Hey Meiden, daar ben ik weer. @Elvira, nee idd, gelukkig dat we de medicijnen niet zelf hoeven te betalen, dat zou wat zijn. Let je goed op jezelf? je zegt dat het emmertje al een tijdje vol is? zorg maar dat die geleegd wordt, het is echt fijn als je ergens je hart kunt luchten, en zo`n psych helpt je alles echt wat realitischer te zien. Iig heel veel succes en sterkte ermee. @Marisha, het helpt me idd en ik krijg dan genoeg energie om verder te gaan. En dat heb je toch wel nodig in dit proces. @Lieve Miriam, lief dat je steeds weer langskomt. Zeker kun jij wel zwanger raken, maar meis als ik eerlijk ben zou ik ook niet graag in jou schoenen staan. Als je je kindje moet verliezen is gewoon vreselijk. Laten we maar zeggen dat ieder zijn leed heeft, en het een is niet erger dan het ander. We moeten er alleen mee leren leven. Maar we komen er wel meis. @Stienke, hahaha, join de club. Heb jij er ook zoveel baat bij, bij de psych? Ga je nou voor een behandeling ook wat vaker om je neus de goede richting uit te krijgen of alleen naar behoefte? @Karin, ik heb er idd niet om gevraagd. Maar dat geld voor zoveel in het leven. Hoe gaat jou zwangerschap? nog alles naar wens? ik hoop het lieverd. @Silla, ja jij bent zeker het bewijs dat het ook goed kan gaan. Ben ook echt blij voor je dat alles goed is met jullie zoon. Verloopt jouw zwangerschap verder goed? Update van mij. Ik zal het maar eerlijk bekennen, maar ik ben van de week begonnen met de Decapeptyl te spuiten. Wat had ik een zenuwen toen ik `s morgens vroeg opstond. Ik moet dus elke dag `s morgens spuiten. ( ik hoor de meeste over `s avonds spuiten ) mijn man en ik gingen ervoor zitten om te gaan spuiten en opeens: shit ik moet po*pen. hihi dat heb ik nou altijd als ik zenuwen heb. Maar goed, daarna ging de 1e spuit er toch in. Nog wat onwennig en volgens mijn man deed ik `m tergend langzaam erin, maar hij zat. De dag erna ging het al wat makkelijker. Nu vraagt mijn man steeds: en heb je al last van je "MORMONEN" Ik merk nog helemaal niets. Nou hoeft dat natuurlijk ook niet, maar het kan natuurlijk ook nog komen. Maar wat liep ik die eerste dag met een raar gevoel op mijn werk. Ik had echt zoiets van: nu heb ik dat vanmorgen gedaan en niemand hier die dat aan me ziet, het is ons geheimpje. Zo`n raar gevoel. Maar ik voel me er hartstikke goed bij en laat alles maar op me afkomen per dag. Nu verder gaan genieten van mijn vrije weekend, want dat is zo kostbaar. iedereen fijn weekend en liefs van mij.
Goed zo Hope. Het went echt hoor, dat spuiten. Het gaat helemaal goed komen. Eindelijk die polonaise. Wanneer moet jij komen voor de eerste fm en gaat de Gonal erbij? Liefs, Elvira
De 25e heb ik de uitgangsecho en dan krijg ik het "mengen" geleerd. Maar ik krijg geen Gonal, wij hebben puregon? Dan hoor ik wanneer ik de puregon moet spuiten. Verder houdt ik de rest van de info nog voor me Maar jij begint dus de 25e met de gonal? Dan lopen we redelijk gelijk op. Succes alvast, Hope
Ja ik begin gelijk met de gonal, en pas na 1 week ofzo komt de deca erbij. ik houd ook alles voor me. Ik ga ook niet vertellen wanneer de punctie en terugplaatsing is (denk ik). Maar dat is meer omdat er vorige keer iedereen in het dorp op de hoogte had gebracht. Dus ben er nog niet helemaal uit. Fijn weekend. Groetjes, Elvira
Hey Elvira, gelukkig heb je nog alle tijd om te beslissen. Maar een heel dorp inlichten..............? beetje veel misschien. Ik merkte het van de week al, toen ik de eerste dag ging spuiten. `s avonds meteen, weet ik hoeveel mensen aan de telefoon om te vragen hoe het is gegaan. Heel lief dat iedereen er aan denkt en meeleeft, maar ik kan me ook voorstellen dat je op de dag van de punctie en de TP eerst zelf het goede / slechte nieuws wilt verwerken. Als wij al mensen inlichten, zijn het alleen de mensen die dicht bij ons staan. Maar mijn schoonmoeder zei ook al: je verteld me normaal toch ook niet wanneer je "het" doet met mijn zoon? uh.... nee . Moest wel lachen. Nou meis, we houden elkaar op de hoogte, voor zover we wat kwijt willen, oke? Liefs Hope
