Oke ik wil even wat ervaringen horen over duowagens. Ik heb er verschillende gezien naast elkaar en achter elkaar. (ja ook zowat onder elkaar maar dat wil ik niet) Maar wat is nu fijner? naast elkaar of achter elkaar?
Ik heb toch 1 onder elkaar de icandy peach. Dit puur omdat deze ook als enkele wagen gebruikt kan worden en je fatsoenlijk de kruidvat in kan en past makkelijk in de auto. Denk om te testen dat het beste is even in diverse winkels te gaan kijken. Heb je ook van die ''paden'' waar je op kan lopen en het kan testen.
Check even de topics die hier al over gaan! Hierin zijn al super veel tips gegeven. Toevallig heb ik afgelopen week een aantal linkjes in een nieuw topic gezet.
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/520309-duo-wagen-meerijdplankje.html In dit topic staan ze allemaal onder elkaar.
Ik heb de iCandy Peach gebruikt toen ik aupair was in London en momenteel zelf de bugaboo donkey (nu nog in mono variant). Over beide ben ik super tevreden. Beide kunnen als mono gebruikt worden en dat vind ik ontzettend fijn. Voordelen van de bugaboo vind ik dat de zitjes alle kanten op kunnen. Ook zitten ze later naast elkaar, vind ik gezellig. En toch is hij smal en pas ik door de kruidvat heen. Hij klapt nog redelijk klein op. Voordeel van de iCandy was dat je toch iets smaller bent. Wel vond ik deze zwaarder duwen dan de bugaboo.
Wij zijn voor een duo naast elkaar gegaan. Mijn zoontje zou onder zitten niks vinden, naast elkaar is gezelliger en beide uitzocht. Naast elkaar rijdt lekkerder als in een treintje.
Bugaboo Donkey....echt geweldige wagen, zowel mono als duo. Ik ben ontzettend tevreden over de wagen en gebruik 'm nu al ruim 2 jaar.
Bugaboo Donkey! Het kost even wat, maar hij is echt super fijn. En straks kun je 'm ook weer goed verkopen op marktplaats bijv. Waardevast Voordelen: zowel als mono en als duo te gebruiken, als je oudste straks groter is. Maar 10 cm breder dan een gewone kinderwagen (althans die van ons), ik pas dus gewoon overal door. Heb nog nooit gehad dat ik ergens te breed voor was. Kinderen zitten gezellig naast elkaar. Rijdt fijn. Goed te vervoeren in de auto.
donkey vind ik niet waarde vast. hij is max 300 waard, ze vragen er gewoon idioot veel voor! het is vooral belangrijk dat jullie hem prettig vinden rijden. ikzelf vind naast elkaar fijn, maar onder elkaar past beter in huis
Onder de 1000 euro kun je volgens mij geen donkey kopen op marktplaats. Daarnaast zijn ze ook echt schaars op mp. Aankoopprijs is ongeveer 1500 dacht ik, met accessoires. Dat noem ik waardevast.
waardevast voor een stuk canvas en aluminium?! als je de winkel uit komt is dat ding al de helft minder waard.. een mercedes is nieuw ook 60.000, maar als je de deur uit bent ook al 20.000 gezakt! de hoofdprijs vragen kan natuurlijk altijd! echt.. geef aan dat ding je geld niet uit. heb een gesprek gehad in de babydump, die mensen waren er ook absoluut niet over te spreken. het schuif systeem is erg kwetsbaar, en de verkopers waren ook absoluut niet te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding!
Wat jij persoonlijk van de Donkey vindt zegt natuurlijk niets over wat iemand er voor over heeft op mp. Maar goed, het is duidelijk, jij vindt de Donkey niks Ik vind het een topwagen!
Totale onzin......ken ook verkopers in Babydump bij ons en die vinden 'm geweldig. Systeem is niet kwetsbaar, zoals gezegd, gebruik 'm ruim 2 jaar nu en alles is prima in orde (en gebruik 'm dagelijks!). Tuurlijk, prijs is hoog, maar dat is maar net wat je wilt (en kunt) uitgeven. En als je dat niet wilt, prima toch? Maar dit klinkt meer als afgunst
Ik zou zelf de Phil & Teds aanraden. Ook als solo kinderwagen te gebruiken. Mega veel ruimte om spulletjes op te bergen. Rijdt heerlijk. Is ook niet achterlijk duur in aanschaf en ook nog eens veel te vinden op mp. In ieder geval zou ik vooral naar de wat grotere winkels gaan en ze testen op gebruiksgemak, wendbaarheid e.d. Het is vooral heel erg persoonlijk. Veel succes!
Ik gebruik mn donkey al ruim 2.5 jaar en er is nog niks stuk.. werkt perfecte!! ideale wagen ook omdat je m als mono kunt gebruiken. Binnen een minuut van 1 naar 2 en andersom. Ik doe dan vaak het extra zitje onder in het mandje en als de oudste wil zitten in de stad heb ik dat dus zo gedaan. succes met kiezen
Hier de ABC zoom, achter elkaar. Onder elkaar vind ik ook niks en naast elkaar past niet door onze voordeur. Ben erg blij met deze wagen, van de week de Kruidvat getest die zo berucht staat dat je er niet kan draaien, nou geen probleem hoor! Met een duowagen naast elkaar kan je niet alle winkels in als ze smalle poortjes hebben, kan ook nog. De ABC kan je de zitjes naar elkaar laten kijken etc, alles is mogelijk en dat vind ik een voordeel. Nog groter voordeel en dat is de reden dat ik deze gekocht heb dat dit de ruimste duowagen is voor de kinderen zelf , ze zitten er lekker in en niet krap als ze ouder worden.
Indien mogelijk echt geen duowagen. Zelfs de smalle modellen zijn nog log en breed. Het duwen gaat zwaar en inklappen en in de auto doen is vaak onhandig. Daarnaast zijn de goede modellen erg kostbaar en gebruik je de duo functie in veel gevallen maar kort ( oudste kind kan immers lopen alleen nog niet zo ver). Een goede drager en plankje of zitje zijn goedkoper en een stuk makkelijker in gebruik.
Helaas praten ook winkels in hun eigen belang. Ze raden liever een merk aan waar ze zelf de grootste winstmarge op hebben. Iedere wagen kan een mankement krijgen en ieder schuissysteem kan kwetsbaar zijn. Wat betreft onder, achter of naast elkaar; ze hebben allen zo hun voors en tegens. Zwaar, wendbaar, duur, goedkoop, smal, breed, etc. Kijk wat bij jou en bij jouw bewegingswens past. Leuk om een wagen te hebben die makkelijk opvouwbaar is, maar als je hem haast nooit vervoerd op die manier hoeft dat niet echt. Ik wandelde veel met de jongens. Voor mij was naast elkaar ideaal omdat het gewicht dan beter verdeeld was bij stoepjes ed. Phils en Teds hoor ik goede verhalen over, maar veel mensen verkopen hem toch als de jongste dreumes/peuter wordt. Twee nieuwsgierige kinderen en maar 1 plek waar je alles goed kan zien. Succes met kiezen!
Hier ook een Phil & Teds. Ideaal voor nu, peutertje die niet zelf lange afstanden doet en een babytje eronder. Hij is snel overprikkeld dat ontzettend handig dat hij juist niks kan zien