Hoping for a B-ig F-at P-ositive/P-lakkertje DEEL2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fritsie7, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Ja klopt van die meting, ze meten dan tot de voetjes :thumup:
    Alles goed verder met jou?
    Ik krijg morgen de 20 weken echo al :D en dan zien we of het een jongen of meisje is!
     
  2. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Ik vond dat de echoscopiste erg ruim het buikje aanhield waardoor de metingen ineens enorm ging afwijken, ging ineens van P5 naar P11. o_O

    Volgende week woensdag een doppler-echo, en die woensdag daarop weer een groei-echo.
    Van de gyn moest ik het in ieder geval rustig aandoen, ze zei dat ik me alleen moest focussen op het huishouden en op het verzorgen van mijn meisje.
    Ben wel heel erg benieuwd hoe de kleine man het nu gaat doen..
     
    Fritsie7 vindt dit leuk.
  3. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Sorry ik weet niet o goed wat P5 en P11 betekend. En wat is t verschil tussen doppler en groeiecho?

    @Baasje ooo spannend zeg! Ik gok een jongetje. Maar dat komt door je stoere profielfoto denk ik hahaha.

    Hier alles goed! Rond en gezond, geen kwaaltjes, geen gekke eetgewoontes (alleen heel veel honger haha) en voel mijn meisje al lekker bewegen. Heerlijk gevoel inderdaad!
    Zo benieuwd naar je 20wk echo!
     
    Baasje vindt dit leuk.
  4. Fritsie7

    Fritsie7 Fanatiek lid

    31 dec 2017
    1.470
    931
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Baasje hoe was je echo.... en had ik gelijk? Blauwe of roze muisjes? ☺️
     
  5. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Echo was goed kindje ziet er gezond uit! Alleen zo beweeglijk dat ze het geslacht niet goed kon vaststellen ;)
     
  6. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Wat fijn Baasje!
    Gaan jullie nog een echo plannen voor het geslacht, of laten jullie het een verrassing? :)
     
  7. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    We mogen volgende week weer terugkomen :thumup:
     
    Singingnurse vindt dit leuk.
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Ezzy120 heb even terug gelezen. Wat spannend allemaal zeg! Houd je maar goed aan de voorschriften van de artsen. Ik zal af en toe even spieken hier hoe het met je/jullie gaat!
     
  9. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Wat zie ik daar onderin in het roze? Gefeliciteerd! :D
    Hoe gaat het verder met jou?
     
  10. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    We hebben maandag eindelijk de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje, dit scheelt al onwijs wat stress.
    Nu alleen nog de race tegen de klok om het op tijd af te krijgen.. o_O

    Doppler-echo van afgelopen woensdag was goed, wel nog extra een halfuurtje aan het CTG gelegen omdat ik hem dinsdag bijna niet gevoeld had ( dus best wel ongerust geweest daarover ).
    Maar dat was gelukkig ook goed :thumup:

    Nu maar hopen dat hij de 29ste goed gegroeid is, van wat ik zag tijdens de doppler vond ik hem al niet zo heel veel groter lijken.. ( hopelijk was dat mijn verbeelding :oops: )
     
    Singingnurse vindt dit leuk.
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja klopt. 4.1 weken nu.
    De laatste miskraam heeft 8 weken geduurd. Daarna eisprong en gelijk bloedverlies, maar toch zwanger en oplopende testen en vandaag een knaller. Vind het doodeng, maar probeer vertrouwen te houden in mijn lijf. Over 3 weken de eerste echo.

    Fijn dat de dopler en ctg goed waren!
     
    meiske1988, Singingnurse en Baasje vinden dit leuk.
  12. Singingnurse

    Singingnurse Actief lid

    1 jan 2018
    117
    94
    28
    Vrouw
    Lieve dames

    Ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Dit was onze 5e IUI. We hebben er nog eentje en de volgende stap zou IVF worden.

    We nemen nu een pauze van een paar maanden. Focussen op de renovatie van het huis en zorgen voor een gezonder lijf. En even rust...

    Ik zie er naar uit om er even wat minder mee bezig te zijn en niet zo vaak naar het ziekenhuis te hoeven.

    Ik zal hier ook even pauze nemen. Misschien kijk ik af en toe nog even hoe het met iedereen gaat.
    Heel veel geluk gewenst allemaal!!

    ❤️
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Dikke knuffel ❤️
     
  14. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Groeiecho van vanmiddag was goed, wij mogen terug naar de VK!
    Ze schatten hem nu op zo´n 1415 gram :)
     
    Singingnurse en Baasje vinden dit leuk.
  15. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Sinds vanavond zijn we weer online!
    We slapen sinds een weekje in het nieuwe huis, en eindelijk hebben we sinds vanavond internetverbinding.
    ( Dankuwel meneer monteur van de Ziggo :thumup: )

    Het huis is ( op een paar punten ) helemaal af! :D
    En de babyspullen beginnen nu inmiddels binnen te stromen, kamertje krijgt vorm.. etc.