Hoi Hope, ik ben de laatste tijd weinig op iedereen z'n topic geweest. Ik lees dat je al aan het spuiten bent. Spannend zeg en het gaat je goed af zo te lezen. Ik duim heel hard voor je en hoop dat het een hele geslaagde poging wordt Groetjes Scat
Lekker aan het spuiten lees ik Dan komt er dus schot in, ik vond het hierna allemaal lekker snel gaan, ik leefde dan ook niet echt naar de poging toe maar steeds weer naar een nieuw stapje en die volgen elkaar nu snel op. Eerst dit hormoon, dan uitgangsecho, dan nieuw hormoon en dan volgen de echo's elkaar snel op en heb je je punctie en terugplaatsing voor je er erg in hebt! HEEL VEEL SUCCES en hopenlijk weinig bijwerkingen en goede resultaten. [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< DUIM DUIM xxx
Hey Hope, Het probleem was dus dat ik niks had gezegd, maar iemand van het forum had gekletst. Enne tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet of diegene lid is, ja of nee? Ik weet wel wie het was, dus die heb ik erop aangesproken. Dus vandaar dat ik lekker stil houd. Het leek nu net hoe ik het hier boven schreef dat ik het dorp had ingelicht, maar dat was dus niet zo. Tuurlijk houden we elkaar op de hoogte, met wat we kwijt willen. Gelukkig hebben we PB. Liefs, Elvira
@Scat, is toch niet erg dat je een tijdje niet op ieders topic bent geweest, je hebt zelf ook wel wat anders aan je hoofd Lief dat je voor me duimt, maar eerst draaien alle duimen voor jou, jij bent nu aan de beurt. @Jootje, Je hebt gelijk. Het volgt elkaar wel heel snel op nu. Morgen nog 1 week en dan de uitgangsecho al. We nemen alles maar met 1 stap tegelijk, en dan komt het wel goed. Hoe is het nu met jou? @Elvira, sorry ik had het helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat JIJ het hele dorp had ingelicht. Wat vervelend dat er iemand is die dit soort verhalen rondbazuind. Is diegene nu nog steeds op het forum? Doe jij maar waar je je goed bij voelt. En als we elkaar iets te vertellen hebben, kunnen we het idd via PB doen. Ik merk vanaf vandaag pas wat veranderingen. Tenminste ik denk dat het van de deca komt. IK heb wat zeurende hoofdpijn en ben me toch moe, moe en nog eens moe. Herkennen jullie dat? zo`n 5 dagen na het beginnen met spuiten? En nemen jullie dan ook meteen wat in van paracetamol? Als ik normaal namelijk hoofdpijn krijg, neem ik vrij snel wat in, omdat ik weet dat het anders alleen maar erger wordt. Maar nu met de behandeling ben ik toch wat huiverig. Al hebben ze gezegd dat 6 paracetamol op 1 dag mocht. Ach misschien gaat het vanzelf wel weer weg. Gister de laatste pil geslikt, dus de ongi zal een dezer dagen ook wel aankondigen. Ben echt benieuwd wat de rest van de week me brengen zal................. maar, ik neem alles met 1 stap tegelijk en probeer niet te ver op zaken vooruit te lopen. Liefs Hope
Hee meis! HOe gaat het nu met je? Ik heb zeker veel baat bij de psych, maar wij gaan daar nu eerst onze relatie hopelijk weer op peil brengen, anders komt er voor ons geen beebje natuurlijk, maar ik hoop echt dat je er heel veel aan hebt meid, het is allemaal voor jezelf, zie het als een cadeautje, (psych met grote strik erom) ga ervoor meid!
Hey Hope, de eerste stap is dus genomen. Aan het spuiten! veel sterkte de komende spannende tijd! hoop dat je niet te veel last krijgt van de 'mormoontjes'. Hier gaat alles prima. kleintje in de buik is flink aan het bewegen, geeft een vertrouwd gevoel. Lief dat je het vraagt...
