Hope, mooi gedicht, zeg! mag ik het misschien als het ooit zo uitkomt ook gebruiken om mensen te laten begrijpen? Eef
Wat een prachtig gedicht wijfie! Het klopt helemaal, zo voelt het echt! Liefs en een dikke knuf van,mussie
Lieve Hope, Er staan tranen in mijn ogen na het lezen van je gedicht. Ik kan het gevoel nog zo dichtbij halen en ook al ben ik nu zwanger....ik zal de andere tijd nooit vergeten! Maare, hoe gaat het vandaag met je (en dat meen ik oprecht) Liefs Daffie
Hey Hope, Ik las je berichtje op de translocatie site en ik dacht ik zal wel op je eigen ivf dagboek een berichtje plaatsen, ik had je hier al een paar weken terug gespot! Met mij gaat alles wel goed, na de eerste mislukte ivf-pgd, gaan we 4 augustus weer starten met behandeling nummer 2. Het recept heb ik alweer klaarliggen, dus ik ben me al weer aardig aan het opladen.....De weken gaan gelukkig erg snel, eind mei dat de eerste poging mislukt was, zat ik er aardig doorheen. Ik wilde het liefst meteen weer starten met een nieuwe poging, maar je lichaam heeft toch weer tijd nodig om te herstellen van al die hormonen. Ik heb inmiddels ook al 2 acupunctuur sessies achter de rug en dat is ook best heftig. Volgens die acupuncturist zit ik zo vol in mijn hoofd, dat mijn hele middenlichaam is geblokkeerd en dat een vrucht daardoor ook niet kan nestelen. Hij probeert nu eerst me geestelijk rustiger te maken, zodat hij zich daarna op de ivf acupunctuur kan gaan richten. Hij zegt dat ik een piekeraar ben en dat ik te veel yang heb, Best vaag wat je allemaal hoort, maar er zit toch wel waarheid in wat ie zegt. Ik ga toch nog door met die sessies, baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. Jij gaat dus ook snel weer starten, spannend hoor! De medicijnen heb je alweer in huis? Dan zitten we wel ongeveer weer in eenzelfde periode, hopen dat het nu voor ons raak is! Ik las ook dat dit je tweede officiele poging wordt, goed hoor dat die mislukte keer niet meegerekend wordt! Dat geeft misschien ook weer wat rust.... Nog anderhalve week werken en dan heb ik lekker 2 weken vakantie. We gaan niet weg, aangezien ik de tweede week van de vakantie moet starten met Decapeptyl en mijn zus moet ook eind juli bevallen, dus dan word ik in ieder geval tante. Wel spannend allemaal. Ga jij ook nog met vakantie? Nou, ik laat wel weer wat van me horen, heel veel sterkte met de behandeling vast voor straks! Liefs Floor
He meid, wat een mooi gedicht! Super. Ik wil je even laten weten dat het met mijn paps nu echt achteruit gaat, dus mocht ik je even een poosje "vergeten" te volgen, dan weet je waarom. Meid heel veel succes en ik probeer hier af en toe toch even binnen te wippen. liefs patje
Hope! Wat ontzettend herkenbaar, wat je in dat gedicht hebt geschreven. Zo is het echt hè... "Hoe gaat het met jou?" Ja, wat is daar nou het goede antwoord op? Ik zeg meestal maar "Ik weet het niet." Want ik weet het niet, ik weet het echt niet. Het kan zo wisselend zijn. Hou vol meis! Dat doe ik ook. Soms.
Hi Hope, ik kom voor het eerst op je topic, ik schreef de afgelopen maanden mee bij Wies' topic, en omdat wij in augustus beginnen met IVF, was ik eens benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik las meteen je gedicht en was getroffen door hoe goed dat ook mijn emoties en ervaringen van het afgelopen jaar weer geeft. Misschien stuur ik het wel een keer naar iemand, als ik zelf de woorden niet vind om het uit te leggen, vind je dat goed? Zal er uiteraard bij vertellen dat het niet van mij is maar van een 'lotgenootje'. Ik wens je heel veel geluk met de aanstaande behandeling! Groetjes.
Wow hope........ik zit met traantjes... @@Floor...ik ben 3 keer naar acupunctuur geweest. Doorbloeding in onderbuik was niet goed,zei hij. Ik heb er wel een goed gevoel bij...
