Hope's weg door de IVF.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Lieve lieve Hope,

Wat een ontzettend naar bericht zeg!
    Wat oneerlijk, je krijgt zo eigenlijk niet eens een kans.

Ik weet gewoon niet helemaal wat ik moet zeggen, alleen dat je wel de moed moet houden.

EEN HEEEEEELE DIKKE KNUFFEL!

xxx

2. lieve Hope, wat balen zeg! zit je er helemaal in met goede hoop en krijg je dit. weet je of deze poging nu telt?

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hè bah zeg! Dan moet het al afgeblazen worden, ben je nog een kans kwijt ook. Echt dubbel balen!

Wel gaat je lichaam nu natuurlijk voor, dat snappen we wel. Dan moet je wel erg veel eicellen gehad hebben zeg!

Heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Liefs

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Lieve hope, ik wil je ook even op je topic een hart onder de riem steken.
    Heel veel sterkte hope en we geven de moed niet op!

Liefs Franka

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lieve Hope,

Wat een ellende meissie....maar ik zou de verzekering even bellen en vragen wat als poging gezien wordt,
    Toen wij geen bevruchting hadden in Januari dacht ik ook een hele poos dat het geteld werd, maar na een telefoontje bleek dat dus niet zo te zijn.
    Ik hoop voor je dat de CZ ook zo denkt als de IZZ (Poging moet aan 4 voorwaarden voldoen volgens hun 1) stimulatie met hormonen 2)Punctie 3) Bevruchten en kweken van embryo's en 4) terugplaatsing)
    Als het dus eerder wordt gestaakt is het geen poging....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel sterkte samen. Het voelt ontzettend kl... , maar je krijgt weer moed! :(

Dikke knuf Daffie

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

bedankt voor jullie hartverwarmende reacties.
    Tja hoe voel ik me nou?
    Wist ik het zelf maar.
    Van de ene kant zo beseffend dat het voor deze keer over is, van de andere kant levend in een roes omdat ik nog steeds spuit,
    al is het maar alleen de decapeptyl. :(
    Gister heb ik me echt de hele dag nog beroerd gevoel van het spugen de nacht ervoor.

We krijgen lieve en steunende reacties van de mensen om ons heen en dat doet je goed.
    Wat nu overheerst is het gevoel van onmacht dat CZ waarschijnlijk dit als 1e poging ziet.
    Ik moet vandaag nog gaan bellen, want had er gister echt niet de fut voor, maar ik heb ook navraag gedaan bij Freya en daar zijn ze ook van mening dat dit poging nummer 1 is :cry:

Dat deze poging over is, is een feit, daar kan ik helaas niks maar aan veranderen.
    Ik ga vanmiddag eerst het ZH bellen om te vragen hoe zij het declareren bij CZ, en dan bel ik CZ maar even.
    Ook al schiet ik er misschien niks mee op, maar ik heb me wel voorgenomen om te zeggen, dat ik al 31 jaar "klant" ben bij hun en als ze hier moeilijk over gaan doen, dat dit voor mij een reden is om volgend jaar over te stappen. :evil:

De optie om deze poging zelf te betalen heb ik ook over nagedacht.
    Maar dan kom je nog op een behoorlijk bedrag uit.
    En als je net je dakgoot en auto hebt laten maken en de CV ketel aan vervangeing toe is, dan ziet de spaarrekeking er ook niet meer zo leuk uit ;) .

Ik zou hooguit, eind dit jaar over kunnen stappen op Unive.
    Maar wie weet hoeft het dan niet meer.
    Tenminste dat hoop ik.

De reden dat ik waarschijnlijk zo lang moet wachten op een 2e poging is puur door de PGD die ze uitvoeren.
    Daarvoor moeten de laboranten ingepland worden.
    Dit is het gemene van alles.
    De meeste hier zitten in de MMM ivm vruchtbaarheidsproblemen.
    En wij, theoretisch zou ik spontaan zwanger kunnen raken ( al is het met wat moeite ivm verminderde zaadkwaliteit) maar we zijn aangewezen op de PGD.
    En dat maakt het hele verhaal nog gecompliceerder.

