Oh ik had dit bericht nog niet eens gezien, superfijn zeg! Gelukkig dat alles goed is, toch weer een opluchting denk ik. Ben blij voor jullie!! En een vraag: hoe doe je zo'n hartje?
Via de emoticons van je tablet of telefoon Deze werkt bijvoorbeeld ook ☺️♥️ Maar niet allemaal! Deze werken wel: Alles waar een mannelijk of vrouwlijk tekentje staat werkt dus niet... paar dingen veranderen ook, zoals de hartjes. Maar de cijfertjes werken dus, sterrenbeelden, en deze is dus ook leuk ☘️ (Helaas werkt klavertje4 niet maar deze is leuk om iemand bijvoorbeeld succes te wensen!)
Hey dames, ik ga straks even terug lezen en reageren (wil niet bij t 1wegverkeerspersoongroepje horen waar over werd gesproken ) Niks over plakkertjes of positieve testen Maar ik moet eventjes m’n Argh kwijt. En hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven want raak beetje gestrest hiervan :/ en ik geloof dat ik hier te maken heb met dames met uitgebreide meningen en waarsch veel verschillende ideeen en input Eventjes korte uitleg, mijn ex, vader van mijn 2 jongens ligt in het ziekenhuis. Op de psychische afdeling, inmiddels bijna een jaar. Ik heb mijn beide jongens een jaar geleden verteld dat papa moe is en zich niet lekker voelt, maar dat de dokters hem snel beter gaan maken. Dat was ook wat mijn ex zei... paar maand en klaar. Ik heb beide jongens direct aangemeld voor speltherapie om ze er mee om te leren gaan, en inmiddels ook om vast te kijken of mijn jongens genetisch ook gevoelig zijn. Maar nu, mijn oudste (6) is high sensitive, zowel zintuigelijk als op emotioneel vlak. Hij voelt dus dingen heel heel goed aan. Daarnaast loopt hij qua verantwoordelijkheidsgevoel behoorlijk wat jaren voor. De laatste tijd merk ik dat hij weet dat er meer met papa is maar ik weet niet goed wat ik hem moet vertellen. Hij maakt zich zorgen en kan zijn emoties niet kwijt, want mama zegt papa is moe alles komt goed en verder niets. Daarnaast ben ik het wat zat om tegen mijn kinderen te “liegen” want waarsch komt het niet goed. Hoe leg je psychoses en depressie uit aan een kind? Ik heb al gezocht op voorleesboeken, daar wil ik mee beginnen... en er zijn er veel (kwam een hele mooie tegen maar die kost gewoon 45,- euro voor 32 pagina voorleesboek, idioten bij bol.com) maar na het lezen.... wat dan?
Kan me voorstellen dat dit lastig voor je is... maar ik weet ook niet goed hoe ik hier mee om zou moeten gaan. Wellicht kun je zo’n boeken lenen bij de bibliotheek? Snap dat je je kinderen wilt beschermen maar als ze duidelijk aangeven dat ze weten dat t niet klopt, zou ik daar voorzichtig eerlijk over zijn. Je hoeft niet alles te vertellen maar ook niet alles te verzwijgen toch? Anders de juf van de oudste eens in vertrouwen nemen en vragen wat zij zou doen? Oja jij hoort niet bij 1richtingsverkeer hoor... ik reageer niet meer op mensen die alleen over zichzef praten ☺️
Jeetje wat een lastige situatie zeg! Maar wat goed dat je er zo mee bezig bent om het goed over te brengen op je zoontjes. Stelt je zoontje veel vragen over papa? Ik denk dat het wel goed is om wel eerlijk te zijn inderdaad, dus niet zeggen dat het snel goed komt want dat weet je inderdaad niet. Ik denk dat het ook goed is om ze in hun gevoel te bevestigen, dus als ze verdrietig of boos of weet ik het zijn dat benoemen 'je bent verdrietig over papa' of 'je vind het oneerlijk dat papa zo lang in het ziekenhuis ligt', 'je mist papa' of welke emotie dan ook. Dit bevestigen werkt echt heel goed met kinderen (en volwassenen). Verder misschien een tekening met ze maken voor/over papa, of naar buiten en iets moois zoeken voor papa enzovoort. En dat voorleesboek is inderdaad duur, maar misschien via marktplaats of bibliotheek wel te vinden? En wat je na het lezen van dat boek moet doen, dat komt misschien ook vanzelf. Kijk naar je zoontjes en wat zij aangeven en luister naar je gevoel, jij kent ze het beste. Ik heb wel bewondering voor je hoe je hiermee omgaat hoor! Mijn tips zijn nu even op omdat ik jou en je kinderen verder ook niet ken natuurlijk, en hoe jullie de dingen nu doen. Ik hoop dat je er iets aan hebt of dat je een weg vindt om hiermee om te gaan die goed werkt voor je zoontjes.