Hi Hope, Zwangerschap verloopt prima eigenlijk. Ik voel de kleine elke dag bewegen errug apart. Maar daarin tegen...gaat het hard nu voor mijn gevoel (en daarmee bedoel ik niet alleen mijn buik hihihi) Maanden (= jaren) gewacht op deze zwangerschap, vervolgens de angst ivm de translocatie of alles wel goed zou zijn en nu alles achter de rug is (qua onderzoeken mbt translocatie) voel ik me nu pas echt zwanger. Heel bizar! Ik hoop dat je me dit jaar nog gaat verrassen met een zwangerschap! Duimen draaien (en nog nooit gestopt) overuren. Hoe voel je je nu en je grote/kleine geheim
He Hope, Je bent dus ook een lekkere junkie aan het worden Ik ga heel hard voor je duimen dat het gaat lukken voor jullie... Hoe voel je je ondertussen, nog steeds zo'n hoofdpijn? Succes en ik hou je in de gaten Liefs Daffie
@Esther, ik hoop echt voor je dat de psych jullie weer zover kan krijgen dat het gevoel terug komt, van toen jullie jaren geleden samen zijn gekomen. Dat jullie er weer achter komen, wat je nou zo leuk vind aan elkaar en dat jullie gaan vechten om weer een sterke relatie te krijgen. Ik duim echt voor je dat alles goed komt. En als je relatie weer goed zit, dat dat bekroond mag worden met een baby. Maar eerst zullen jullie nog een lange weg te gaan hebben. Ik moet zeggen: petje af, dat jullie ervoor gaan. Grappig zoals je het omschijft, dat de psych een cadeautje is voor jezelf met een grote strik Zo kun je het idd zien. Je wordt er iig niet slechter van. @Karin, fijn dat het zo goed gaat met je zwangerschap. En tuurlijk vraag ik naar je, je bent ook altijd zo lief voor mij En dat waardeer ik enorm. @Silla, kan me voorstellen dat het nu hard gaat. Je hebt natuurlijk de eerste weken niet echt genoten, omdat je constant in spanning zat, en daardoor heb je toch een klein deel gemist. Maar nu moet je volop genieten hoor, dat dit wonder heeft mogen gebeuren. Ik hoop ook dat ik iedereen hier nog ga verrassen met een zwangerschap dit jaar, maar we wachten maar eerst af. Ik durf nog niet te ver vooruit te kijken. Mijn geheimpje voelt nog steeds goed, niemand op het werk heeft wat door @Daffie, ja ik ben idd al een junkie. Kan niet meer zonder spuit functioneren De hoofdpijn komt en gaat, maar is wel heftig als ik `m heb. Had jij dat ook? Hoe voel jij je nu? Het is bijna maart, en dan hoop ik dat jij weer mag beginnen, dan kan ik jou ook weer supporten. Met mij gaat het best goed. Soms heb ik wel wat hoofdpijn, maar dan neem ik wat in en dan gaat het wel weer. Het spuiten gaat de ene dag beter dan de andere. Soms zet ik de spuit aan, maar wil hij gewoon niet door mijn huid heen , dan prik ik gewoon opnieuw. Mijn man is en blijft zo meelevend en lief. Hij wil alles samen doen. Vanmorgen kwam hij mijn spuitje op bed brengen, zodat ik kon uitslapen. Gister kreeg ik een bos bloemen. Ik had altijd gedacht, dat IVF zoveel spanningen zou geven dat het een deuk in je relatie zou geven, maar in plaats daarvan, groeien wij steeds meer naar elkaar. Vandaag ben ik ongi geworden. Nog een paar daagjes en dan op naar de volgende stap in het project. Ben wel benieuwd wat de puregon met me gaat doen. De IVF verpleegkundige adviseerde toch voozichtig te zijn met tillen op mijn werk, omdat de eierstokken toch gevoelig kunnen zijn als de follikels groeien. Ik wacht maar af. Groetjes Hope
