Dat is wel heel erg heftig om te horen. Ergens vind ik inderdaad dat je je oudste een beetje waarheid moet vertellen over papa maar niet alles, alleen de belangrijkste woorden die je kunt gebruiken om hem beter en duidelijk te vertellen zodra hij weet waar hij aan toe is. Voorleesboek is inderdaad wel heel goede idee, alleen om hem te laten begrijpen waarom. Bezoeken de kids hem wel eens om te zien hoe het met papa is?
Ik denk ineens aan de boeken van Toon tellegen (bijv Misschien wisten zij alles). Daarin gaan de verhalen over kikker en mier en nog een paar figuren maar ontzettend mooi om te lezen, ook voor ons nog. Elk verhaal heeft een moraal. Dat is wel even zoeken voor je dan, maar er is vast ook iets te vinden dat aansluit bij jouw situatie..
Hmm, lastig! Misschien kunnen ze t inhoudelijke over je ex overslaan maar gewoon helpen met hoe om te gaan met deze situatie voor de kindjes.
Zal ik morgen even maken! Niet zoveel te zien nog behalve een bolletje en zn eierzak. Ik lig al in bed en heb last van mijn bekken dus ik blijf er lekker in haha!
@Pitaa91 ja de kinderen gaan om het weekend naar zijn ouders, hij is daar dan ook, soms wat langer soms wat korter. Eerst deed ik zelf de bezoeken maar ik merkte dat dat te veel spanning op leverde bij zowel hem als mij. Dus heb ik het zo opgelost. Ook omdat ik verder geen contact heb met zijn familie en ik wel wilde dat ze die opa en oma ook nog zouden zien. @Kaatje138 thx, ga ik zo een googlen. Die psychologen heb ik al geprobeerd en opgegeven, heb in de eerste paar weken bijna om hulp gesmeekt van ze betreft hoe aan te pakken met de kinderen, mogen ze papa zien enzovoorts, maar ze lieten het me allemaal gewoon uitzoeken.
Wat heftig zeg. Ik denk idd dat je kids het kunnen begrijpen als je ze de waarheid verteld. Dat kan ook manieren dat het iets minder heftig overkomt zoals een voorleesboek waar je het zelf al over had. Maar juist omdat je zoon van 6 high sensitive is zal hij de duidelijkheid nodig hebben (denk ik?) Anders is het voor hem misschien verwarrend. Misschien kan hij zijn gevoel beter plaatsen als hij weet wat er precies aan de hand is. Ik denk hardop hoor, dit zijn lastige situaties. Knuffel!
Zo ondertussen een klein beetje bij gelezen. Wat leuk al die crea fotograven hier! Ik heb zelf ook een mooie camera, veel plezier van gehad. En nu eigenlijk altijd te druk voor hij ligt in een hoekje. @Kaatje138 wat fijn dat alles goed was! Mogen we een foto zien van het boontje (ik vind het nu nog net kleine boontjes lijken ) @Pitaa91 wat lekker positief, de uitslag, de oplossing! Jij! Wat knap van je zeg! Fijn dat je kan beginnen met medicatie, een 4 long is wat veel. Maar 3 moet lukken toch? @alle anderen, hoe was jullie dag?