Hey Meiden, ik ben blij dat jullie je herkennen in het gedicht. Zo zie je toch dat we allemaal door hetzelfde gaan. Als iemand het gedicht wilt gebruiken voor in je omgeving dat mag best hoor. Ik vind het fijn als ik een ander kan helpen. En Daffie, ik kan me voorstellen dat ondanks je nu zwanger bent, dat gevoel nog steeds heel herkenbaar blijft. Hoe gaat het eigenlijk met je? @Floor, wauw je gaat ook weer beginnen. Spannend hoor. Maar eerst maar genieten van je vakantie en dat je zus gaat bevallen. Alhoewel dat ook niet makkelijk zal zijn. Wij hebben pas over 4 weken vakantie en afhankelijk hoever we dan staan met de behandeling en waar we ergens zitten dan, willen we een last minute boeken. Maar ik ben zo bang. Ik ben de afgelopen 3 jaar met teleurstelling op vakantie gegaan en dat wil ik nu niet meer. Dus ik hoop deze vakantie: GOED NIEUWS! Kom je eens vaker hier kletsen? Zou ik leuk vinden. Er zijn hier weinig mensen met hetzelfde traject als ons. @Patje, lieverd je vader gaat nu voor. Ik vind het heel lief dat je aan me denkt, maar dit is nu belangrijker. Wat erg dat het nu zo snel achteruitgaat. Kon ik maar wat voor je doen. Ik wil je iig een hele dikke knuffel geven en heel veel kracht de komende tijd. En als je je hart wilt luchten, PB dan. Ik ben er voor je. Lieve Belle, zeker houden we vol. Althans, je zegt het zelf al, soms. We proberen het. De ene dag gaat dat goed en de andere dag minder. @Eva, veel succes met je behandeling. Ben benieuwd wat je omgeving denkt / voelt als je ze het gedicht laat lezen. De rest ook bedankt. En iedereen heel veel succes of sterkte met waarmee je ook bezig bent. Ik schreef van de week nog bij IVF/ICSI dat ik de knop niet kreeg omgezet. Maar langzaam maar zeker gaat dat lukken. Ik moet vooral niet te veel trieste verhalen lezen maar ook niet de "wauw ik ben ALWEER zwanger" verhalen. Dit brengt teveel emoties. Ik doe hele erg mijn best om de neus de goede richting in te krijgen. Ik kreeg van de week van mijn moeder een kaart en daar stond zo`n mooi gedicht op. Ik ga het vanaf nu elke dag lezen en proberen om het ook echt zo te voelen. Hier het gedicht: ( van mijn lieve mama die zo begaan is met ons ) DENK POSITIEF. Geloof in morgen en wat die dag je zal brengen En probeer alles van de zonnige kant te bekijken Want met een positieve kijk op het leven Is er geen grens aan jou mogelijkheden Geloof in jezelf in de kracht die je hebt De kracht die jou door het leven leidt Door goede en door slechte tijden Geloof in de verborgen kwaliteiten Die iedereen bezit en die je de juiste weg zullen wijzen Dus meiden, het gaat best goed. Ik ga alleen even voor een paar dagen de laptop opruimen om mijn gedachten ook weer op andere dingen te zetten. Tenminste dat probeer ik, en anders zien jullie me vanzelf wel weer verschijnen, hahaha . Ik krijg dit weekend leuk bezoek , ik moet werken op zondag, dus genoeg afleiding om even met andere dingen bezig te zijn. Fijn weekend alvast en tot volgende week. Liefs Hope
Dank je hope, ik wens je een fijn weekend en groot gelijk dat je even je laptop aan de kant gooit. knuf patje
Lieverd, ook ik wens je een heel fijn weekend. Geniet van je leuke bezoek! Liefs en een dikke knuf mussie
Lieve Hope, Dat gedicht van je mams moet je inderdaad maar veel lezen, want dat je de kracht bezit weet ik zeker! Het zal inderdaad weer een spannende tijd voor jullie worden en ik ga weer keihard voor jullie duimen! Teleurstellingen aan de kant, want nu gaat het lukken en het moet gewoon een geweldige vakantie worden! Met mij gaat het prima, lief dat je ernaar vraagt....Ben erg moe, maar dat heb ik er graag voor over Over een week is het al 12 weken, dus schijnen we in de veilige zone te zitten...maar daar geloof ik niet zo in. Je hoort zo vaak dat het nog fout gaat.... Ik geniet er echter wel van en gun jullie heel erg dat gevoel! En nu, de laptop weg hahaha, Fijn weekend en een megadikke knuffel Daffie
