Hopen op een baby in 2016/2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Florina, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mybigwish

mybigwish Lid

16 feb 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaaaai,
    sommige van jullie kennen mij:D ;)

mybigwish, rond 8, 1ste wondertje, NOD 14 maart?

Ik had dus provera geslikt, ongesteld geworden voor 1 dag, en vandaag begonnen met Clomid. De bijwerkingen zijn helaas begonnen.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Oh Marrissie, wat erg. :( Ik lees het ook nu pas. Sterkte. Natuurlijk ga je sterk weer door naar de volgende ronde, maar het was je zo gegund.

Babyloveyou, ik weet helaas precies hoe je je voelt.
    Hoe is het nu met je zoontje? Kan hij nog een beetje slapen? Beterschap meid! Ziek zijn sucks.

Daan; Wat fijn om een mooie echo te zien! Wat een kleintje zeg, prachtig!

Soofster, hoop houden! Misschien is het een innesteling. Zal voor je duimen. Hoe is het met jouw bikkel? Fijn dat het goed gaat met hem. Het is niet niks die keelamandelen..

Xuona; spannend het wachtbankje, zal voor je duimen!

Roosje, alles goed met jouw grote kleine man?

Livoli, balen dat je ongesteld bent geworden. En op cd 21 ook. Hoop dat je cyclussen een beetje bijtrekken.

Voor de rest van de dames, heel veel sterkte als je op het wachtbankje zit! En beterschap aan iedereen die ook een virus te pakken heeft.

Ik ben nog steeds ziekerig. Heb de afgelopen week veel koorts gehad. Gelukkig voelde ik mij beter maandag, want zoon is begonnen op de peuterspeelzaal! Zat ik daar mij beroerd te voelen, samen met de rest van de mama's haha. Was ook veel van de stress denk ik, want ik maak mij er al maanden druk om:)
    Hij heeft het zo goed gedaan! Meteen een vriendje gemaakt. Mijn zoon praat nog niet goed, of niet eigenlijk:p En toch had hij heerlijk gespeeld met een jongetje. Die bleef hem maar achtervolgen. Hij had veel bekijks van een meisje hihi:D Hij heeft overal even rond gekeken en eigenlijk waren de meeste peuters lekker in tweetallen aan het spelen.
    Morgen mag hij weer. Hij wil alleen nog niet in het kringetje blijven zitten;) We waren gebleven tot het fruit eten en zijn daarvoor dus weggegaan. Ik vraag mij af of hij de kringopening en het eten aan tafel morgen wel gaat doen.. Ben bang dat we daar op moeten oefenen. :p Maar het spelen is helemaal top. Morgen zal ik ook even wegglippen denk ik. Wish me luck!

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Mybigwish, welkom ;););)

4. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Marissi jeetje meid. Sterkte

Hier ongi voorbij. Binnenkort starten met de ovulatie testen. Ben benieuwd

5. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Mybigwish ) Welkom! Wat zijn de bijwerkingen?

Swimming ) je bent nog niet gestart met nummer 2 maar gaat al wel ovulatietesten gebruiken? Is dat niet een beetje "zonde van je geld"?

6. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Regina: wat vervelend dat je zoveel koorts hebt. Vreselijk hè dat ziek zijn. Je wordt er ook zo vermoeid van..jij ook veel beterschap!!
    Hoe oud is je zoontje? Leuk dat hij naar de psz gaat! Wilde ik eerst ook met mijn zoon doen, maar toch maar afgezegd omdat hij al 2 dagen per week naar de gastouder gaat met veel kleine kindjes en ook dag bij opa en oma enz enz (plus nog ouders van mn ex en ex zelf natuurlijk). Anders werd het te druk ;) maar logisch dat jij je er er druk om maakt, blijft toch altijd spannend!

mybigwish: welkom! Leuk dat jullie bezig zijn voor een 1e kindje!