Als die PGD niet nodig was geweest, hadden we misschien vandaag toch een punctie gehad, maar dan absoluut geen teruplaatsing.
    Ze wilden dan de ontstane embryo`s invriezen voor een Cryo poging.
    Maar ook weer door het hele PGD verhaal kan dat niet. :cry:

Ik weet wel dat het ooit ergens goed komt ( ofwel ik weet? ik hoop.....)
    Maar voor nu is het gewoon zuur.
    De komende dagen ben ik nog thuis van mijn werk.
    Ik mag absoluut geen arbeidsintensief werk doen.

Vanmiddag neemt mijn man vrij om wat tijd samen door te brengen.
    Hij is ook zo teleurgesteld.
    En zo lief voor mij dat hij zich zelf vergeet.

Sorry, voor het lange verhaal en dat ik niet op andere reageer, maar wil het even hierbij laten.

Liefs Hope

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he hope, wat een naar bericht. ik wil je veel sterkte wensen en doe het rustig aan! hopelijk doet CZ niet moeilijk....

8. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi wijfie, ik wil je ook heeeeeeeeeel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je iig goed bericht van CZ hebt gekregen!
    Een hele dikke knuffel van mij.
    Liefs, mussie

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Lieve Hope,

Wat een teleurstelling zeg! Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal door zit nu! Moet je al zolang wachten op een kans en dan wordt met het einddoel in zich de poging afgeblazen!

Ik hoop dat je met de verzekering toch iets kan uitwerken dat dit geen verloren poging is.

Wil je een hele dikke cyber knuffel geven. Geef jezelf de rust om deze teleurstelling te verwerken! Zorg goed voor jezelf...

Liefs,
    Marisha

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bah wat een verdriet moet jij hebben Hope en jouw mannentje ook.
    Schiet niet op zo he.
    Dikke knuffel van mij.

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties.
    Het gaat op en af met mij.
    Het ene moment heb ik zoiets van: Kom op, het komt wel weer goed, je moet vooruit kijken.
    Maar op dit moment denk ik: pffff komt het wel ooit goed, krijgen wij wel ooit ons wondertje?

Helaas is er niemand die me daar antwoord op kan geven.
    Soms zit ik te denken en vraag me af: hoe vaak moeten we dit soort teleurstellingen nog doorstaan, voordat we ons eigen kindje hebben.
    Als we dat al ooit krijgen. :(
    En als ik dan zoals gister bij vrienden op bezoek ben met zo`n heerlijk ventje van 6 maanden, doet het toch weer even pijn.
    die vanzelfsprekendheid waarbij het bij anderen lukt.................pffff :cry:
    ( niet specifiek naar die vrienden bedoeld, maar gewoon de hele omgeving)
    Ik wil niet negatief overkomen, maar kan het niet helpen om reeeel te denken.
    Ik ben al te vaak "beduveld" om nog grenzeloos in alles te geloven.
    Als ik dit schrijf denk ik: ow wat erg, dat je dat schrijft, maar zo voelt het op dit moment.
    Het is echt niet zo dat ik nu in de put zit.
    Het gaat eigenlijk best redelijk, met af en toen een huilbui tussendoor.

Misschien dat mijn 100% positieve gevoel wel terug komt, als ik eenmaal weet wanneer we weer mogen beginnen.
    Nu zweef ik tussen: teleurstelling / frustratie en de onwetendheid over wanneer we weer mogen beginnen.

M.b.t. de verzekering daar zijn we nog volop mee bezig.
    We gaan eerst de arts van het ZH vragen naar de manier van declareren.
    En van daaruit kijken we verder.
    We zetten iig alles in, om deze poging maar niet gerekend te krijgen.

Sorry, dat ik nog steeds niet op anderen reageer, ik lees wel, maar ben even teveel met mezelf bezig :oops: :oops: :oops:
    Ik maak het gauw weer goed met iedereen.

Hope

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik stond al op pagina 2 :cry: even uppen.