Klopt, juist daarom heeft hij het inderdaad nodig. Wat hij momenteel aanvoelt en wat hem verteld wordt kloppen niet met elkaar. Dus loopt hij vast. Ik ben heel blij dat iedereen hier mijn mening deelt over eerlijk vertellen, geeft me het gevoel dat ik daarin sowieso geen foute keuze maak
============================== ♡NODlijst algemeen♡ ============================== ♡ Op de plofbank ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ Ongesteld ♡ ♡ Medische MalleMolen ♡ ♡ Negatieve Test ♡ ♡ Twijfel-/Tuurtest ♡ 07 juni: ♡ Samm30!, 31 jaar, ronde 4, 1e kindje 09 juni: ♡ Dansprinsesje, 29 jaar, ronde 1 na MA 10 weken (+ Lilly/Louie) ♡ Madeliefje26, 26 jaar, ronde 7, 2e kindje 10 juni: ♡ xxmamaxx2016, 26 jaar, ronde 1, 3e kindje 13 juni: ♡ Krily, 23 jaar, ronde 12, 1e kindje 17 juni: ♡ Ezzy120, 22 jaar, ronde 2 (1e na miskraam) 2e kindje 18 juni: ♡ Kikker1, 34 jaar, ronde 3, 3e kindje 28 juni: ♡ Lotus1986, 31 jaar, ronde 4, 3e kindje 02 juli: ♡ Baasje, 31 jaar, ronde 6, 1e kindje 05 juli: ♡ Rnsk, 26 jaar, ronde 6, 1e kindje Onbekend: ♡♡ Fritsie7, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje ♡♡ Lisanne1811, 28 jaar, ronde onbekend, 1e kindje ============================== ♡Bevallingslijst 2019♡ ============================== ♡ jongen | ♡ meisje | ♡ verrassing | ♡ onbekend | Januari 2019 ♡ 16/17 - Meiske1988, 30 jaar, 2e kindje, ronde 7 raak! ♡ 18 - RDerby, 33 jaar, 2e kindje, ronde 3 raak! ♡ 18 - Itsourlove, 33 jaar, 3e kindje, ronde 3 raak! ♡ 18 - GYNN, 29 jaar, 2e kindje, ronde 2 raak! ♡ 20 - Maani, 36 jaar, 2e kindje, ronde 2 raak! ♡ 21 - Kaatje138, 34 jaar, 2e kindje, ronde 1 raak! Februari 2019 ♡ 01 - Pitaa91, 26 jaar, 3e kindje, na 2e ICSI poging 1e blastocyst tp raak! ♡ 12 - Moonchild, 33, 3e kindje, ronde 4 raak! ============================== ♡Afspraken en echo`s♡ ============================== 11 juni - Fritsie7, gynaecoloog + uitslag MRI-scan + opnieuw start Clomid? 12 juni - RDerby, eerste echo 13 juni - Kaatje138, eerste echo 13 juni - Itsourlove, tweede echo 15 juni - Meiske1988, afspraak vk 19 juni - GYNN, eerste echo 20 juni - Pitaa91, eerste echo 22 juni - Lotus1986 jarig 4 juli - Itsourlove, termijnecho 10 juli - Fritsie7 jarig eind juli - Lisanne1811, zaadonderzoek partner 2 augustus - Rnsk & Dansprinsesje jarig ==============================
Provera is om een onttrekkingsbloeding (menstruatie zonder eisprong) op te wekken, dit zijn 10 pilletjes, elke dag moet ik er een nemen bij een maaltijd, mag zelf kiezen welke. Daarna komt die bloeding en dan moet ik op dag 3 t/m dag 7 elke dag een pilletje clomid nemen. Als ik daarmee begin maak ik een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, dan gaan ze mijn cyclus volgen inderdaad. Clomid is dus om een eisprong op te wekken. Als ik dan in die ronde niet zwanger zou worden begin ik op dag 3 van de menstruatie opnieuw met clomid enzovoort, ik zou het in principe een jaar mogen gebruiken. Langer kan ook maar dan is de kans op een zwangerschap kleiner en ik denk als het zo lang duurt dat ze dat wel weer iets anders willen proberen. Het kan wel bijwerkingen hebe zoals opvliegers trouwens, maarja alles voor een baby hè
