Hope's weg door de IVF.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @hope, wat fijn dat het weer goed met je gaat!

Het aftellen kan weer beginnen dus....heel veel succes meid!
    Ik ga echt heel hard voor je duimen.

Ik moet weg dus hou het kort.

liefs patje

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Dankje lieve Patje. Hoe is het nu met jou?

Ik ging zonet de medicatie bij de apotheek halen. ( alsof je boodschappen gaat halen).
    Helpt toevallig een bekende me.
    Ik ben bezig met controleren van de spullen, of alles er wel in zit.
    Zegt ze: Ga je zelf spuiten?
    Ik zeg: ja hoor.
    Nou knap hoor zegt ze.
    Tja, zeg ik, ik had ook liever dat het niet nodig was.
    En ik voel me toch opeens tranen opkomen :cry: :cry: :cry: .
    Zomaar ineens. Ik heb ze nog kunnen inhouden tot aan de auto, maar daar barstte ik in tranen uit. :confused:
    Waar kwam dat nou opeens vandaan?

Pffff, denk je "even" je medicatie op te halen, nou mooi niet.

Hope

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Hope, das alleen maar logisch hoor dat de tranen hoog zitten...
    Ik ben wel heel blij dat het weer een stuk beter met je gaat en die gesprekken met een psycholoog met je ook lekker gebruiken om het een en ander te bespreken, is goed voor de geest!

Wat fijn dat je de medicatie weer in huis hebt, mijn duimen en die van Toppertje gaan de hele tijd voor je duimen!

Liefs Daffie

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier gaat het nu heel goed, alleen met paps dan niet.
    Femke doet het echt super met de buisjes.

Het is niet niks het hele traject waar jullie inzitten, dus kan me heel goed voorstellen dat je op sommige momenten even je tranen de vrije loop moet geven.
    Het lucht vaak ook weer even op.

liefs patje.

5. de dag dat ik hoorde dat ik overgestimuleerd was, heb ik (ohra) vanuit hun site een mail gestuurd. daar kan je dan terecht met vragen en ze beloven terug te mailen. nooit iets gehoord. later aan de telefoon weer eens gevraagd maar het meisje wilde het gaan uitzoeken. toen zei ik: laat maar. want mijn man zei dat ik maar geen slapende honden wakker moest maken, en het ziekenhuis zei tegen mij dat het 'écht niet als poging telt', dus dan ga ik daar maar vanuit.

en over die medicijnen.. het drukt toch allemaal op je (mij... ons ;) ) ik merk ook dat ik sommige momenten er makkelijk over kan praten en de andere momenten voel ik een trekje in mijn onderlip opkomen die gaat pruilen, en mijn ogen prikken. dan is de auto ook het eerste wat ik probeer te halen voordat ik me laat gaan :)
    maar wel lekker om het er even uit te laten komen.

wat fijn dat je de spullen weer in huis hebt. heb je er 'zin in' ? klinkt gek, maar op de een of andere manier kan je ook enorm uitkijken naar de start. want het kan een nieuw leven betekenen!
    liieeefffsss!

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey lieverds,

bedankt voor de steun en lieve woorden.

Gister hebben er nog meer tranen gevloeid.
    De post kwam en................
    De brief van CZ zat erbij.
    Ik durfde bijna niet te kijken.
    Maar 3 weken na mijn verzoek heb ik een bevestiging gekregen dat ze coulancehalve deze eerste poging niet meetellen en dat ik dus nog 3 pogingen tegoed heb. ( nu dus nog 2 )

Ik ben zo :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) .
    :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Dus het heeft toch zin gehad die brief schrijven. Het geeft toch een stukje rust dat de komende poging niet de laatste is.

En rach, ik heb er zeker zin in. Laat maar komen, ik ben er klaar voor. ;)

Liefs Hope

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    \:D/ \:D/ \:D/ :whistle: :whistle: :whistle:

Ow wat goed zeg! Nu maar hopen dat je die andere 2 pogingen niet meer nodig hebt!
    Super zeg, ben erg blij voor je!

liefs patje.

8. Hope, wat fijn!
    wat zal jij opgelucht zijn! heerlijk joh!
    :D

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Oh Hope, wat een geweldig nieuws....enne niet al je pogingen gebruiken hoor, deze keer is het gewoon raak!

