die baas van jou is ook wat maar hij kon het natuurlijk altijd proberen zullen we maar denken gelukkig trapt de arbo arts er niet in heel veel succes gr chantal
Bedankt elvira voor het aanpassen van de titel. @Chantal, Ik had ook echt het gevoel, toen ik bij de arts vandaan kwam, zo van: zo 1-0 voor mij. \/ Ze zijn hartstikke gek op mijn werk. Een stuk menselijkheid is ver te zoeken. Maar goed, de arbo staat achter me en dat is het belangrijkste. Liefs Hope
Heey Hope, nou inderdaad 1-0 voor jou! Laat je niet zomaar afschepen, is altijd erg gemakkelijk van je werkgever! Succes! Liefs Nikkie
Hey Hope Zoals ik beloofd had in het ivf/icsi topic ben ik even in jouw topic komen lezen. Van voor tot achter Jeetje....wat heb jij al een geduld gehad zeg Ben heel blij voor je dat je nu bijna echt van start kan gaan. Goed dat je geen verlofdagen moet inleveren. Zou niet mooi zijn Hoe is het nu met je ongi afgelopen? Zijn ze toch uiteindelijk gestopt? En wat zei de ifv verpleegkundige er van? Nou, ik ga je verhaal volgen en alvast heel erg voor je duimen
He meis, wat goed van je, dat je naar de arbo bent gestapt! Een beetje menselijkheid is soms heel erg ver te zoeken....... Hoe is het nu met je ongi/bloeding gegaan? De tijd vliegt, voor je het weet zijn de 5 weken voorbij! knuf patje.
@Mobius, lief dat je even de tijd nam om mijn "hele verhaal" te lezen Laten we hopen dat mijn geduld ooit beloond wordt. Je hebt het er allemaal voor over als je maar weet dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Ik ben nog steeds elke dag een beetje oud bloed aan het vloeien. Te weinig voor een maandverband, maar te veel voor een inlegkruisje . Best vervelend. Maar de IVF verpleegkundige had me wel gerust gesteld. Ze zei dat dit vaker voor kon komen, en dat dit doorbraakbloedingen zijn. Dit had verder geen negatieve invloed op de behandeling. pfffff, dat scheelt dan weer. Maar het is wel vervelend. Kun je eindelijk weer onbezorgd "sex" hebben, geen moeten, maar gewoon willen, maar nu kan het niet omdat je vloeit. Maar ach, alles voor het goede doel. @patje, ook bedankt voor jou steun. Ja dat was een hele goede zet van mij, naar de ARBO arts. Wat betreft de ongi, zie mijn verhaal hierboven. De tijd vliegt idd, ik sta ervan te kijken hoe snel mijn banner gaat Ik voel me nog steeds goed en probeer alles zo positief mogelijk tegenmoet te gaan. En als me dat niet lukt, hoop ik dat er hier iemand is, die me weer op het juiste pad krijgt en me wijst op de dagen dat het WEL goed gaat Liefs Hope
Die goede moed erin houden hoor En er gaan vast nog dagen komen dat die moed ver te zoeken is (helaas, maar waar )....MAAR....dan zijn er hier een heeeeeele hoop meiden die je bijspringen met hopen goede moed en goede raad! dan ben je in geen tijd weer helemaal up!
Hoi Hope, Je wilde je nog al het beste wensen voor 2008 en dat jullie lang gekoesterde wens dit jaar eindelijk in vervullling mag gaan. Ik duim voor je! liefs, Aurelie
@ Mobius, ja dat kan ik me voorstellen dat er zeker dagen komen, waarin je het even niet ziet zitten, maar daar is idd dit forum voor. Het is fijn als er dan hier iemand is, die je weer uit die dip trekt. En dat wil ik natuurlijk ook voor anderen doen. @Aurelie, lief dat je even "langskomt". en bedankt voor de goede wensen. hoe is het met jou en de baby? Vandaag heb ik mijn collega`s verteld dat we gaan beginnen met een vruchtbaarheidsbehandeling, niet echt in detail wat. Zodat ze weten dat ik de komende tijd vaker afwezig zal zijn, of misschien wel minder vrolijk Maar je merkt toch dat men niet weet hoe ze moeten reageren. maar ach, ik neem het ze niet kwalijk. Hope
Hey Hope, nog maar twee weekjes tot aan je intakegesprek! dat begint op te schieten. en in elk geval al je vakantieuurtjes voor jezelf kunnen houden. Je zult ze hard genoeg nodig hebben om af en toe bij te kunnen tanken van de behandeling of gewoon effe lekker samen met je partner op pad te gaan. Fijn dat de Arbo zo achter je stond! nog een vraagje: bij jouw IVF procedure, controleren ze dan vooraf je eitjes op dat defect of bevruchten ze de eitjes allemaal en kijken ze dan hoe die zich ontwikkelen en halen zo de defecte eruit? Snap dat namelijk nog niet helemaal... (defect klinkt trouwens wel een beetje rot, sorry)_
Wat goed dat je het aan je collega's verteld hebt. Toch wel belangrijk dat ze weten waar je mee bezig bent. Dan kunnen ze je ook steunen als het weer even wat minder gaat Ze weten idd niet hoe ze moeten reageren want het kan best zijn dat de helft van je collega's niet eens weten wat het is. En dat kan je ze idd niet kwalijk nemen
