Tot wanneer in ledikantje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sisa, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vraag me af tot wanneer een dreumes in een ledikantje past. Vaak zie je dat de overgang naar een peuterbed komt wanneer het ledikantje nodig is voor een nieuwe baby, maar dat is bij ons niet het geval. Daarbij vindt ons meisje haar bedje heerlijk, ze wil er 's ochtends ook vaak even in spelen dus voor mij hoeft ze nog geen groter bed. Ze past er ook prima in, het is een heel tenger kind. Ze is nu bijna 22 maanden trouwens.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is met 23 maanden over gegaan naar een juniorbed omdat hij eruit klom.. hij paste nog makkelijk (en hij is groot voor zijn leeftijd). Het eruit klimmen vond ik niet zo erg (deed hij heel voorzichtig) maar het lukt hem vaak niet om terug te klimmen met als resultaat dat hij maar verder ging slapen op de grond!!! Beetje sneu! (gelukkig vonden we hem altijd snel)

Ik ken kinderen die tot ruim 3 in een ledikant geslapen hebben

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ons zoontje kreeg een ander bed toen hij bijn 2 was. Niet omdat hij er niet meer in paste maar omdat hij eruit ging klimmen en een paar keer met slaapzak en al de trap af kwam. Toen vonden we het een beetje eng worden en waren bang dat hij een keer zou vallen tijdens het klimmen dus zijn we over gegaan op een ander bedje.

Zolang jullie meisje er prima in liggen kan zou ik het gewoon zo laten?!

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    mn dochter is 2,5 en slaapt ook nog in ledikant.
    ze klimt er zelf s avonds in en s ochtends weer uit. snachts gelukkig nog nooit gedaan. ik denk als ze in een groter bedje gaat dat ze dan wel snachts gaat lopen spoken dus hou haar er nog ff in

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok fijn, duidelijk hoor! Hier klimt ze er niet zelf uit en in, mijn man heeft het bedje nl zelf gemaakt en de zijkanten zijn hoger dan een standaard ledikantje. Zodra ze eruit gaat klimmen zal ik over gaan op een ander bedje want dat vind ik een akelig idee. Voorlopig slaapt ze dus nog hierin, kan nog even vooruit zo te zien haha, bedankt!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    De dochter van mijn vriendin heeft tot ruim 3.5 jaar in haar ledikant geslapen. Zolang het goed gaat is het prima toch

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat vinden wij ook maar we krijgen heel vaak de vraag: slaapt ze nog in een babybedje??! ;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier krijgt plurk dalijk in het nieuwe huis een peuterbed maar je snapt de reden wel. als ik niet zwanger was geweest had ze er nog in mogen blijven hoor. ze past er nogin. klimt er niet uit ( ze klimt overal op en af maar dit dan net niet) dus dan had ik er nog niet over nagedacht waarschijnlijk

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben zwanger van de 2e en Ryan is dan 20 maanden als deze geboren wordt. We gaan binnenkort eens kijken voor een nieuwe kamer voor hem met dus een peuterbedje. Zou moeten kunnen met 20 maanden. Moet ook zeggen dat het ledikantje nu al aardig krap wordt. Hij is vrij groot voor zijn leeftijd en heeft nog maar weinig ruimte over als hij languit in zijn bedje ligt.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kids gingen naar een groot bed toen ze uit de ledikant begonnen te klimmen. alicia 13 maanden en nando 17 maanden

vriendin van mijn dochtertje sliep tot haar 3e naast mama in der ledikant (alleenstaande moeder)

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier was het ook geen issue voor een volgende. Maar ons meisje kon er gewoon niet meer in! ze stootte haar hoofd en benen enz (een woeler) echt wel 100 keer per nacht en dan huilen...hoorde ze zooo vaak (ze sliep wel weer door)

Dat vond ik zielig!

Heb ze daarom in groot bed gelegd...ging eerst niet goed...dus terug in ledikant...en 2de nacht in groot bed....heb ze vanaf toen niet meer horen huilen snachts! En ze ligt ook netjes in het midden...soms wat scheef...........hihi...ze vind het heerlijk!

Ondanks dat ze het in haar ledikant ook geweldig vond....was echt als ze ging liggen opkrullen en aaachhh hoorden we dan...zo een zucht van genot....hihihi..maar in grootte bed doet ze dat ook dus tsjah....

ik zeg zolang het past en goed gaat....(klimmen enz) waarom niet????

Groetjes,
    Miranda

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook een mannetje wat er echt nog niet aan toe is om naar een groter bed te gaan, hij vind het veel te veilig en wil vaak niet eens uit zijn bed... geeft dus ook zelf aan naar boven te willen als hij moe is!!! hihi

Zolang als het goed gaat en ze vinden het fijn lekker laten doen.
    wij kopen dus gewoon een nieuw ledikantje (ikea)voor ons kleine meisje als ze uit de wieg gaat straks. Ook als hij dan wel toe is aan een groter bed trouwens, stijl is anders.

13. Jelle ging 2 weken na z'n 2e verjaardag van het ledikantje naar het grote bed. Hij was al een keer uit zijn ledikant geklommen en toen met een flinke bons op de grond terecht gekomen, vond ik niet zo'n fijn idee. En hij is ook redelijk groot, dus erg ruim lag het ook niet meer.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Onze oudste is met 14 maanden naar een peuterbed gegaan ivm zwanger van de tweede. Onze jongste is nu bijna 2,5 en ligt nog in zijn ledikant. Moet wel zeggen dat ook bij hem sinds ca. 15 maanden er een rek is afgehaald. Ik heb twee klimapen en ondanks dat Chris heel klein is (nu 82 cm of zo) kon hij met een maand of 15 al zijn voeten boven op het rek van het ledikant krijgen door zich op te trekken, dus toen hebben we wel een zijkant er af gehaald. Daarnaast.....ben ik zelf rugpatient en is het voor mezelf zo ook een stuk fijner. Kan hem tenminste gewoon een kus geven voor het slapen gaan zonder me in allerlei bochten te wringen om erbij te kunnen.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier met zijn 2de verjaardag maar moest ook wel,
    want hij werd er wel te groot voor en was er te zwaar voor.
    Was dan ook al 1m01 en 23 kilo toen.

Hij slaapt nu al een jaar in het grote bed van 90 bij 2m.
    En dat gaat super:D

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle sliep ongeveer met 1 jaar en 6 maanden in een groot bed, omdat er een broertje bij kwam toen was jelle 1 jaar en 9 maanden
    de overgang ging prima

17. Alita

Alita Niet meer actief

hier ligt ze ook nog in haar ledikantje en ze vindt het wel fijn!!
    Ze is er een keer uitgeklommen en hier zo van geschrokken dat ze het nooit meer heeft gedaan! Zolang zij het nog fijn vindt en erin blijft laten we het zo...

18. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idd ivm komst baby naar een peuterbedje overgegaan. Hij slaapt er nu ruim 2 maanden in, vanaf dat hij 19 maanden is.

Deel Deze Pagina