Ik ben ook heel blij voor je :D

Dikke knuf Daffie

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou dat is eindelijk eens goed nieuws. Maar natuurlijk hoop ik dat er niet nog 2 pogingen nodig zijn.

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    dat is zeker goed nieuws
    een dikke knuffel
    van Chantal

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hope wat fijn dat de verzekering coulant is geweest. Heerlijk want het geeft je toch weer meer ruimte! op naar de volgende keer! ik blijf je volgen.

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Het is idd een heerlijk gevoel.
    Ik hoop ook, dat ik die 2 pogingen niet meer nodig heb, dat het de komende poging "gewoon" raak is en blijft ;) .

Liefs Hope

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hier een 3 paar duimpjes die synchroon voor je duimen!

xxx

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Dankje, lief van je.

Bah meiden, ik weet niet wat ik opeens heb......
    Vanmorgen schrijf ik nog een vrij positief bericht bij IVF/ICSI en nu :(
    Ik ben gaan sporten vanmorgen, body balance. En op het einde 10 minuten ontspanning op rustige muziek.
    Moet ik toch spontaan huilen.
    En nu voel ik me al de rest van de dag bleh.
    Terwijl er niks specifieks gebeurd is.
    Ik heb zelfs de paragnost gebeld, in een opwelling.
    Gister had ik nog zoiets van: dat wat ze me toen verteld heeft gaat uitkomen, daar heb ik vertrouwen in.
    En vandaag weg vertrouwen.
    Ik had zo de behoefte om het nog eens van haar te horen.
    Bel ik haar net, maar goed ze heeft een wachttijd en ik kan pas in oktober terecht.
    Ik had natuurlijk, tegen beter weten in, verwacht dat ze me wel even aan de telefoon zou vertellen dat het allemaal wel goed komt.
    Wat natuurlijk stom van me is. :rolleyes:
    Ik heb de afspraak wel gemaakt en hoop dat ik`m dan niet meer nodig heb.
    Maar een beter gevoel heb ik er nou niet door.
    En ik weet ook wel heel nuchter gezien dat ik me niet aan een paragnost moet vastklampen.
    Maar ze heeft destijds ook iets vreselijks voorspeld en dat is ook uitgekomen, vandaar dat ik wel veel waarde hecht aan haar helderziendheid.
    Maar ik ben ook wel eerlijk als ik zeg, dat het enige wat ik wil horen is: dat het goed komt en wij een kindje ( liever vandaag dan morgen) gaan krijgen.

Misschien dat ik over een paar uur/ dagen/ weken er weer anders over denk, maar goed, ik laat de afspraak maar eens staan.
    Hij is snel genoeg afgezegd.

Sorry, voor mijn beklag.
    Ik vind het altijd vreselijk als ik me zo voel en zo ben, en al helemaal als ik er anderen mee lastig val.
    Maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier herkent dat je je soms even zo rot voelt en dan de gekste dingen doet / zegt of denkt.

Pffff, ga zo maar koken, even afleiding :(

Hope

16. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Heel herkenbaar, dit. Ik denk al maanden dat ik een helderziende wil bellen (weet niet welke alleen, ik ken er niet een), gewoon om wat zekerheid te krijgen.
    Ik zou de afspraak maar gewoon laten staan. Als je dan al zwanger bent (en waarom ook niet), dan kan je altijd nog afbellen. En anders heb je vast behoefte aan wat extra steun.

Bedankt voor je lieve berichtje op mijn topic.

xxx

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi lieverd,
    allereerst nogmaals van harte dat de 1e poging niet meegerekend wordt, echt SUPER nieuws! Zo zie je maar, bij twijfel altijd je hart volgen. Dat heb je echt goed gedaan wijfie!
    De tranen, die gaan stromen op momenten dat je het dus echt NIET wil, is zoooooo herkenbaar :cry: En het ergste is.......je doet er niks aan. Maar het geeft ook niks, het is vervelend voor jou, maar een ander heeft daar echt wel begrip voor hoor. Zo niet,dan hebben ze zelf geen gevoel :(
    Ik heb ook geregeld een helderziende opgezocht. Natuurlijk mag je je daar niet aan vastklampen. Maar het kan wel goed zijn, om net dat ene te horen, wat je graag wilt horen. Je put daar toch weer een beetje kracht uit. Helaas krijg je soms ook dingen te horen die je liever niet wil horen. Maar dat is dan zo, doe je niks aan. Ik had iig zoiets van, oke, ik moet nu nog wat geduld hebben, maar het gaat ervan komen . En kijk, we hebben een super mannetje! Het komt echt goed lieverd. Het belangrijkste is dat je vertrouwen in je zelf blijft houden. En natuurlijk mag je wel eens een dd hebben( DipDag) die heeft iedereen wel eens hoor. Gooi het er dan maar lekker uit en de ene keer lucht het op en de andere keer niet :( Maar het is er wel uit! Wijfie, ik blijf voor jullie duimen en ik weet zeker..........het gaat helemaal goed komen! Heeeeeeeeeeel veel succes en sterkte! Ik blijf aan je denken en............ voor je duimen!
    Liefs en een hele dikke knuffel, mussie