    Maar goed ook, want ik heb een best wel eigenwijze baby!
    Hoe blij ik 29-5 schreef dat we weer terug naar de VK mochten, besloot meneer in de weken erop gewoon niet te groeien.
    Dus we zijn weer terug bij de gyn o_O

    Ze houden ons gelukkig goed in de gaten, ik moet nu 2x in de week naar het ziekenhuis om de doorbloeding te laten meten.
    En 5-7 weer een groeiecho, vanuit daar gaan we verdere plannen trekken.
    ( Of ze mochten in de tussentijd doorkrijgen dat de kleine het niet naar ze zin heeft in mijn buik. )
    Ik gok het erop dat ze mij in zullen gaan leiden, zo rond 37 weken.
    Dan zou ik nu nog zo'n 40 dagen moeten, pfff tijd gaat echt vlug!

    Hoe is het bij jullie dames? :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Baasje vindt dit leuk.
  16. meiske1988

    meiske1988 Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Wat fijn dat alles nu klaar is in het nieuwe huis. Zal jezelf ook een hoop rust geven denk ik. Hoe is t met de warmte? Beetje uit te houden met de buik?

    Luca is alweer een halfjaar oud volgende week. Is een supervrolijk ventje die alleen maar lacht en brabbelt. Zo leuk!
     
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Jouw dochtertje was ook klein bij de geboorte toch?
    Hopelijk groeit de kleine man nog even en kan je nog even genieten van je zwangere buik.
     
  18. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Dopplers tot zover zijn elke keer keurig, enige wat slinkt is het vruchtwater.
    De uiterlijke marge is 5(cm/mm?), en wij zitten nu op 7,6(cm/mm?).
    Zoals ze in het ziekenhuis zeggen, 'hij heeft niet echt een zwemparadijs!' :roflmao:
    Maar als je naar mijn buik zou kijken, zou je ook niet zeggen dat ik al 34 weken zwanger ben..

    Vandaag is het moment daar: het kamertje is klaar, en alle spullen zijn binnen!
    We zijn het ook eens de naam, het enige wat nog geregeld moet worden is een geboortekaartje. :D

    Nog maar 3 dagen tot we weer kunnen zien of hij gegroeid is, ik vind dit zo onwijs spannend..
    Ben wel erg nerveus voor alles wat eruit komt, en of mijn verwachtingen waar zullen zijn.
    Namelijk dat hij niet/nauwelijks is gegroeid en er actie wordt ondernomen.. of vrij snel.

    Heb al wel sinds gisteren last van voorweeën, het rommelt dus al wel een beetje.
    Ook erg veel pijn in mijn liezen zo nu en dan, alsof mijn heup uit de kom schiet! o_O
    ( Zou het gevoel in ieder geval niet aanbevelen :roflmao: )
    We gaan het weer zien!

    @meiske1988
    Super leuk die lachjes, en alweer een half jaar?! Jeetje dat is snel gegaan :eek:
    Ik vind het wel te doen die warmte, voel me niet echt hoogzwanger.
    Spring en ren nog zo mee met mijn 4-jarige :D

    @mimi1988
    Klopt, die extra controle is zeer fijn. Al was het alleen maar om elke keer nog even te mogen gluren :)
    Hoe is het nu met jou zwangerschap?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • echo.jpg
      echo.jpg
      Bestandsgrootte:
      39 KB
      Weergaven:
      17
    meiske1988 vindt dit leuk.
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Spannend hoor!! Laat je het even weten als je weer voor controle bent geweest.

    Hier gaat het goed. Vandaag officiële termijn vastgesteld van 10.2 weken. Eind januari mogen we dan ons kindje verwachte. ❤️
    Hebben controles bij de vk, maar ook extra controles in Nijmegen. Wel prettig.
     
    Baasje en meiske1988 vinden dit leuk.
  20. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Vandaag weer de groei-echo gehad, kleine man was gewoon weer op zijn eigen lijntje gegroeid.
    Blijf wel gewoon 2x in de week de doppler-echo's houden, en over 2 weken weer een groei-echo ingepland (18-7).
    Het is maar afwachten of hij op zijn eigen lijn blijft of weer ineens besluit gekke dingen te doen.

    Wel geschrokken vandaag, 2 weken geleden heb ik me laten prikken op infectieziektes.
    Gyn zei toen 'ik verwacht niet dat er veel uitkomt hoor, maar gewoon voor de zekerheid', vandaag kreeg ik te horen dat daar wel degelijk iets is uitgekomen.
    CMV.... o_O
    Ze waren nog aan het onderzoeken of het al is geweest, of dat het nu speelt...
    Het zit mij in ieder geval niet lekker :cry:
     

Deel Deze Pagina