Respect voor jou/jullie hoor! Als hij zo gevoelig is zal hij inderdaad aanvoelen als woorden niet kloppen met zijn gevoel. Misschien heeft hij heel veel te vragen en kun je aan de hand van zijn vragen het verhaal voor hem completer maken? Probeer hem zijn eigen emoties erbij te benoemen en als hij dat lastig vindt probeer dan wat suggesties te doen qua emoties? Zolang jij als liefdevolle moeder voor hem klaar staat en hem de ruimte geeft om te vragen/dingen te benoemen dan zal hij dat waarderen en volgens mij doe je dat super goed! Kinderen snappen veel en zijn vaak flexibeler dan wij denken omdat wij meteen vaak al een oordeel/emoties hebben door onze levenservaring. kinderen zijn vaak in staat om de situatie te nemen zoals die is en zolang er in ieder geval 1 liefdevolle ouder/verzorger is kunnen ze zich veilig voelen. (Ben zelf opgegroeid als gevoelig meisje met een psychiatrische vader en ben er niet slecht uit gekomen)
Dank je, hij heeft een liefdevolle sterke stabiele thuisbasis bij mij en mijn vriend. Dus dat scheelt al een heel stuk gelukkig. Ik ben ook met ouders met psychische problemen opgegroeid. Nadeel is dat ik me er niets van herinner :/ maar goed Missch ook voordeel. Ik weet ook zeker dat de jongens er niet slecht uit gaan komen, het zijn super sterke jongens, maar ik wil ze er wel zo goed mogelijk in begeleiden. Kan jij je herinneren welke uitleg je kreeg en of die voldoende voor je was?
Tadaaa mijn bolletje! Zie in de lijst nog 13 juni staan maar dat hadden we vervroegd omdat mijn vriend dan afspraken had. Mooi, konden we even eerder koekeloeren. Ik zit stiekem even te hopen op wat verfrissende regen. We wonen in een appartementencomplex bovenin en het is hier nu 28 graden binnen. Kom maar door regenbuitje! Is het bij jullie ook zo warm?
Mijn moeder bevestigde vooral wat ik zag, het waarom was ik toen nog niet echt mee bezig. Ik wist al snel wanneer ik hem moest ontwijken en wanneer hij wel benaderbaar was. Later toen ze uit elkaar waren en ik wat ouder werd begon ik me af te vragen waarom hij zo deed. Toen vertelde me moeder wat ze wist en gaf ook eerlijk aan wanneer ze iets niet wist. Later heb ik een opleiding binnen het ggz-gebied gedaan, onbewust om toch wat vragen voor mezelf te kunnen beantwoorden maar ook gefascineerd was door psychiatrische aandoeningen. Nu heb ik er profijt van omdat ik er toch een bepaalde gevoeligheid voor ontwikkeld heb van jongs af aan om te kunnen aanvoelen wat er is of wat iemand nodig heeft
Geen idee, maar probeer het met behulp vd jeugdpsych...want als hij het 1 te veel gaat snappen heb je bij een hsp een gedachtestroom die overspringt en verantwoording wil dragen...en geloof mij dat maakt op den duur zoveel kapot (ervaringsdeskundige helaas) Wat je zou kunnen uitleggen is dat er monstertjes in papa zijn hoofd zitten die hem soms heeeel verdrietig maken en soms heeel blij. Maar dat papa die monstertjes niet goed kan controleren.
Lastig als ze je geen info mogen geven. Mag je ex man hier zelf ook in mee bepalen of alleen zn ouders? Lijkt me namelijk wel handig als je meer weet om ook je kinderen meer duidelijkheid te geven. Wanneer je je ex schoonouders uitlegt dat je merkt dat je kinderen er onder lijden en je ze meer duidelijkheid wil geven omtrent papa, zouden ze je dan ook niet meer info willen geven?
Jaaa welkom klein bolletje! Dat je maar goed mag groeien tot baby! Hier regent t nu superhard. In limburg.
@meiske1988 Lekker! In t hart van t land vanmorgen nog niets. In onze mooie hoofdstad (werk) ook nog niets. Wel koeler en wolken. Ik vind t even heel welkom hoor!