Hoppa weg ritme!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinklady77, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ons meisje van 12 weken gaat elke avond rond een uurtje of 8 naar bed en maak ik wakker rond half 11 voor een voeding. Ze sliep dan tot een uur of 7! Wij natuurlijk blij, maar helaas te vroeg gejuigd. Ze drinkt de laatste dagen erg weinig rond half 11 met als gevolg dat ze om 4.30 begint te huilen!!! Nu met de klok terug is het helemaal afgelopen met slapen! Als ze nu meer zou drinken in de avond.. Misschien maar weer terug naar beneden houden tot laatste fles en dan naar bed?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met 12 weken is er altijd een sprongetje, misschien toevallig met de wintertijd? Hoeveel drinkt ze en wat zijn de tijden?

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit dus! :)

4. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ze krijgt 4 x 180 aangeboden (180+6 en dan afgieten naar 180) maar drinkt niet alles leeg. Om half 11 150+6, maar dan drinkt ze ong de helft! Ze weegt 5700!
    Oja tuurlijk de 12 wkn sprong... Ik heb een dochter van bijna 3, maar ik kan me daar toch nog weinig van herinneren.

5. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Oh ja ze drinkt ongeveer rond 7, 11, 15, 19 en 23..

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik zou haar zeker niet beneden houden. Wordt ze alleen maar vermoeider en dan krijg je helemaal problemen met slapen 's nachts. Maar... mijn zoontje was op de leeftijd elke nacht nog om 3.00 uur wakker... En het is vanzelf goedgekomen. Ze kan al een hele nacht doorslapen en dat is toch hartstikke super op die leeftijd al! Maar ik snap dat het vervelend is, omdat jullie het al gewend zijn dat ze de hele nacht doorslaapt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou zeggen: go with the flow. Blijkbaar heeft ze nu (tijdelijk) even niet zo'n honger om 23 uur. Ik zou haar lekker laten slapen en even helemaal zelf laten komen. Mogelijk dat ze toe wil werken naar doorslapen en dat het wakker maken juist haar diepe slaap verstoort, waardoor dat niet meer lukt.
    Je hebt namelijk echt kans dat als je haar niet meer wakker maakt voor de avondvoeding, ze 's nachts juist helemaal niet gaat komen.
    En dan kun je de flessen overdag gewoon wat ophogen en kijken wat ze daarvan pakt. Als ze die gewoon zelf leegdrinkt en jullie niet pushen, wil ze mogelijk gewoon naar 4 flessen toe.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Met onze dochter hetzelfde meegemaakt, die sliep zo diep dat je er niks meer inkreeg, maar werd dan wel rond 4u wakker.
    Na een week aanmodderen er maar voorgekozen om haar niet meer wakker te maken en 's nachts een fles te geven. Dat werd steeds later tot ze de hele nacht doorsliep en rond 7u wakker werd.
    Het prettige is dat je dus zelf ook niet zit te wachten en de avond zelf in kan delen en naar bed kan gaan wanneer jij dat wil. En die anchtfles vond ik niet zo'n ramp, binnen 20 minuten lag ik er meestal weer in.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je kan trouwens ook gewoon elke fles 200cc aanbieden (180+6, zonder teruggieten), dan weet je zeker dat ze overdag voldoende binnenkrijgt en isd e kans groter dat ze 's nachts nog wat wil.
    Dit geldt niet alleen voor de laatste fles maar juist voor alle flessen, zodat je toewerkt naar een patroon van overdag eten en 's nachts slapen.

10. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Bedankt voor de reacties! 4 flesjes is misschien wel een optie! Ik heb af en toe het idee dat ze nog geen fles wil als ik weer met een fles aan kom. Dan laat ze ook wat staan. Ik kan haar dan idd misschien wat later de fles geven, meer tijd ertussen laten.

11. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Het cb raadde me net aan om idd maar 4 flesjes te geven! Haar ook zelf te laten komen en niet wakker te maken. Nou dat gaan we dan maar eens proberen!

Deel Deze Pagina