Hope's weg door de IVF.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Vandaag…

Een dag als vandaag zal altijd speciaal voor ons zijn
    Wat zo mooi had kunnen zijn, doet nu alleen maar pijn
    Als ik denk aan hoe het zou zijn geweest
    Voel ik dat gemis nog het meest
    Ook al hebben we je niet echt leren kennen
    Het idee dat je er niet bent, kan ik nooit aan wennen
    Waarschijnlijk zou je al heel wat praatjes hebben
    En zouden wij je knuffelen en liefhebben
    Je zou overal langlopen en alles aanraken wat niet mag
    Terwijl wij je corrigeren, verschijnt er op je gezicht een lach.
    Een lach waar we niet tegen op kunnen
    Omdat wij jou alles van de wereld gunnen
    Maar helaas op een dag als vandaag voelen we voornamelijk pijn
    Want je bent er niet, op de dag dat je 2 jaar geworden zou zijn

-xxx- mama en papa

We missen je....

2. Niet meer actief

Hope, mooi gedicht meis.
    Heel veel sterkte!

Dikke knuf!

3. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
  4. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Een hele dikke knuffel Hope.
    Kan me voorstellen dat dat een hele
    verdrietige dag is voor jullie.
    Heel veel sterkte!

Gr Flam ;)

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Knuffel Hope......sterkte.....

6. Prachtig gedicht....kippevel! Sterkte meid!

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Hope,

Wilde je even sterkte wensen voor deze week! Hebben jullie nog een beetje vrije dagen in het vooruitzicht rondom de kerst?

Knuf Linda

8. Floor01

Floor01 Actief lid

11 jul 2008
    134
    0
    0
    He Hope,

Hoe is het nu met je?
    Het is allemaal niet makkelijk he.....Ik hoop zo dat het ons nog gaat lukken.
    Zelf heb ik er een hard hoofd in. Gisteren was ik bij mijn ivf arts in Utrecht om mijn recept te halen voor de 3e pgd behandeling.
    De kans is groot dat dit ook de laatste is. Dus voor mijn gevoel ook de laatste kans.
    Ze vertelde me dat Maastricht die de analyse doet van de embryo's, het met 3x meestal wel genoeg vindt. Als het in die 3x niet lukt, is de kans klein dat het de 4e keer wel lukt. Mijn ivf arts moet dan in gesprek hierover om misschien toch nog een 4e behandeling te kunnen doen.
    Ik ben hier erg van geschrokken. Ik ging ervan uit dat 4 of 5 behandelingen er sowieso nog wel inzaten.
    Hoe gaat Maastricht hier met jou mee om?
    Die 4e poging staat wel al gepland in het nieuwe jaar?
    Op een gegeven moment ben je hier in Nederland uitbehandeld volgens mijn arts, dat klinkt zo hard! We hebben toch iedere keer kans op een terugplaatsing! Een ieder ander ivf stel heeft veel veel kansen met veel meer gezonde embryo's, ik vind het allemaal zo oneerlijk.
    De druk dat het deze 3e poging moet lukken is daardoor ook zo groot.
    Is het misschien een idee om naar Belgie te gaan?

Misschien moeten wij het ook maar weer spontaan proberen. Lekker met 80% kans op een miskraam, na er 6 gehad te hebben. Ik weet niet of ik dat nog een keer aankan.
    Wat een ellende is dit toch allemaal...........

Liefs Floor

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Floor ik kom nog even op jou terug later.

Maar er moet me toch wat anders van het hart.
    Ik kreeg wederom een mail van mijn zusje.
    Nou meiden, ik weet niet of ik werkelijk zo`n kreng ben en te veel met mezelf bezig ben of dat het aan haar ligt. :rolleyes:
    Ik geef haar een folder die ik ook aan mijn collega`s heb gegeven, die van freya over een kinderwens enz.
    Krijg ik me toch een mail terug waar ik echt niet op zit te wachten.
    Om een paar stukjes eruit te halen wat ze schrijft:

"Interessante brochure maar ik weet niet wat ik ermee moet. "
    "We kunnen beide niets aan de situatie veranderen. De waarheid is niet leuk en kei-hart voor jou/jullie maar wat kan ik eraan doen? ""
    Maar ik heb er genoeg van.
    Ik heb mijn mond gehouden bij mam op de verjaardag toen jij erbij was. Maar dat is dan ook het laatste wat ik doe. "

"Zo ver als het kan houd ik rekening met jou. Dat zal vaak niet zo makkelijk zijn als ik nu zeg. Ik zal je vaak pijn gaan doen. Alvast sorry.
    Ik leef met je mee. Ik lees elk foldertje wat je me zal geven, dat maakt me niet uit. Als jij je zo wilt uiten, prima. Maar ik zet mijn leven, vreugde en blijdschap niet aan de kant ervoor. "

Ik begrijp dat dit maar een beperkte compilatie is van het geheel wat ze heeft geschreven.
    Ze had het over mijn moeder ertussendoor.
    De arme vrouw weet toch ook niet wat ze moet.
    Mijn zusje blij en ik verdrietig, hoe kan je nou van mijn moeder ( weduwe, die me niemand over haar gevoel kan praten) verwachten dat ze weet wat ze wel en niet moet zeggen / doen?

Kijk, in bepaalde dingen heeft mijn zusje zeker gelijk.
    De situatie is zo en is niet te veranderen.
    Maar echt begrip? sorry dat is ver te zoeken.

Ze was altijd al egoistisch, maar dit slaat alles.
    Meiden als ik het verkeerd zie, mogen jullie me dat eerlijk zeggen.
    Nogmaals, misschien ben ik wel een kreng dat verkeerd met dingen omgaat.