Hey Karin, lief dat ook jij me even komt volgen Je hoeft niet sorry te zeggen, in principe kun je het wel zo zien dat deze defect zijn. Ze laten eerst een bevruchting plaatsvinden, en dan wachten ze totdat de pre-embryo`s 4 cellig gedeel zijn en dan voeren ze onderzoek uit. Ze kunnen het defect zelf niet eruit halen. Maar wel de embryo`s met het verkeerde chromosomenpatroon, waardoor ze deze niet terugplaatsen. Dus alleen een embryo dat een normaal chromosomenpatroon heeft wordt teruggeplaatst. Misschien ook de embryo`s met dezelfde translokatie als ik, dus met maar 45 chromosomen, dan wordt ons kindje wel drager. Maar dat weet ik nog niet precies. En idd over 2 weken ( vandaag nog 1 week en 6dagen) hebbne we gesprek, maar dit is geen intake, die hebben we al gehad. Deze afspraak is voor uitleg over de PGD, en ik krijg dan de prikinstructies, wel spannend hoor. Hoe is het met jou en de kleine vent? @Mobius, het is idd de bedoeling dat ze me steunen alsdat nodig is. Maar daar verwacht ik niet teveel van. Na mijn 2e MK, hoorde ik helemaal niks van het werk. Geen kaartje, telefoontje, niks. Dat heeft me erg pijn gedaan. Ik heb ze toen verteld van de chromosoomafwijking, en amper iemand die erna nog eens vraagt hoe het met me is. Want ik ben door een diep dal gegaan, maar of ze dat niet gezien hebben. Maar goed, ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze niet weten hoe ze moeten reageren, en ik ga er ook niks van verwachten, want dan raak ik alleen maar teleurgesteld en die energie heb ik nodig voor andere dingen Ik zie trouwens dat je in limburg woont? Waar ergens als ik vragen mag? Gister de laatste pil van de eerste strip geslikt. Nu ongi worden en dan weer de volgende strip beginnen. En dan........................ dan gaat alles gebeuren, het gaat nu echt snel. Liefs Hope
Ach, ik zou idd ook niet te veel rekenen op collega's. Het zijn nu eenmaal ook gewoon collega's waar je na je werk niet veel meer te maken hebt. Maar toch is het ook leuk als ze wat meer met je begaan zouden zijn Ik ken dat hier ook hoor. Heb een heeeeele goede band met alle collega's. Werk hier al 7 jaar en de oude garde van mijn tijd (wij waren bij de opstart van het bedrijf al hier) zijn hele goede vrienden. Gaan ook vaak na het werk wel eens wat drinken en zo. Maar op vlak van die vruchtbaarheidsbehandelingen is er toch ook maar eentje waar ik zo eens mijn verhaal aan kwijt kan. En als ik er zelf niet over begin, dan hoor ik van haar ook niets Dus, ik denk dat het maar normaal is dat zij er niet zo mee bezig zijn. Een andere collega weet het ook. Die was al 2 jaar aan't proberen zei hij. Om te laten horen dat het bij hun ook niet van een leien dakje ging Maar het is hun wel gelukt. Ze zijn zwanger en al over de helft. Dus die mooie verhalen van echootjes en dergelijke krijg ik ook steevast te horen. En DAT vind ik NIET leuk Dan mis ik toch wel wat respect van hun Maar ach, eigenlijk kan ik het hun echt niet kwalijk nemen he Ik woon idd in Limburg, maar in belgisch limburg Woon in Ham, op de grens van de mooie antwerpse kempen
Hey Hope, ik snap het geloof ik wel. Maar het klinkt toch best ingewikkeld! maar het is in elk geval wel een fijn gevoel dat de vruchtjes die ze terug kunnen gaan plaatsen in elk geval een kans hebben! ik blijf je volgen hoor! met mij en Nick gaat het prima. Hij is een flink ondeugend mannetje en daar hebben we flink wat mee te stellen, maar ook van te genieten. See you
@Karin, ja het klinkt idd ingewikkeld, maar goed dat het allemaal kan. Wat leuk dat Nick al zo ondeugend is. Hij kan het niet vroeg genoeg leren, toch @Mobius, nee ik reken idd niet meer op collega`s, daar heb ik inmiddels van geleerd. Er zijn er een paar die echt gegrond vragen hoe het met me is en die vertel ik ook wel wat, maar de rest....................? Het klinkt lullig, maar ik heb ze niet nodig. Wij zijn nu belangrijk en dat klinkt heel egoistisch, maar dat heb ik na een aantal tegenslagen ( en overspannen thuis zitten vorig jaar) wel geleerd. Dat is ook moeilijk voor je, van die collega die in geuren en kleuren gaat vertellen over echo`s enz. Je hoopt idd dat men dan iets meer rekening met je houdt, maar helaas, dat werkt niet zo. En de ene dag kun je het goed hebben en de andere dag....... Mijn haren staan altijd rechtop als ik weer eens een verhaal hoor van: wij NEMEN kinderen! ! ! En bij zo`n mensen lukt het dan ook nog meestal. Maar nogmaals, ik probeer me er steeds minder druk om te maken en me te focussen op wat ons te wachten staat. Al die negatieve gevoelens zijn niet goed voor ons. Dus meid, laten we elkaar gewoon oppeppen en sch**t hebben aan de mensen die ons niet begrijpen Liefs Hope
Goedemorgen, nou, ik ben ongi geworden, en hoe? Wat een pijn. Zo erg heb ik het volgens mij nog nooit gehad. De pijn voelt bijna zo aan als de weeen bij mijn 2e MK. Echt vervelend. Maar goed, even wa pijnstilling nemen en dan zal het straks wel beter gaan. Nu maar gauw klaar maken voor het werk. Hope