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    SRB, jij ook bedankt, het is altijd fijn als er iemand is die je verhaal of denkwijze herkent.

Mussie, lieverd, je weet altijd de goede dingen te zeggen.
    Je bent echt een kanjer.

Dat van die paragnost heb ik nu weer naast me neer gelegd. De afspraak staat en we zien tegen die tijd wel.
    Ik ben inmiddels ook weer wat rustiger.
    Ik moet, van mezelf, gewoon weer de rust en het goede gevoel terug krijgen voordat ik weer aan de nieuwe poging begin.
    Maar dat gaat wel lukken.

Gister heb ik onze vlinder, zie ook in mijn album, weggehaald bij mijn vader op het kerkhof.
    Hij was erg verweerd en iets beschadigd door toedoen van..........?
    Ik had geen rust om hem daar te laten staan.
    Ik heb hem weggehaald en nu zijn onze vlindertjes weer thuis.
    Alhoewel, de vlinder die ik ter ere van de vlinders heb gemaakt.
    Het vruchtje van de 2e miskraam is bij mijn vader, die wilde ik niet meenemen.
    Ik ga de vlinder nu opknappen en bij ons in de tuin zetten.
    Geeft me toch iets meer rust dan op de begraafplaats.

We gaan nu het weekend weg, even familie bezoek houden.
    Altijd gezellig.
    Dus fijn weekend allemaal en tot gauw.

Liefs Hope

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Pfff net even paniek.
    Ik was bezig met alles klaar te maken, voor de nieuwe poging.
    Zie ik opeens dat ik een deel van het recept niet heb.
    Doordat ik laatst zo emotioneel was in de apotheek heb ik het niet goed nagekeken.
    Maar alles is inmiddels goed. Ik heb het rest recept, wat gewoon klaar lag, opgehaald en alles is compleet. :D :D :D

Het "voordeel" van mij, als ik in een emotionele bui ben, is dat ik veel inspiratie heb om te dichten. Ik heb de afgelopen tijd al heel wat gedichten gemaakt.
    Waarover? ja dat kunnen jullie je wel indenken.
    Laatst hoorde ik via via, dat mensen niet wisten hoe ze nu op me moesten reageren, want soms als ze vragen hoe het met me gaat, krijgen ze niet het antwoord wat ze verwachten / hopen.
    Naar aanleiding daarvan heb ik dit gedicht gemaakt.
    Misschien is het wel iets om mensen in je omgeving te laten lezen, zo weten ze hoe we ons voelen.

Er zijn soms momenten dat je zal denken, wat is er opeens met haar?
    Je vroeg toch alleen maar hoe het met me gaat, dat is toch niet zo raar?
    Die vraag is soms heel gewoon, maar kan de andere keer zo beladen zijn.
    Maar vergeet nooit, hoe ik ook reageer, dat je aan mij denkt vind ik fijn.
    Het antwoord op die vraag is heel erg uiteenlopend en vaag.
    Gister zei ik nog prima, maar dat geld niet voor vandaag.
    Morgen zal ik misschien zeggen: het gaat prima, met mij is alles goed.
    Terwijl dat dan niet zo is, ik wil er even niet over praten, omdat het pijn doet.
    Het zal niet meevallen om mij soms te begrijpen, dat kan ik ook niet van jou verwachten
    Ik begrijp mezelf soms niet, mijn reacties, mijn antwoorden en mijn gedachten
    Maar hoe moeilijk het ook is, blijf ondanks alles toch vragen hoe het met me gaat
    Op een dag als ik er wel over wil praten, is het fijn te weten dat je voor me klaar staat.

Liefs Hope

20. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    super mooi hoop!

een dikke knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina