Hey Hope, vervelend is dat gevoel als je hoort dat iemand zwanger of bevallen is he Ik heb het ook regelmatig. Hoop dat je snel mag beginnen.... Liefs Daffie
Hoi Hope, Ik kom je hier ook nog even bedanken voor je antwoorden op mijn vragen. Het is wel een fijn gevoel te weten dat er iemand is die mijn vragen wil beantwoorden. Ik wil jou nog heel veel succes toewensen met je behandeling! liefs, Ellen
Hope, ik denk dat ik vast niet de enige hier bent bij wie elk van dat soort berichten erg inslaat. ik hoorde het s'ochtends op me werk van iemand en toen moest ik nog de hele ochtend was het liefste huilend naar huis gegaan. als je het heel naar vind om aan de pil te gaan, kan je misschien eens met je gyn overleggen? ik hoef namelijk niet aan de pil, dus verplicht is het niet. en constant oud bloed verliezen lijkt me erg vervelend. (helemaal niet gepast, maar ik moest wel een beetje lachen om: ik ga geen duizenden euro's betalen voor een kind hihihi ik dacht toen: groot gelijk! laat de verzekering dat maar betalen!)
Hey meis, Je verhaal klinkt zo bekend. Zoals velen hier lopen wij er ook continu tegenaan. Toen wij al in ziekenhuis liepen werd de 1 na de ander zwanger om me heen. Had je de één eindelijk verwerkt kwam de volgende..aaaahhh.. Nu zit ik in een babyboom periode. December 2 baby's, februari 3 baby's, maart 1 baby April staat er ook al één gepland en dan eind juni en eind augustus weer. En dan is het hoop ik onze tijd! Ik heb me er gelukkig door dat je eraan "gewend" raakt een beetje overheen kunnen zetten. Ik moest wel heel erg huilen toen mijn beste vriendin was bevallen. Ze zagen er zo gelukkig uit! en dan krijg je weer even zo'n moment van: "zal ik dat ooit meemaken?" Denk maar zo: Iedereen is dadelijk bevallen en dan is het heel speciale er ineens weer vanaf... als jij dan zwanger bent ben jij lekker de SPECIALE en de enige want iedereen is dan net bevallen! Fijn weekend! knuf
Hoi Meiden, Ik denk idd dat alleen mensen die in hetzelfde schuitje zitten, kunnen voelen hoe het is als anderen om je heen zwanger raken en bevallen. Ik wordt nog steeds vaak "scheef" aangekeken als ik niet spontaan kan reageren. Maar ik kan er echt niks aan doen, het det gewoon pijn. Ellen graag gedaan hoor. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Rach, ik moet wel aan de pil. I.v.m. die PGD planning. Zij moeten kunnen bepalen wanneer ik kan starten. Het gaat helaas niet anders. Ach, het is geen ramp, en ik weet het van de vorige keer, maar ik mis wel het intiem zijn met mijn man. Oja, en over die duizenden euro`s. Tja waarom zou je het zelf betalen als een ander het voor je doet? hahaha nee hoor grapje. Ik doelde niet alleen op het geld bij adoptie, maar de screening, de rompslomp, enz. En daarbij, zou het echt nooit een keuze van ons zijn. Jootje, pffff jij hebt het ook zwaar met al die zwangeren om je heen. Maar je hebt gelijk. Wij zijn dalijk wel heeeeeeeeeeeeeeeel speciaal als wij zwanger zijn. Ik denk dat niemand zo dankbaar is voor zo`n wonder, als wij in de MMM. Veel moeders zien het toch als een vanzelfsprekendheid dat ze een kind hebben. Ik schreef donderdag nog dat het zo goed ging. Helaas is dat nou wat minder. Ik heb weer erge last van mijn fibromyalgie en als je constant pijn hebt, werkt dat ook niet goed op je geest en natuurlijk vice versa ook. Nog 1 dag werken en dan heb ik 1 week vrij en ga dan echt proberen even wat rust in te lasten. Vandaag toch nog een laatste poging gedaan om mijn 1e IVF poging niet als zodanig te laten tellen. Ik heb de coordinator van de IVF afdeling aangeschreven, met het verzoek om onze situatie apart te bekijken. I.v.m. het complexe verhaal van de PGD. Ik hoop dat we een kans maken. Liefs Hope
Ik lees nog regelmatig hier en helaas nog geen goed nieuws. Je weet ook nog niet wanneer jullie beginnen aan de 2e behandeling ? Knap hoor hoe jullie het volhouden.