Marissie: op het moment dat je weet dat je in verwachting bent ga je je er al helemaal op instellen dat is logisch! En als het dan mis gaat is dat echt héél erg naar! Ik was er zelf na mn MK in eind oktober 2011 echt depri van. Raakte in januari 2012 weer zwanger waar ik begin februari achter kwam. Dus redelijk snel! Hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn. Ze zeggen wel eens dat je na een mk extra vruchtbaar bent. Maar geen idee of dat klopt ;) Hele dikke knuffel!

Hier lig ik nog lekker in bed en zoonlief ligt naast me en kijkt tv op onze kamer. Vriendlief moet er elke dag om 5.15 uit, zo vroeg altijd!
    Morgenochtend een kijkje nemen bij de waarschijnlijk toekomstige basisschool! Heb een afspraak met de directeur. Ben benieuwd.

7. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Thanks meiden :) probeer er inderdaad wel van genieten, maar ik vind het nog wel spannend hoor. Teveel slechte verhalen gelezen hier helaas.. Maar goed, eerst maar door tot de 12 weken en als we die gehaald hebben zal ik een stuk geruster zijn denk ik. Ik heb over drie weken (8 maart) weer een echo, de termijnecho, dan ben ik 10 weken.

Xuona: hoop ook dat het voor jullie snel raak mag zijn!

Soofster: wat zielig voor je zoontje, wel beter als ze er eenmaal uit zijn. Hoop dat hij snel weer opknapt en niet al te veel pijn heeft. Ik kan me nog herinneren dat ze er bij mij uitgingen, dat rauwe gevoel in m'n keel. Ik heb toen een paar dagen geleefd op waterijs en droog brood in iniemimie stukjes :D
    En wie weet een innesteling?? Ik hoop het voor je!

Babyloveyou (m'n spellingscontrole maakte er babykleertjes van :D): wat vervelend voor jou en je zoon. Allebei beterschap!

Marrissie: ik snap dat gevoel wel hoor. Het was even zo dichtbij en nu wil je niets liever dan dat. Ik duim voor jullie dat het snel weer raak is!

Mybigwish: welkom!! ;)

8. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Regina wat leuk de psz. Maar spannend voor jou! Ik weet de eerste dag dat m'n zoon naar het kdv ging nog heel goed. Hij was toen 16 maanden. Vond het heel lastig om iemand anders voor mijn kind te laten zorgen. Nu is dat totaal geen probleem meer. Hij heeft het super leuk! Ik hoop dat jouw zoontje ook met veel plezier heen zal gaan!

Daan de eerste weken lijken mij nu ook enorm spannend. Bij m'n zoontje was ik mij totaal niet bewust dat het ook wel eens mis zou kunnen gaan. Maar ik lees hier inderdaad zoveel nare verhalen dat ik hem nu ook wel zou knijpen... Maar goed, de keren dat het goed gaat die worden ook niet uitgebreid vertelt in een topic he! Maar dat zijn er nog steeds veel meer! Dus probeer inderdaad maar te ontspannen!

Babyloveyou beterschap!!

Even een vraag.. Heeft een van jullie een innestelingsbloeding gehad? En zo ja, wanneer dan? Ik ben een beetje nerveus. Hihi

9. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Welkom Mybigwish, natuurlijk kennen wij jou nog! ;)
    Wat balen dat je nu alweer bijwerkingen krijg van de clomid, je bent er nog maar net mee begonnen! Hopelijk blijf je er niet lang last van houden.

