Wel of geen fietsverzekering

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie gedaan? Ben toch van plan om een nieuwe moederfiets te kopen maar hoe zoveel tegenstrijdige verhalen over een verzekering..........omdat je toch niet alles vergoed krijgt en andere haken en ogen etc., maar zou het verschrikkelijk vinden als ie straks gestolen wordt............

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb bij de fiets die ik 3jaar geleden kocht ook een verzekering afgesloten... zonde van mijn geld geweest want hij is niet gestolen geweest of wat dan ook. (dit was gewoon een normale fiets)

Maar ik woon in een dorp, als ik in de stad ofsow zou wonen, zou ik het denk ik wel doen.

xxx

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon niet in een grote stad of zo, maar de fiets is wel bijna 900 euro ............. Moest jij toen veel betalen?

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik woon wel in een grote stad, maar heb mijn fiets niet verzekerd.
    Thuis en op het werk staat hij binnen. Hij zou in theorie gestolen kunnen worden als ik bv aan het winkelen ben, maarja dat risico heb ik maar genomen. Ik weet namelijk wel (mijn eerste mountainbike heb ik namelijk wel verzekerd), dat het verzekeren in een grote stad erg duur is.
    (bij ons in de stad kwam het op een premie van ruim euro 200 en dezelfde fiets verzekeren in de woonplaats van mijn schoonouders (5km hier vandaan) euro 125)
    Maar het is en blijft een afweging die je zelf moet maken.

1) verzeker je hem wel
    dan heb je kans dat hij niet gestolen wordt en je dus voor niets de premie betaald

2) verzeker je hem niet
    en hij wordt wel gestolen, dan baal je als een stekker!

Via deze link kun je zelf een berekening voor je woonplaats maken:
    Fietsverzekering - Unigarant verzekeringen - premie berekenen, fiets verzekerd!

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik heb echt niet zoveel betaald voor de verzekering, 2 jaar is hij verzekerd en ik krijg de nieuwprijs terug als hij gestolen word, was het mij wel waard, ik schud namelijk niet zomaar weer een nieuwe fiets uit mijn mouw. Heb nu de keuze om hem weer 2 jaar te verlengen voor 60 euro en dan krijg ik nog 80% van de nieuwprijs terug.

Vind het wel een veilig gevoel (en ik woon ook in de stad).

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik weet dat die fietsen duur zijn ja. Daarom kies ik er niet voor om zo'n fiets te kopen. Ik laat een mammastuur op mijn fiets zetten.

Ik weet niet meer hoeveel ik betaald heb voor die verzekering. Ik was ook vergeten dat ik hem had. Van de week kwam er een brief binnen met de vraag of ik opnieuw wilde verzekeren hahaha. Maar ik heb het laatste anderhalf jaar zeker niet gefiets ( zwangerschap en beavlling natuurlijk en alles is hier op loopafstand en als ik verder weg wil met die kleine kan ik onze auto nemen (stuur ik manlief op de scooter naar zijn werk ;) of soms kan ik met de auto van mijn schoonmoeder. En 2jaar geleden heb ik een scooter gekregen van mijn baas omdat ik nodig was in een winkel wat net even te ver fietsen was ;) Dus al met al zonde van het geld maarja, dit wisten we allemaal vantevoren niet hihihih

Maar volgens mij loopt dat dus wel 2 of 3 jaar... je kunt het wel navragen bij de winkel waar je de fiets gaat kopen. En dan kijken hoeveel het is en aan de hand daarvan kijken of je het gaat doen of niet. Ligt er natuurlijk ook aan of je de fiets heel veel gaat gebruiken enz

xxx

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een gok, maar voor gemoedsrust is het misschien al waard. Ga het vandaag es uitzoeken. Is bij jullie wel es een moederfiets gestolen dan? Lijkt me op zich geen roofgoed, maar tegenwoordig is niets meer veilig.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb toevallig net een mamafiets gekocht en een diefstalverzekering voor 3 jr afgesloten. Kostte 70 euro..

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn fiets werd gestolen toen hij twee jaar oud was, kreeg het volledige aankoopbedrag vergoed en kon dus gewoon dezelfde fiets terugkopen..

Was dus blij dat we de fietsen verzekerd hadden..

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.136
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn vorige fiets is gestolen toen ik hem 1,5 week had. Ik was ERG blij dat hij verzekerd was!! De fiets van. Ijnman was maar een paar maanden ouder en die is toen ook gejat. Ook verzekerd, gelukkig. Maa wel bij een andere maatschappij. (Ik weet niet meer welke.)
    Ik had binnen ee paar dagen een nieuwe fiets. Bij mijnman duurde het wat langer, maar ook hij had na een week of twee een nieuwe.

Als je erg afhankelijk bent van je fiets, zou ik dus wel bij de fietsenmajer navragen hoe snel zo'n verzekering is.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb de verzekerig ook afgesloten, maar gelukkig nog niet nodig gehad. Wel op mijn vorige fietst, die werd binnen een maand al gestolen. Ik was toen erg blij met de verzekering! Voordeel vind ik ook dat ik hem nu makkelijker ergens neer durf te zetten dan als hij niet verzekerd was geweest.

Deel Deze Pagina