op je hcg!

Deel Deze Pagina