Lieve Hope, Ik herken dat helemaal, dat naar elkaar toegroeien. Wij hadden wel al een heel hechte relatie, maar in het begin botsten we wat ivm het feit dat ik wilde praten en mijn man juist niet.. Nu zijn we nog hechter geworden omdat we op één lijn liggen. Mijn man stopt bijna niet meer met praten Plus dat hij zo trots op me is wat ik allemaal doorstaan heb en weer ga doorstaan dat hij gewoon heel lief is voor mij! Gewoon even van genieten..hihi Ik hoorde namelijk van mijn beste vriendin dat zodra je bevallen bent je echt even niet zo interessant bent.. dus nu dubbel en dwars van genieten! Wel jammer dat je wat bijwerkingen hebt met hoofdpijn, maar nog maar even en dan mag je ander hormoon bijspuiten en dan gaan de bijwerkingen als het goed is over! Ik duim voor je dat je genoeg mooie eitjes aan het kweken bent! En natuurlijk dat daar heel mooie emmy's uit ontstaan! Ik bljif je volgen Dikke kus
Hee Hope, dus een leven zonder spuit is bijna ondenkbaar inmiddels ? Wat fijn om te lezen hoe je man met je meeleeft en voor je zorgt! Super is dat zeg! En ja, de psych valt voor mij (gevoelsmatig) in het rijtje van de sauna en het thermaalbad ofzo; je komt er aan met je kop vol zorgen en je gaat weer weg met een ontspannen gevoel (althans meestal komt de nawerking van de gesprekken bij de psych bij mij pas na een dag ofzo, ga ik eens janken )dus daarom zie ik het maar zo! Ik hoop echt dat jouw poging om een mooi lief beebje te krijgen gaat lukken meid, we zijn hier wel toe aan wat goede berichten! Succes!
Hoi Hope, ik lees dat je alweer een stapje dichterbij bent. Ik wil jullie heel veel succes wensen! En wat fijn dat jullie band steeds sterker wordt, echt super! Ik blijf jullie volgen. knuf patje.
@Jootje, dat heeft mijn man nou ook. Hij is normaal echt een binnenvetter en nu is hij zelfs naar onze dierbaren om ons heen, heel open over de behandeling. De bijwerkingen vallen wel mee hoor. Ik heb niet dagelijks hoofdpijn. En normaal heb ik het ook als ik ongi ben, dus misschien is het wel niet van de spuiten. Maar als dat alles is...............? ik heb er alles voor over hoor @Stienke, ja dat janken na zo`n sessie ken ik wel. Maar het voelt idd goed. Ze opent vaak ook je ogen. Je maakt jezelf vaak zo gek door allerlei gedachtes. Ze heeft me toen een boek laten lezen en dat was echt interessant, misschien ken je het? "ik mag denken / voelen wat ik wil" van Diekstra. Zo herkenbaar, dat je gedachten je gevoel bepalen. Als jij of iemand anders meer erover wilt weten, ik geef graag wat voorbeelden. IK hoop dat jullie snel weer bij de psych terecht kunnen, want je relatie is iets kostbaars en daar moeten alle hulptroepen bij komen om het weer goed te laten gaan. @Patje, lief dat je weer komt kijken, dat doet me goed. Hoe is het nu met jou en de kleine? Meiden, ik vind de tijd toch zo snel gaan nu. EEn paar maanden geleden zat ik nog van: bah en het duurt nog zo lang en het is nog lang geen februari, enz. En nu? nu ben ik al met de behandeling bezig. En a.s. maandag weer een stapje vooruit. Oftewel alweer een station gehaald, zoals mijn psych zou zeggen Ik hoop nog veel stationnen te mogen halen en dat ik dan uiteindelijk aankom op mijn einddoel: Babyworld! Alvast een fijn weekend allemaal. Ik krijg mijn peetkind te logeren. Ben benieuwd of we wat nachtrust hebben. Hij is nu 6 maanden oud. Liefs Hope
Hope, dit vind ik superlief van je! Ik ga ook kijken of ik het boek kan vinden! Hoe bevalt het op het volgende station? En ik ga voor je duimen dat de trein met baby gauw arriveert! Succes, ik duim heel hard voor je!
Graag gedaan lieverd. Zit ik net mijn dagboek bij te schrijven ( typen) Denk ik: goh ik lees het nog eens vanaf het begin. Pfffff, wat komen dan een emoties los. Ik zit me toch hier te janken. Als je leest wat je al allemaal hebt doorstaan............. Het is echt: jantje lacht , jantje huilt en dat herhaalt zich en herhaalt zich en herhaalt zich. En wie weet hoevaak nog in de toekomst? Hope