hoi Hope, het zit je ook niet mee meid al die pijn ik hoop dat je een beetje tot rust kan komen in je vrije week belachelijk dat ze de 1e IVF poging meetellen ik wens je heel veel succes met de 2e poging ik ben druk aan het duimen liefs van Chantal.
Hey Nemo en Chantal, thanks voor de support. Ik weet inmiddels wel al een nieuwe datum, maar die houdt ik nog even voor me. Ik ga zeker proberen om tot rust te komen. Heb het wel nodig, merk ik. Niet onbelangrijk om te vermelden: Precies 2 jaar geleden, waren we nog dolgelukkig. 2 streepjes, zo belangrijk, we waren door het dolle heen. Op 01 april, en dat was geen grap, vertelden we het goed nieuws aan onze ouders en vrienden. Iedereen was zo blij verrast. En nu.............................2 jaar later, nog steeds niet dat wondertje. Inmiddels nog meer teleurstellingen gehad en al die dat gaan nu weer volgen. Het blijft toch moeilijk, iedere keer weer. Zeker om steeds weer de kracht te vinden om door te gaan pffffff...............hopen dat de andere data minder pijnlijk zijn, omdat we dan gewoon opnieuw zwanger zijn. Hope
Lieve Hope, Ik begrijp dat je de data niet prijs wilt geven.. Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken. HOud vol, geef de moed niet op! En wie weet heb je binnenkort wel fantastisch NIEUWS! Ik zal er volop voor duimen in ieder geval.. Een weekje vrij zal in ieder geval wel goed doen! Zorg goed voor jezelf, probeer een beetje te relaxen en laat je verwennen..hihihi.. xxx
Lieve Hope, wat naar dat je zo'n last hebt van de fibro, ik kende een vrouw die dat had en zij kon niet eens haar eigen huis schoonmaken. Ik kan m je verdriet goed voorstellen (van het wachten). lieve Hope, ik blijf je steunen hoor! een dikke cyber knuf!
Thanks voor de support. En jootje, ik geef idd de datum niet prijs. Maar wat ik wel verklap is dat ik jou en daffie heel snel volg...... Daarom stem ik VOOR, voor een babyboom in februari/maart 2009! Ach en ieder van ons heeft z`n moeilijke dagen. Dan krijg je weer een knufel van de meiden hier, en hup....... we gaan weer volle kracht vooruit. Rach, die fibro, kan soms idd behoorlijk wat in de weg leggen. Maar die bekende grens, moet ik gewoon beter zelf in de gaten houden. Ik ben nu te ver gegaan, en wie niet horen wilt moet maar voelen . eigen schuld, dikke bult. Maar ik hoop dat het met sporten binnenkort wat beter gaat. Ik moet nu eigenlijk van alles in huis doen, maar bleh, ik heb geen zin. Vandaar dat ik hier zit Wie heeft nog meer zoveel zin om wat te doen? Liefs Hope
Hey Hope, we zullen er altijd zijn hoor hihi....enne volg ons maar snel idd Ik moet trouwens nog wachten op mijn schema, denk dat ik zodra ik ongi wordt moet beginnen met de pil, maar vandaag zat er ook al geen post van het UMC bij Dikke knuf Daffie