Ik heb een week achter de rug met veel gemengde gevoelens..
    Enerzijds gaat het wel goed en accepteer ik de situatie zoals die is.
    Maar anderzijds zoek ik antwoorden waarom het zo moest lopen en antwoorden voor de toekomst.
    1 ding zit me niet lekker.
    Ze hebben de poging afgeblazen, ivm de vele follikels in combinatie met mijn buikklachten.
    Maar ik heb nog steeds "last" van mijn buik, maar echt vanuit mijn darmen.
    En nu ben ik bang dat het toch mijn darmen waren die de klachten veroorzaakten ipv de eierstokken. :(
    Ik kan er nu helaas niks meer aan veranderen, maar ik bespreek het toch de volgnde keer met de gyn.
    Het zit me echt niet lekker.
    Niet dat ik twijfel aan hun oordeel, maar toch.....................

Verder nog steeds over en weer aan het bellen/mailen met CZ en ZH.
    Ik ben bang dat ik aan het korste eind trek, maar we blijven proberen.

Fijn weekend iedereen, ik ga nu werken :)

Groejes Hope

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi lieverd, het is begrijpelijk dat je gemengde gevoelens hebt. Het is toch ook een hele onzekere tijd voor jullie? Je gaat er toch ook niet van uit dat je eerste poging zo zou aflopen? Meis,wat betreft je buik, dat zou ik zeker navragen. Ga er maar vanuit dat hun weten wat ze zeggen en doen, maar dan heb je toch dat stukje extra bevestiging. Je weet het tenslotte nooit. Maar ik weet ook niet of je op een ander antwoord zit te wachten. Daar ben je dan helemaal ziek van :confused: Nou wijfie, je was er erg vroeg bij vanmorgen en nu aan het werk.Heb je tenminste wel je afleiding :( Lieverd, ik wens je heel veel sterkte.
    Ik denk aan je!
    Liefs en een dikke knuf, mussie

14. lieve Hope,

als het echt je darmen zijn, dan weet je dat je de volgende keer dus niet moet laten ontmoedigen door pijn in je buikie he ;)
    heel veel sterkte meid, het zit je helemaal niet zo mee he!

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Mussie, bedankt voor je lieve en wijze woorden ;)

Rach, nee volgende keer zal ik het wel aangeven.
    Maar er waren teveel follikels, dus daarom is de poging ook afgeblazen.
    Hopelijk volgende keer wat gecontroleerder stimuleren ;)
    Jij gaat toch ook voor ICSI he?
    Bij ons waarschijnlijk ook, afhankelijk van de zaadkwalitiet op dat moment.
    Maar ik vind het prima met ICSI, geeft mij toch iets meer hoop.

Ik voel me verder wel goed nu.
    Nog een paar dagen en dan een weekend uitwaaien aan zee.
    Heerlijk, ik heb er echt zin in.

Hope

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat lekker meis, dat je even gaat uitwaaien. Voel je je alweer een stuk beter? Ik had uitgebreid op je gereageerd hoor in mijn topic, ik snap je helemaal.

Fijne dag vandaag.

Liefs,
    Elvira

17. oh gelukkig voel je je vandaag beter. gisteren moest ik aan je denken toen ik niet meteen kon slapen. vind het zo sneu voor je allemaal :( en ook je ' :( ' emoticon bij dat je topic alweer op pagina 2 staat. is inderdaad niet leuk voor je als je zo'n nare boodschap krijgt en je topic is ook zo ver weggezakt.

heerlijk dat je naar zee gaat, daar houd ik ook zo van! vooral als het hard waait en er hoge golven zijn. we hebben geen hond jullie wel ;) ?
    geniet ervan en heel veel sterkte!
    liefs rachel

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hahaha ik had het gezien hoor, maar ik had nog niet terug gereageerd, maar iig bedankt voor je begrip.
    Je bent er helaas al heel vaak doorheen gegaan, dus ja, jij weet hoe het voelt.
    Maar ik voel me idd alweer wat beter.
    De teleurstelling van de tegenslag is geweest, nu alleen nog af en toe verdriet.
    Maar ik ben bij de psych geweest, en zij helpt me altijd alles weer anders te zien.Echt fijn hoor.
    Nou meis, houdt nog even vol die laatste daagjes.
    Mijn duimen draaien nog steeds.