Regina88: Bedankt voor je lieve woorden :)
    Wat balen dat je nog zo grieperig ben, je heb het wel goed te pakken! Hopelijk knap je snel op!
    Wat leuk dat je zoontje het zo goed deed op zijn eerste dag bij de peuterspeelzaal. Lijkt mij ook heel spannend. Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen! :)

Swimming: Spannend dat je gaat beginnen met ovulatietesten, dan lijkt het weer een stuk dichterbij komen voordat jullie er echt voor gaan. Nu alvast er achter komen hoe je cyclus in elkaar zit en wanneer je ei komt, dat heb ik ook gedaan hoor :)

Babyloveyou: Precies zoals je zegt, je weet dat je zwanger bent en direct ben je er helemaal op ingesteld. Maar het heeft nu niet zo mogen zijn! Wel fijn dat jij toen weer snel zwanger bent geworden, ik hoop dat dat bij mij ook zo mag zijn! :)
    Een spannende dag voor jou vandaag, kijken bij potentiele basisschool voor je zoontje. Succes!

Daan3: Kan me voorstellen dat je het nog spannend vind, maar je heb gelukkig al een mooie echo gehad dus probeer daar ook van te genieten! En dat is soms wel het nadeel van zo'n forum, je leest ook vaak dat het fout gaat en dat maakt je dan ook onzeker. Maar meid tot nu toe gaat het goed, Nu op naar de 12 weken! :)

10. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    LIVOLLI ik moet ovulatie testen gebruiken van mijn behandelend gyn ivm pcos. Als ik van mezelf geen eisprong heb gaan we over op spuiten en anders alleen iui.

11. Annemiek125

Daan: Haha babykleertjes :D zelfs je telefoon is dus al helemaal in de stemming whaha :D Probeer idd van je goede echo te genieten. De kans dat het nu nog mis gaat na een kloppend hartje gezien te hebben is volgens mij best klein ;) Lekker genieten van het idee dat je mama gaat worden! Heb je al wat dingetjes gekocht? :D en zijn er al mensen in jullie omgeving op de hoogte van de zwangerschap?

Soofster: Ik heb geen innestelingsbloeding gehad, althans niet voor mijn NOD. Heb wel in mijn zwangerschap aantal keer wat bloedverlies gehad (in het prille begin toen ik beetje overtijd was, ook wat bruinige, misschien was dat nog wat van de innesteling) en zelfs met 13/14 weken nog wat. Was toen zelfs wat rood, dus schrok me het apenzuur ;) dus hup naar de vk voor een echo 's avonds haha, bleek niks aan de hand.

Zal zo ff boodschappen doen en hopen dat zoonlief straks nog ff op bed wil:D. Het is echt een peuter pubertje dus laatste tijd behoorlijk dwars. Kan hem soms wel achter het behang plakken ;):D

Zondag dus onveilig geklust en gisteravond ook. Ben benieuwd, had maandag dus cervixslijm en gisteren ook nog wat buikpijn, misschien had ik toen wel pas mn ei, geen idee. Zijn in ieder geval aantal kansen geweest. :D Ben benieuwd over paar weken, durf niet vroeg te testen haha. Zijn er ook dames die geen vruchtbaar slijm verliezen en toch een eisprong hebben?

12. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Oeh, toen ik las dat je schreef: lekker genieten van het idee dat je mama gaat worden, daar kreeg ik kriebeltjes van ;) haha. Het is allemaal nog zo onwerkelijk. En de kans is inderdaad nog maar 5%, dus 95% kans dat het gewoon helemaal goed gaat, daar moet ik me maar aan vast houden!
    Nog niemand weet het.. Volgende week willen we het onze moeders en mijn stiefvader vertellen, de rest in principe pas na de tweede echo. :)
    We hebben samen een vestje gekocht, of eigenlijk een soort jasje, heel schattig. Met oortjes op de capuchon :D
    Verder wil ik me nog even inhouden.. Zag bijvoorbeeld dat de positiebroeken nu in de aanbieding zijn bij de prenatal, en had tegen mezelf gezegd dat ik dingen mocht gaan komen na de eerste echo, en nu hebben we die gehad en durf ik het nog niet :p

Ik kon bij mijzelf ook geen vruchtbaar slijm ontdekken, heb toen nog op internet gezocht of je dat altijd moest hebben rondom je eisprong, maar las dat meer vrouwen dat niet hadden of zagen. En inderdaad, ik ook niet, maar dus wel een eisprong en zwanger ;)

