Vanmorgen heb ik kipfilet uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Het avondeten verliep vanavond wat anders dus nu wil ik het gebruiken voor het avondeten van morgen. Zou ik het morgen nog kunnen eten? Zouden jullie dit doen? Ook omdat ik hoogzwanger ben?
Ja hoor, kan ws prima. En als kip niet goed meer is dan ruik je dat gelijk wel. Ik haal vaak de dag ervoor de kip uit vriezer, laat het ontdooien in de koelkast en marineer het 's avonds. Ik gebruik het dan bij het avondeten van de volgende dag als ik even snel moet koken na een drukke dag werken.
Bij mij zou hij nog niet eens dooi zijn wanneer ik het vanochtend heb uitgehaald, dus ik zou het wel aandurven.
Als de kip vers de diepvries in gegaan is en in de koelkast ontdooid, dan kan dat zeker nog wel. Als hij buiten de koelkast ontdooid zou zijn zou ik het niet doen denk ik. Maar anders ruik je het wel als het niet goed meer is.
Ik zou dat niet doen. Maar ik ben nogal moeilijk met vlees. Als dit bij ons gebeurt dan kook ik het en geef het aan de hond.
Lijkt me prima kunnen als de kip nog ruim houdbaar was voor hij de vriezer in ging. Dan zie ik geen reden waarom je hem niet morgen nog zou kunnen eten als hij al die tijd gekoeld is geweest.
Ja hoor dat kan gewoon. Doe ik ook wel eens, al eten wij amper kipfilet en is het vaak kip met bot (bv vleugels of poten). Maar als je het desondanks niet vertrouwt kan je het altijd nog even bakken zodat je het morgen alleen hoeft op te warmen.
Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga de kip morgen eten. Mocht het niet lekker ruiken kan ik altijd nog even naar de supermarkt