@Rach, ow dat van die emoticon :cry: was niet vervelend bedoeld.
    Ik weet natuurlijk ook wel, als je zelf niet veel reageerd op anderen, dat je automatisch ook niet veel reacties terug krijgt.
    Maar ik heb er soms gewoon de fut niet voor en ik houdt het echt allemaal niet meer bij.
    Maar ik ben blij met de lieve reacties die ik wel krijg en dat doet me goed.
    Iemand die je een hart onder de riem steekt, echt fijn.
    Nee, we hebben ook geen hond.
    Maar met z`n tweeen uitwaaien is ook heerlijk.
    En dan vooral `s avonds nagenieten in de bar van het hotel :) Ik verheug me er nu al op.Ik hoor de couberg al roepen! ;)

Vandaag had ik ruzie met mijn teamleidster, wat een ongelofelijke K#%#$U#$#%T%^$^#$##%$ ( zien jullie het ertussen staan? ;) )
    Ik moest het ZH bellen, tussen 14:00 en 15:30. Normaal doe ik zoiets ook liever van thuis uit, maar dat ging niet anders.
    Dus ik zei dat ik een prive telefoontje moest plegen en dat er nergens een ruimte was, alle ruimtes waren bezet.
    Dus ik vraag haar vriendelijk of ze even 5 minuten van het kantoor af wil gaan.
    En wat denk je.............................................

Nee hoor, dat deed ze niet.
    Ik nog uitgelegd dat sommige dingen nou eenmaal niet kunnen wachten tot je vrije dag ( zonder haar te zeggen wie ik moest bellen, want dat gaat haar niks aan)
    Toen deed ze zo van: tja, zucht, he, dan moet het maar, pfffffff.
    Nou laat maar, het hoeft al niet meer, ik vraag wel of iemand anders zo vriendelijk wil zijn.
    :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
    Vinden jullie dat nog normaal?

Nou ik niet, punt uit. :)

Hope

19. haha Hope,
    ik moet wel een beetje lachen om je verhaal :)
    maarreh.. :rolleyes: echt aso dat ze niet haar eigen kantoor uitwilt zonder dat je haar verteld waarom :confused: :)
    fijn dat je je beter voelt, ik vind je schrijftstijl al wat opgewekter!
    als wij nou gewoon in elkaars topic reageren met hele lieve berichtjes (zoals deze 8) ) dan hebben we toch steeds iets leuks om te lezen!
    fijne avond, liefs!

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    :) :) :) :) :) :) :) :) :)
    Hihihi Rach, nu moet ik weer om jou lachen.
    Het is inderdaad een goed idee, dat we onze topics gaan bestoken met leuke berichtjes ;)
    Maar eh, nog even over dat kantoor, het was niet HAAR kantoor. [-X
    Het is het kantoor van alle "zusters", zij heeft geen eigen werkplek, ze zit altijd tussen ons in.
    Dus in dat geval vond ik dat ik net zoveel recht heb op privacy als zij. ;)
    Maar mevrouw denkt dat ze meer is dan ons, nou mooi niet [-(

En de reden dat ik haar niks vertel, is omdat ze wel erg kortzichtig is.
    Zij stelde een tijd terug voor dat ik maar extra uren moest werken om de uren van de behandeling te compenseren, want dat was mooi eigen tijd.
    Zij heeft het echt bij mij verpest. Ik zeg het nodige tegen haar maar meer niet.
    Ik hoef alleen maar verantwoording af te leggen bij de ARBO.

Zo dat heb ik mooi gezegd. :) :) :)
    Dat was even niet zo`n positief bericht, maar wel lekker dat ik het kwijt ben. ;)
    Zo, vanaf nu alleen nog leuke berichtjes voor ons.

Liefs Hope

Deel Deze Pagina