Zowel de juf als de speltherapeut geven aan dat het verstandig is het te bespreken. Maar echt een hoe komt er niet. En daar zit ik nu juist mee “hoe?” Hoe leg je in kindertaal zoiets uit. De boeken ga ik denk ik ook lenen bij de bieb en als ik ze moet kopen ook best... iets met kinderen zijn het waard enzo en er zijn er ook wel wat goedkopere hoor, maar vond dit gewoon debiel. En ik weet dat ik er niet bij hoorde, maak gewoon vaak grapjes over domme dingen om ze luchtiger te maken.
Pfoe lastige situatie. Kan me voorstellen dat je tegen je kinderen ook gewoon eerlijk wil zijn. Hoe oud zijn ze. Je zoon van 6 zal het waarschijnlijk wel begrijpen als je zegt dat papa ziek is in zijn hoofd. En inderdaad een leesboek zal daar zeker bij helpen. Laat hem zelf met vragen komen. Hier kun je misschien met je verhaal op in kunnen haken. Je hebt gemerkt dat papa al langer in het ziekenhuis ligt. Wat vind je er nou van? Wil je papa nog wat vragen? Zijn er dingen die je wil weten hierover? Ik denk dat als je ze duidelijkheid geeft, dit voor hen ook een opluchting zal zijn. Kinderen voelen het op de een of andere manier toch aan dat er meer speelt.
Dat bevestigen merk ik inderdaad ook dat dat heel goed werkt, maar dan moet het er wel eerst uitkomen. Momenteel komt het er vooral uit in zijn gedrag rondom de momenten dat ze hun vader zien/gaan zien/hebben gezien. En misschien is het inderdaad verstandig om te lezen en dan “go with the flow” maar wil dit goed doen en me voorbereiden zodat ik geen fouten maak, juist bij zulke belangrijke dingen. Maar misschien kan dat soms gewoon niet. En bewondering is niet nodig, die 2 jongens zijn mijn alles, en voor een moeder is er voor zorgen dat je kinderen veilig, gezond en gelukkig opgroeien het belangrijkste.
Oh fijn hier kan ik ook wat mee! Thx! Mijn oudste is 6 de jongste is 5. De jongste heeft gelukkig er geen problemen mee, die is heel makkelijk. Maar de oudste juist niet, die denk over alles na, en maakt zich snel zorgen. En ja kinderen voelen alles aan, meer dan je soms weet.
@Lotus1986 Wat heftig joh! Er moeten wel meer boeken bestaan lijkt me. Wel mooi om het op die manier een beetje uit te kunnen leggen. Ik moest denken aan Nijntje is ziek maar jouw kindjes zijn daar natuurlijk allang voorbij. Ik ga eens nadenken! Wat @Fritsie7 zegt ook: je hoeft niet alles te verbloemen. Het is wat het is natuurlijk. Misschien kunnen de psychologen bij je ex wat raad geven over hoe je hiermee om moet gaan bij kleintjes?
Thx meiden, fijn dat jullie de moeite nemen om mee te denken en wat fritsie net ook zei.... wat een prettig groepje hebben we
Ja inderdaad ik weet dat Nijntje moeilijke onderwerpen behandeld en kikker en vriendjes trouwens ook. Maar daar zijn ze inderdaad helaas te oude voor. Ik ben ook niet meer van plan het te verbloemen. Ik wil ze gewoon duidelijkheid geven nu. Dat verdienen ze. Ik hoop dat ik de woorden kan vinden om ze die duidelijkheid te geven
@Lisanne1811 Wat superfijn jouw nieuws! Hoe werken clomid en provera? Zijn dat pillen of injecties? Is dat elke dag of meerdere keren en heb je nu extra toezicht op je eitjes enzo? Geen idee hoe jouw traject eruit zou zijn eigenlijk. Dat van die parkeerplaats is ook mooi. Dat zet echt de toon van de dag hè, grappig is dat.
@Kaatje138 , de psychologen willen eigenlijk niet echt met mij praten, omdat de ouders van mijn ex in zijn dossier hebben laten zetten dat ex(moeder van kinderen) geen info mag over de situatie. De info die ik heb krijg ik van mijn ex zelf.