13. Annemiek125

Daan: Ja onwerkelijk is het allemaal nog he. Het idee dat er een mini mensje in je buik groeit is opzichzelf al een wonder. Straks ga je de beeb ook zien en voelen bewegen, dat is zo leuk! Ik kijk er ook zó naar uit dit weer mee te mogen maken.
    Heb bij mijn zoontje tot een week of 16 erge misselijkheid gehad en elke dag boven de pot gehangen, daarna een maand me prima gevoeld en vanaf week 20 was het weer een drama, had een bepaalde aandoening, moest eraan geopereerd worden en ging bijna helemaal mis.. (wil niet teveel ingaan op wat voor aandoening ik had, maar het gaat om een orgaan in de bovenbuik, haha. Die is toen verwijderd. Maar ben bang als ik hier precies neerzet wat er gebeurd is mensen mij makkelijk kunnen herkennen omdat deze situatie bijna nog nooit is voorgekomen, zelfs in het UMCG hadden ze dit nog nooit meegemaakt ;))
    Hoop echt dat ik bij een volgende zwangerschap echt mag gaan genieten..

Wat geinig zo'n vestje! toevallig een witte? Ik heb een wit zacht vestje met oortjes gekregen van mijn moeder toen ik zwanger was. Echt zooooo cute!!
    Geniet ervan meis, echt doen hoor! lekker shoppen, voor de beeb en voor jezelf, oeh heb er nu al zin in!!:D

14. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Oke ;) Ik hoop voor je dat je je eisprong kan vinden!

15. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ja, ik vind het echt nog super onwerkelijk! Ik vind het bijzonder en verheug me echt op de rest van de zwangerschap.
    Wat jammer dat je niet van je eerste zwangerschap hebt kunnen genieten.. Hopelijk kun je dat dan inderdaad wel met je tweede zwangerschap! Het probleem zou in ieder geval als t goed is verholpen moeten zijn toch?!
    Ja! Een wit fluffy vestje met oortjes, zo schattig!! :)

16. Annemiek125

Zo, zoonlief ligt op bed, hopelijk even voor wat langer deze keer ;)

Daan3: Gaan jullie ook pretecho's laten maken? Heb ik toen wel gedaan, met 15/16 weken en 28 weken. Echt super leuk is dat.
    Ja idd dat probleem met dat orgaan is wel verholpen, want die heb ik niet meer ;) Waar ik me meer zorgen over maak is mijn baarmoeder. Heb er 2 littekens inzitten. Eén komt door de arts die een hele grove fout heeft begaan, en één van de keizersnede die daardoor nodig was. Volgens de gyn kan ik gewoon weer zwanger raken maar was echt bang dat ik me zoontje zou verliezen en nooit meer kinderen zou kunnen krijgen. Ben benieuwd hoe het dus gaat straks als ik zwanger ben en de baarmoeder gaat groeien.. maakt me ook wel weer wat angstig. Gelukkig heeft het een aantal jaar kunnen herstellen.

Marrissie: Hoe gaat het nu met je? Beetje rare vraag, maar verlies je nu bloed in de vorm van een hevige menstruatie of ben je ook echt iets verloren al? Bij mijn mk met ongeveer 6 weken verloor ik echt een soort vruchtzakje.. heb jij dat ook gehad?

Pff ben echt benieuwd of ik ongesteld ga worden deze keer. Ook al wil ik er echt niet teveel mee bezig zijn, ben toch echt bang dat ik echt zwaar teleurgesteld ga zijn als het niet raak is, zo stom eigenlijk, dit is eigenlijk pas ronde 1 :) dus wat zeur ik nou. Maar ik ken mezelf een beetje...:)

17. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Zo!! Daar was ik ook weer eens! Man man wat een tijd achter de rug.. Rot griep zijn hier allemaal aan de beurt geweest. zoontje knapt eindelijk weer een beetje op. arme hoesten ook de hele tijd. nog even laten checken op kinkhoest maar gelukkig was dat het niet, moet slijten.
    Eerste keer dat hij zo ziek is geweest wat is dat sneu om te zien zeg.. arme kind..

