Hopen op een baby in 2016/2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Florina, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hi meiden,

Zou ik hier mogen mee kletsen?
    Wij hebben een kleine meid van 6 maanden en gaan deze maand voor een tweede.
    Lijkt me leuk om wat te delen met elkaar, herken me heel erg in het gevoel om met de hele wereld te delen dat we voor een tweede gaan maar tot nu toe weten alleen mijn goede vriendinnen het want ben nog een beetje huiverig voor de vooroordelen van iedereen.

2. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Leuk !! Ja, die vooroordelen zul je idd wel krijgen en dat is bij mij ook de reden dat ik lekker nog niks tegen niemand zeg. Ik ben ruim 3 maand geleden bevallen en als alles goed mag gaan zit er straks 11 maandjes tussen deze twee

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Oh dat is leuk! Wauw! Lijkt me geweldig om ze zo kort na elkaar te hebben, zometeen als ze groter zijn word dat een groot feest voor ze waarschijnlijk haha.
    Gefeliciteerd!
    Was het bij jullie wel gewoon een bewuste keuze?
    Snap dat er veel: nu al weer? Reactie gaan komen, maar laat maar komen. Jullie zijn er blij mee en moeten het met z'n vieren doen, niet andere!:)

4. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Is een bewuste keuze ja :D
    En natuurlijk zal iedereen de nadelen benoemen, maar er zitten genoeg voordelen aan dus idd laat maar komen !
    Spannend he ! Geef je trouwens bv of kv?

5. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ummk, haha ben ik gelukkig niet de enige! Ik kan prima geheimen van een ander bewaren (vergeet toch alles, haha), maar m.b.t. mezelf kan ik dat eeeeeeeeeecht niet. Waarschijnlijk weet iedereen wanneer ik zwanger ben op de dag dat ik er ook achter ben gekomen hahaha!

Bloem93, nee dat mag niet. Haha, grapje :p Klets gezellig mee!
    Leuk voor een tweede! En ik snap dat je het voor je wil houden i.v.m. de vooroordelen van anderen. Sommige hebben zo de neiging om hun eigen mening op te dringen, bah! Als het voor jullie goed voelt en het kan, dat is het toch dikke vette prima?!

6. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik geef flesvoeding, jij?

AKOEKKOEK: he gelukkig! haha
    Ja er zijn helaas altijd mensen die het beter weten en maar al te graag invullen hoe een ander iets moet doen

7. Maxy

Maxy Lid

7 apr 2016
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik ook gezellig mee kletsen? mijn zoontje is 5,5 maand en wij hebben ook besloten om voor een tweede te gaan! vind het zoooooo spannend! van mijn zoontje was het binnen 4 maanden raak dus ik hoop dat nu ook zo is =D ik ben vorige maand weer voor het eerst ongesteld geworden. ik voelde me toen zo zwanger getest en dergelijke maar toen kwam mijn periode en ik was zo verbaasd over het feit dat ik terleurgesteld was dat we meteen dachten, we gaan er weer voor!

8. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Bloem93, ik geef nu ook volledig kv, gaf m'n zoontje sochtends nog wel eens de borst en savonds maar hij moet er niks meer van weten nu ik zwanger ben haha.

Maxy, leuk zeg ! Jij ook al weer gauw voor een tweede. Hopen dat je gauw een mooie test in handen hebt :D

9. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Ondanks dat ik die rechter vrij donker vind voor net na de menstruatie, zal ik toch een paar dagen wachten. Ik betwijfel of je ei zich al zo snel al aandienen. Heb je misschien weinig gedronken die dag? Of met ochtend urine getest?

10. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Vond 'm ook vrij donker maar was met avond urine! En dag 4 vd cyclus.. er werd mij bij een ander topic aangeraden om vanaf dag 10 te beginnen en daar zit ik bijna op. Deze maand maar eens even kijken wat er gebeurd... vind het best leuk die testen haha.

11. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Vind het heel knap om te lezen dat jullie ovulatietesten doen ik zou het niet kunnen ik denk dat het voor mij echt een obsessie zou worden. Heb wel een app op de telefoon die me een beetje een indicatie kan geven maar ook daar ga ik niet veel op uit. Ik klus gewoon lekker vaak :) en dan maar duimen dat het snel raak mag zijn het kriebelt toch heel erg :)

12. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Weet nog niet of ik met Ovulatietesten aan de gang ga, maar heb ze voor de zekerheid in huis ;)

Even vieze vraag: Omdat ik jaren aan de anticonceptie hen gezeten, weet ik niet meer hoe het is om ongesteld te worden zonder hormonen. Is dat met (sorry, doe ff je broodje weg) met klonten? 😅 Bij mij ging net het Luik los en ik mag aannemen dat dit mijn ongesteldheid is en niet meer de naweeën van het spiraaltje.. Iemand?