Pfff wat een nacht......... Ik ben overal geweest, in het ZH, in het restaurant, in de vriezer, kortom overal. Van de punctie heb ik niks gevoeld. De eitjes die ze in het restaurant in de vriezer hadden gelegd, zagen er raar en peervormig uit. Maar het waren er wel veel. Ik heb nog aan de kassa in de winkel gevraagd of ze nou wisten wat het aantal was, maar dat konden ze me niet vertellen. Opeens bedacht ik me, dat we nog helemaal geen zaad hadden ingeleverd. Mijn man maar op het werk gebeld om dat nog even te komen doen. Nu moesten we ook nog zelf het zaadje in het eitje doen. Maar omdat ik echt niet wist hoe het moest, namen ze dat voor deze keer wel over. Uiteindelijk was er maar 1 goede embryo over en die is teruggeplaatst, nadat ik mijn sla en tomaten had gekocht in de winkel. Toen manlief en ik op straat liepen zei ik: Hu, hoe kan dat nou, ik heb helemaal niks gevoeld van de punctie enz. En was ik eigenlijk teleurgesteld dat ik het niet bewust had ondergaan, maar in een soort van roes........... Nou dat was mijn nacht, druk he? Ik slaap al weken zo beroerd. Ik droom de meest rare dingen. En wat nog het meest irritant is, ik wordt iedere nacht rond de klok van 3 uur wakker. Dan kijk ik weer op die klok en erger me rot dat ik ALWEER wakker ben. Met het gevolg dat je daarna niet meer lekker slaap. Alles bij elkaar maakt ook dat ik nu even heel veel last van mijn fybromyalgie heb. Dus als iemand nog slaap / ontspanningstips heeft, ik hoor ze graag. Ik wil graag uitgerust aan een nieuwe behandeling beginnen. Hope
haha wat een droom Hope, ik snap er weinig van helaas heb ik geen tip voor je fybro, ik heb daar helemaal geen evrstand van. waarom houd je je start datum geheim?
Geen tip voor mijn fibro, maar meer voor het slapen. Die fibro is toch niks aan te doen. Het zal alleen minder worden als ik beter uitgerust ben. Mijn man en ik hebben ervoor gekozen om dit samen te doen. Enkele dierbare om ons heen weten het. Maar op dit forum lezen ook mensen die ik het niet wil vertellen en dus houden we het voor ons. Ik heb dus wel een uitlaatklep hoor, om mijn verhaal kwijt te kunnen. En het duurt nog even voordat ik start, misschien bedenk ik me dan nog Dat ik nu zoveel ermee bezig ben, is gewoon omdat ik op een reactie van het ZH zit te wachten en daar dus steeds aan denk. Hope
@Hope: je kan als je wil zelf je dromen beinvloeden tijdens het dromen. Je moet dan voordat je gaat slapen je voornemen om zelf de baas te zijn over je dromen. En als je dan iets droomt dat je niet fijn vindt dan kun je in je droom zeggen dat je dat niet wilt dromen of je er bewust van worden dat het maar een droom is of wakker worden (maar dat laatste wil jij geloof ik niet) Het kost wel wat oefenen maar het is mischien het proberen waard. Klinkt mischien een beetje vaag maar werkt wel. Lekker slapen !
Nemo, bedankt voor je tip. Ik weet idd dat het zo "kan" werken, maar ik moet denk ik wat meer oefenen. Ik werd dus ook iedere nacht altijd om 3 uur wakker. En dus ergerde ik me weer dat ik wakker werd. Nu was ik vannacht weer wakker, maar dacht: ik ga nu niet op de wekker kijken, dan weet ik ook niet hoelaat het is. En heb dus idd doorgeslapen. Mijn week vrij zit er nu bijna op en nog ben ik niet uitgerust, pfffff. Echt vervelend. Vandaag ook nog op kraamvisite geweest. Dat zijn ook van die "leuke" ( not) dingen voor op de zondagmiddag. Zeker als je al even niet zo lekker in je vel zit. Maar goed, ik heb me er weer doorheen geslagen met een traan erbij. Ik bedacht me weer even: hoeveel baby`s krijg ik nog in mijn handen voordat ik ons kindje in mijn armen heb? Maar goed, dat was weer het weekend. Even kijken of we iig de avond nog leuk kunnen afsluiten Liefs Hope