En ik wil haar niet kwetsen, maar het is zó vreselijk. Ze heeft voor mijn zoontje een vest gebreid met veel te lange mouwen. Mijn man vindt het vest nog wel mooi dus dat is dan vast mijn smaak niet, dat kan gebeuren. Voor ons ongeboren juli-kindje heeft ze een naveltrui gebreid.. het was niet bedoeld als naveltrui maar het ding is breder dan het lang is . En nu wil ze een trappelzak met bijpassende dingen voor in het kamertje, in het bedje, in de kinderwagen en ALLES gaan breien. Nouja dat wil ik dus echt niet, het ziet er echt niet uit en ik wil mijn kinderen ook helemaal geen kriebelige gebreide dingen van oma (wat een klassieke horror) aandoen! Ik heb dus aangegeven dat ik helemaal niet van gebreide dingen hou en dat ik het zonde van de moeite vind maar de in mijn ogen hele duidelijke hint kwam niet over. Ze wil zo per sé breien Wat moet ik nou zeggen, want ik ga dus echt no wai de hele kinderkamer vol misbreisels hangen en mijn kinderen gaan echt dus niet in de historische gebreide trui van oma rondlopen.
Ooh jeeeeetje..! Wat erg! Hoe naar ik het ook vind voor je maar ik moet zo lachen..! Sorry! Maar ik zou het haar ook nog even duidelijk maken dat je echt niet van veel gebreide dingen houdt, of laat desnoods je man het duidelijk maken. Misschien kun je een compromis stellen en haar 1 of 2 dingen laten maken (dekentje en ...) en dat je verder dingen wilt kopen. Is er een beetje met haar te praten normaal..? Succes!!!
Ik zou je man het laten oplossen door aan haar aan te geven dat jullie het lief bedoeld vinden maar graag zelf spullen willen kopen wat jullie mooi vinden. als ik het niet eens ben met schoonmoeder laat ik het altijd opknappen door manlief want het is zijn moeder. en mijn hints en opmerkingen lijkt ze niet te snappen ( of ze wil het niet horen )
Hahah oh sorry wat erg voor je! Ik moest ook een klein beetje lachen om de titel en je eerste paar zinnen, sorryyy! Ik denk dat als het mijn Smoeder zou zijn ik het ook mijn vriend zou laten opknappen
Haha ik moet er zelf ook om lachen hoor, het is ook best lachwekkend Ik zal eens kijken of manlief het op kan knappen .
Hier ook zo'n schoonmoeder.. Ze had op zich een erg leuke trui voor m'n dochter gebreid toen ze 2 jaar was. Maar toen we em wilden aanpassen kon m'n dochter alleen maar huilen, het juikte vreselijk! Dus oma-lief had de keer erna een coltrui meegenomen voor onder de trui maar m'n dochter wilde em niet meer aan. Ze kon alleen maar huilen als ik de trui ook maar pakte. Keer erna kwam oma met een nieuw gebreide trui maar die heeft ze nooit aangepast, ze vertrouwd oma niet meer haha Zelfs toen oma een trui had gekocht van katoen wilde ze die niet aan omdat ze dacht dat die ook zo kriebelde. Ze heeft het niet van een vreemde, ik kan ook niet tegen wol. Ik zou je man het ook laten oplossen, gewoon zeggen dat je niet van breisels houdt en dat je liever zelf iets koopt.
hahaha oooh wat erg, anno 2011 zouden oma's toch wel moeten weten dat gebreide truien etc gewoon vreselijk zijn!
Hier ook een trotse breiende moeder, waar ik dus niks van durf te zeggen . Er bestaan dus wel wat leuke patronen van stoere vestjes, mutsjes etc. en elke keer als de breineiging van mijn moeder weer op komt borrelen druk ik haar een zelf uitgezocht patroon in de hand. Beter dat dan de suffe truien met kekke beertjes . De eis is hier wel niet kriebelende wollen gebruiken, want dat is gewoon sneu voor mijn dochter. Een aantal wolsoorten (jaja er schijnt verschil in te zitten) zijn goed te doen en kriebelen niet/ nauwelijks. Hier wat voorbeelden en het blijft wel een kwestie van goed combineren om het niet oudbollig te laten worden. Zelf breien: stoere kinderkleding - Hobby nieuws | Alles over vrije tijd besteding leest u op Telegraaf.nl/vrouw [Hobby hoek]
Oooh de horror! Idd niet te geloven dat er nog (schoon)moeders zijn die dit doen. Kennen ze al die akelige en idd klassieke horrorverhalen niet? Idd je man op laten lossen en zelf alvast dekking zoeken. Haha succes!
Ooh Horror! Zie al helemaal een kamertje voor me vol ouderwetse gebreide aankleding. Brrrr! Ik zou het lekker me man laten oplossen. Sterkte! Pff wat ben ik blij dat die van mij 2 linker handen heeft en niks kan.
Vraag d'r anders voor je man om een gebreide kersttrui! Met zo'n rendier etc erop! Is hartstikke hip (aldus Jan de Hoop van de week ) en ze is wat langer bezig en scheelt je dus weer breisels.
Hihi mijn moeder breit ook. Ach, de truien zijn wel fijn voor binnenshuis en mn zoontje heeft er geen last van (geen kriebelwol). En ze is er zo enthousiast over dat ik het eigenlijk ook niet zo erg vind.. weet zij veel dat zoonlief de door haar gebreide truien en vesten buitenshuis nooit draagt..
Misbreisels zou ik idd ook niet hoeven Mijn moeder breit enorm veel, maar kan het ook echt goed, dus dat krijgdn mijn kinderen echt wel aan. Kriebeltruien heb ik nooit gehad, ze breit gewoon niet met die kriebelwol
Kun je haar niet een kant op sturen die wat minder erg is? Laat haat bijvoorbeeld mutsjes, sjaals, wantjes enzv breien, en dan in een beetje hippe kleurtjes zonder kriebelwol, dat kan dan nog best leuk zijn. Of een beetje stoer vest of zo, dat soort dingen.
Haha dat is ook nog een optie idd als je man het niet wil zeggen tegen je schoonmoeder dat je al die breisels niet wil. Kan ze mooi voor hem aan de slag.
Ik zou gewoon aan je Smoeder vertellen dat ze best mag breien en dat je het leuk voor dr vind maar dat je niet van plan bent het te gebruiken. Wat ben ik toch blij dat ondanks dat de ouders vanmn vent binnen 30 min autorijden wonen ik ze nooit zie, ze weten niet eens dat ik zwanger ben Heeeerlijk
Misschien dan wat breisels laten maken waar je moeilijk de mist mee in kan gaan of ook gewoon ergens in de kast kunnen zonder dat iemand ze ziet, zoals een kruikenzak breien.
hier ook een schoonmoeder en schoonoma die breien... ik zoek maar zelf patronen uit en geef ze die dan. Begint nu wel op te vallen dat onze dochter ze bijna nooit aan heeft, dus de lading wordt al minder. heb al aangeboden om dan iets voor ons te breien, maar dat vinden ze niet leuk (wollen sokken zitten best wel lekker 's avonds op de bank).