13. Annemiek125

Ik verlies altijd veel bloed, en zitten kleine stukjes slijmvlies bij (jakkie!) En hele kleine stolseltjes. Voel soms echt zon warme golf eruit lopen, sorry voor de woordkeuze :p Maar toen ik bevallen was van mijn zoon verloor ik echt grotere stukken slijmvlies en echt grote klonten maarja is logisch. Maar verschilt per persoon denk ik. Mijn menstruatie is wel ietsje pietsje lichter geworden nu ik al een kind heb. Denk dat je menstruatie door is gebroken hoor! Je had een hormoon spiraaltje toch?

14. wondertje2015

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Ik heb geen ervaring met spiraaltje, maar toen ik stopte met de pil was het gewoon met indd bloedstolsel niet heel veel maar wel iets dus. Wat ik zelf een heel groot nadeel vond dat er ineens 2 dagen bij kwamen i.p.v 3 werd het dus 5. Ik hoop echt voor je dat het mee valt en dat het je menstruatie is en geen naweeën van het spiraaltje.

15. Annemiek125

Ohja Wondertje ik wilde eerst ook geen ovulatie testen gebruiken maar was toch te nieuwsgierig;) wil er geen obsessie van maken en klus ook vaak genoeg maar toch, ben benieuwd:)

16. wondertje2015

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Nou ik vind het knap dat je het kunt hoor :) ik ken mezelf te goed dus ik moet er echt niet aan beginnen :D. En daarbij ben ik bang dat het dan verplicht klussen word maar kan me daar ook in vergissen hoor.

17. Annemiek125

Aan de ene kant is het misschien verplicht klussen, aan de andere kant merk ik dat het me ook enigzins rust geeft. Toen ik nog geen ovulatie testen gebruikte ga je vanaf begin af aan al flink klussen want het 'stel dat je hem mist' gevoel komt dan boven borrelen :p nu voelt het minder verplicht want weet toch zeker dat ik nog niet vruchtbaar ben :) dus heeft voor mij eigenlijk 2 kanten haha. Als ik het niks vind ga ik er ook gewoon mee stoppen, wilde het een maandje proberen :)

Zat ook te denken...wat nou als je géén positieve test krijgt? Heb je dan 100% zeker geen eisprong? Of kan je hem echt missen ookal zou je 2x per dag testen?
    Dat is het enige waar ik tegenop zie... straks vind ik mn LH piek niet:(
    We klussen echt wel veel dus blijft altijd wel kans dat het raak is natuurlijk.

18. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Die 'klonten' heb ik ook tijdens m'n menstruatie, weet even niet meer wie het vroeg haha.

Ik ben 6 maanden geleden bevallen maar wat je dan allemaal verliest.. Waaaah!
    Afschuwelijk dat dat uit je komt :)

We hebben er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken van Ivy dus we gaan nu wel weer ovulatie testen gebruiken om wat zicht op mijn eisprong te krijgen, ik vind het wel lastig want merk dat ik er wel een beetje obsessief mee bezig ga zijn dan, maar alles voor het goede doel haha.

Ik heb enkel ervaring met de pil, maar ben deze na de zwangerschap niet meer gaan slikken omdat we wisten dat we snek weer opnieuw zwanger wilde worden.
    De afgelopen maanden hebben we het dus maar gewoon met condoom gedaan de enkele keren die er voor kwamen, want mijn libido is na de geboorte ook echt 0.0000 :) arme man!

19. Annemiek125

Bloem ja na de bevalling verlies je zoveel 'rommel'! Dat is echt totaal anders dan menstruatie haha.
    Ben zelf met een keizersnede bevallen maar dat maakt het er niet minder op:p

Verloor net weer voor het eerst in deze cyclus helder rekbaar slijm. Mijn slijmpiek kan het nog niet zijn, die zal komende week wel komen denk ik. Ben benieuwd of het samenvalt met positieve ovulatietest. Kan toch geen sperma zijn van gisteravond? Toen hebben we namelijk geklust. Maar sperma wordt na een tijdje toch vloeibaar?

Had volgens mij vorige ronde ook al ronde deze tijd wat slijmvlies.

20. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    #1000 AKOEKKOEK, 9 apr 2016
    Laatst bewerkt: 9 apr 2016
    Dank allen voor de reacties!

babyloveyou, had inderdaad hormoon spiraaltje. Ben benieuwd hoe het doorzet aangezien ik nu bijvoorbeeld de hele dag met 1 tampon zou kunnen doen :s Wat een suf en onzeker makend gedoe!

Even uit mij hoofd; als je een positieve ovulatietest hebt, dan springt je ei binnen 24/36 uur. Correct me if i'm wrong. En helder rekbaar slijm duidt dacht ik op dat je vruchtbaar bent. Sperma komt er, zover bij mij bekend, niet helder en rekbaar uit als je de dag daarvoor hebt geklust.

Ik vind het vrouwelijk lichaam nu meer verwarrend dan toen ik 13 was :( pfff.

Degene die een bericht onder mij plaatst, plaatst het 1000ste bericht in deze topic. Congrats :p

Deel Deze Pagina