Hey Hope, Ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad! Tuuurlijk kom ik hier vaker posten. Op de Translocatie site is er weinig response en er zijn inderdaad maar weinig mensen die ook het ivf- pgd traject volgen, dus ik ben blij dat jij wel altijd reageert! Wat een mooi gedicht heeft je moeder ook gemaakt, echt lief! Je krijgt wel veel steun van je ouders? Gelukkig denkt/ leeft mijn omgeving ook mee, het geeft wel veel steun, maar je moet er toch zelf mee (leren)omgaan.....Net zoals mijn zus die morgen uitgerekend is, ik ben zo blij voor haar, ze is 36 heeft zolang op de juiste partner gewacht om er kindje mee te krijgen, geloof me, zij heeft qua relaties ook een hoop voor haar kiezen gekregen en nu komt alles in ene op haar pad een leuke vriend en ook binnen 4 maanden zwanger en gebleven, niet 6 miskramen gekregen zoals ik. Dan gun ik het haar ook zo. Ik denk alleen steeds, dat ik ook 10 augustus uitgerekend zou zijn en dat ik ook zo'n lieve baby zou hebben, dat is dan ook weer zo dubbel. Ik ben heel close met mijn zus, zij zegt dat haar baby ook wel mijn baby is, dat is wel heel lief, maar ik wil ook zo graag mijn eigen baby, ik hoop dat dat nog een keer gaat gebeuren. Iedereen die op deze site schrijft is zo herkenbaar qua gevoelens, er is denk ik niemand die dit zo goed begrijpt als de mensen op deze site die ook met ivf bezig zijn. Liefs Floor
Heeeeeeeeey lieverd, heb je een leuk weekend gehad? Wij wel, we zijn ff een paar dagen weg geweest. Was erg leuk We hebben vooral genoten van....................heeeeeeeel veeeeeeeeeeel regen,pfff. Maar dat was niet zo erg, we konden ons gelukkig heel goed binnen vermaken,ook daar hebben we erg van genoten Maar goed,het mooie weer is weer in aantocht, dus we hopen op toch nog een paar dagen zon Nou wijfie, ik hoop dat alles goed met je gaat. Ik wens jullie heel veel succes. En ik hoop dat een super blije Hope, gauw FANTASTISCH nieuws voor ons heeft! Ik denk aan je! Veel liefs en een dikke knuf,mussie
Hey Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Dat gedicht van mijn moeder heeft ze niet zelf gemaakt, het stond standaard op een kaartje, maar ze zag het en moest meteen aan ons denken, lief toch? Daffie, lief dat je zegt dat ik de kracht bezit. Dat doet me altijd goed om te horen. Ik vind het fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap. Al 12 weken, pfff het schiet echt op. Floor, echt leuk dat je hier wil gaan meeschrijven, dat zou ik leuk vinden. Wat betreft de steun van mijn ouders. Helaas heb ik alleen mijn moeder nog, maar ik denk dat mijn vader van boven alles doet wat in zijn macht ligt om ons te helpen. Lief dat je je zus het ook gund. Maar het zal altijd even slikken blijven als de kleine er eenmaal is. En zeker als er van die balangrijke data aankomen. HEEEEEEEEEEEEEEY Mussie ( mutsie) Ons weekend was heel leuk, we hebben ons goed geamuseerd. Wat leuk dat jullie een weekend weg zijn geweest met het gezin. Het wordt idd mooi weer. Sterker nog de zon schijnt nu volop. Alleen al daarvan kan ik blij worden. Ik hoop ook snel ECHT heel blij te zijn. Het wordt tijd voor goed nieuws. Update: Ik heb sinds eergister flink last van hoofdpijn. Van de ene kant fijn, want dan weet ik dat de decapeptyl zijn werk doet, maar gister was het echt erg. En vannacht ook . Daarbij ben ik ook nog ongesteld en verkouden. Het gaat weer lekker. En het gemene van die hormoonhoofdpijnen, er is niet veel aan te doen. Je mag tijdens de behandeling alleen maar paracetamol nemen, alleen zei de gyn al, dat dit niet goed helpt tegen de hoofdpijnen. Dus helaas pindakaas. Even op mijn tanden bijten. Ik hoop dat ik de dag een beetje doorkom. Het is, dat ik als enige gediplomeerde op de afdeling sta ingepland, anders had ik me ziek gemeld. Maar goed, ik was ik niet, als ik niet gewoon weer ga werken, pffff. Hope
hey Hope, vervelend he, die hoofdpijn. ik heb het bij allebei de keren ook gehad. van die drukkende hoofdpijn waar je aardig shagie van kan worden ik hoop dat je wel makkelijk in slaap kon komen. succes vandaag op je werk. knap dat je toch gaat!
Hoi lieverd, echt vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt Maar wat een kanjer ben je toch dat je evengoed aan het werk gaat! Ik hoop dat de pijn snel weer weg is! Ik wens je heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat je ook nog even kunt genieten van het zonnetje Liefs en een dikke knuf, mussie