Liefs Hope( die even uit het veld geslagen is)

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Alleen van de eerste regel krijg ik al kippenvel. Eh...lezen misschien? En je inleven in een ander? Ik heb het idee dat je zusje de rollen omdraait en zichzelf als 'slachtoffer' van de hele situatie ziet. Je kunt alleen maar hopen dat ze wat meer met je mee gaat voelen. Knuffel meid.

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ja Zora zo las ik het ook.
    Mijn man, interpreteerde de mail anders.

Ik weet zeker dat wij onze gevoelens erg laten meespelen in dit hele gebeuren, maar mag het?
    Ik kan mijn gevoel niet met 1 knop uitzetten...

Bah, ben er echt verdrietig en boos van.

Hope

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik lees alleen hele kille woorden waarin weinig of eigenlijk geen liefde vanaf te lezen is, sorry dat ik het zo zeg maar een zin als 'ik zal je vaker pijn gaan doen' ! ik lees uit geen van de woorden dat zij het vervelend vind alleen dat het voor jou vervelend is. Dit ligt niet aan jou meis, de woorden zijn helaas erg duidelijk.

Knuffel, dit kan je er echt niet bij hebben, familie kan (zoals ik helaas ook weet) echt killing zijn

13. Niet meer actief

Hope, wat erg dat ze helemaal geen inlevingsvermogen heeft...bij alles wat ze schrijft hoor je de ondertoon, en ik dan? Voor mij zijn haar woorden helaas ook erg duidelijk...

Dikke knuffel!

14. Floor01

Floor01 Actief lid

11 jul 2008
    134
    0
    0
    Hoi Hope,

De mail komt erg hard op mij over. Inlevingsvermogen of interesse laat ze naar mijn idee niet zien. Misschien dat het van haar ook een soort angst is, waarachter ze zich verstopt. Zij heeft zelf natuurlijk ook die translocatie en is misschien bang voor een miskraam. Daardoor wil ze niet die confrontatie met jou dat het ook mis kan gaan. Ik vind het raar dat ze dit in een mail aan je schrijft en je niet belt of zo, daardoor krijg je ook zo'n situatie en verschillende interpretaties. En kunnen mails heel anders overkomen dan dat ze misschien bedoeld zijn.

Veel succes ermee!

Liefs Floor

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje meid :(
    ik vind dat ze ook behoorlijk hard is hoor....

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Jeetje Hope, dit kan jij echt niet gebruiken pfff... ik vind het erg hard en egoïstisch van je zus. Jij vraagt toch ook niet om haar geluk aan de kant te zetten? Maar het is toch ook niet nodig om elke keer in geuren en kleuren te gaan vertellen hoe fantastisch ze het wel vindt om zwanger te zijn e.d. pff...

Ze zegt nu al dat ze je veel pijn zal doen... mooie zus heb jij :'( Ze kan je toch op zijn minst proberen dat niet te doen, tuurlijk zijn er altijd situaties die je niet kan vermijden en waardoor jij verdrietig zal zijn, maar dat ze zelfs niet wil proberen (zo interpreteer ik het toch) jou te ontzien? Dat snap ik niet...

Ik snap heel goed dat je verdrietig en boos bent hierom... zou ik ook zijn in jouw plaats.

Floor... ik stuur je een pb'tje.

17. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Jeetje Hope... Wat vervelend dat jouw zusje dit uitsluitend ziet als jouw probleem. Er is zoveel wat ze zou kunnen doen om het iets minder zwaar voor je te maken, maar uit wat ik lees haal ik niet dat ze daartoe bereid is. Ik vind haar opstelling hard. Ik weet zeker dat jij, als de rollen omgedraaid zouden zijn, er alles aan zou doen om jouw zusje niet onnodig te kwetsen.

Van een afstandje is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat dit meer over haar zegt dan over jou, en dat het misschien verstandiger is om jezelf in bescherming te nemen door wat afstand van je zusje te houden. Maar familiekwesties zijn zelden zo eenvoudig, en ik begrijp maar al te goed dat jouw gevoelens hierover elkaar soms keihard zullen tegenspreken.

Ik wou dat ik iets voor je kon doen, lieve Hope. Het enige wat ik kan zeggen is dat vanuit mijn optiek het 'probleem' volledig ligt bij de opstelling van je zusje, die kennelijk niet bereid is om rekening te houden met jouw gevoelens. Je hoeft jezelf niets te verwijten.

Liefs,

Belle.

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje meid, kan me voorstellen dat je van slag was na haar mailtje :cry:
    Ja dat niemand iets aan de situatie kan veranderen, dat is duidelijk.
    Dat het voor jou en manlief hard is, dat is helaas ook waar.
    En dat jij je soms nog gekwetst gaat voelen, dat gaat (helaas) ook gebeuren,
    maar dat ze er geen extra rekening mee wil/kan houden, vind ik erg hard en egoïstisch van haar.

Je vraagt toch niet of ze haar geluk en blijdschap opzij wil zetten, je vraagt alleen begrip en medeleven....dat lijkt me toch niet te veel gevraagd?

Heel veel sterkte lieve Hope!

Dikke knuffel

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Lieve Hope:

Zo'n mailtje slaat in als een bom.
    Ik vind ook, dat ze wel erg hard is en wat meer rekening kan houden met jullie gevoelens.
    Heel veel sterkte lieverd.
    Dikke knuffel!

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jeetje hope, ik vind ook dat je zusje erg hard is, ze mag wel wat meer begrip opbrengen voor deze situatie. dikke knuffel voor jou.
    liefs lisa.

Deel Deze Pagina