Maar Marrissie wat rot om te lezen zeg! Ik zag je test voorbij komen en wilde je feliciteren maar dacht toch eerst even doorlezen kwam ik daarna je volgende bericht tegen. wat een tegenvaller zeg! of gewoon kut eigenlijk!! hopelijk is je cyclus weer snel op de rit en mag het weer snel raak zijn. snap dat je nu helemaal graag wilt.

Wat fijn Daan van je goede echo! gefeliciteerd! nu is het helemaal echt! Hebben jullie het al tegen mensen om jullie heen verteld? en zo ja hoe? misschien kan ik alvast wat leuke ideeën verzamelen :p

spannend hoor babyloveyou nu voor het echie haha ik snap je ongeduld hoor! Heb ik ook altijd als ik iets graag wil haha

welkom alle nieuwe meiden! succes met wachten tot jullie gaan beginnen of ander nu succes met wachten ;)

Hoe gaat het met je zoontje soofster? Alweer een beetje opgeknapt?

wij kijken ook altijd vier handen op 1 buik.. ik vind het toch elke keer weer bijzonder hoor! weet niet wat ik er altijd van moet vinden. zoals bij de laatste, kan toch niet! vluchten met een baby kom op zeg! dat zijn ouders daar niks van zeggen.. ik snap het niet hoor!

voor wie ik vergeten ben.. sorry! wordt zo veel gekletst! :D

Ik gebruik nu sinds november de pil weer maar sinds ik hem gebruik heb ik om de 4 weken doorbraakbloedingen maar dat wordt nu steeds vaker! nu al om de 1,5 a 2 weken.. het voelt ook echt als menstruatie klachten met alle hormonen daarbij.. bah! ben blij als ik mag stoppen. Misschien dat ik toch ook wel eerder stop maar dan vanaf april wel echt pas beginnen voor het echt. wat denken jullie? begreep dat het wel vaker kan voorkomen dat je doorbraakbloedingen krijgt met het starten. maar dat het nu juist vaker komt? Ik slik het namelijk nu altijd door en deed ik voorheen ook altijd maar nooit problemen mee gehad.
    ben die wispeltrurigheid en hormonen ook wel zat nu van mezelf.. :(

18. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ook vanuit mij even een berichtje. Sinds een maand is het weer ontzettend aan het kriebelen bij mij. Dl is nu 17 maanden en vanaf de zomer wil ik er graag voor gaan. Ml al een beetje aan het voorbereiden en hij staat er op dit moment niet negatief tegenover. Eerder dan de zomer niet omdat ml zijn contract in juli afloopt en onze verwachting wel is dat hij een vast contract krijgt maar zeker weten is wel zo fijn. Ook ik heb sinds januari een nieuwe baan (wel direct vast contract) en eerst wennen en erin komen zonder zwangerschaps hormonen vind ik wel zo fijn.
    Maar pff wat kriebelt het, vandaag tv programma over bevallingen gezien en dan zit ik me tranen in de ogen. Duimen jullie voor me dat ml niet terug gaat krabbelen over een paar maanden en dat ik dan echt mee kan komen kletsen :D

19. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik ga zo weer even teruglezen, heb het nogal druk gehad de afgelopen dagen :)

Marrissie, hoe gaat het nu met jou?

20. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wij zijn sinds begin vant jaar voor een 2e gegaan. Ik zit nu in de 2e ronde. Vandaag zou ik ongesteld moeten worden. Nog geen tekenen van menstruatie, maar test was vanochtend negatief. Ik hoop zo dat ik toch nog een positieve test ga krijgen :) iemand ervaring bij een vorige kindje dat je pas na nod positief testte??

Deel Deze Pagina