hordeolum (strontje) ooglid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miffy77, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Het ziet er zo sneu uit... Juul heeft een hordeolum (strontje) op haar bovenooglid. Het zit er al heel de week, maar sinds vandaag is het hele ooglid rood en gezwollen. Het is nu echt een "stront" geworden. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, is gewoon vrolijk en doet haar ding. Ik probeer het maar schoon te maken met afgekookt water. En mijn moeder zei dat ik haar uit de wind moest houden... Volgens mij maakt dat niet veel uit, een strontje is gewoon een verstopte talgklier met mogelijk een bacterie erin. Daar heeft kou/de wind toch niks mee van doen :(

    Zit nu een beetje in dubio wat ermee te doen. Toch maar even de huisartsenpost bellen, misschien dat een antibiotisch oogzalfje zin heeft? Ik vind dat wel moeilijk, ben zelf arts (maar geen kinderarts) en weet dat het helemaal geen kwaad kan en dat antibiotische zalfjes geen bewezen effect hebben. Maar als het je eigen kind is, ben je gewoon een bezorgde mama ;)

    Hebben jullie nog tips?
     
  2. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Als je zelf art bent kan je zelf toch ff een receptje uitschrijven ?
     
  3. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Zoals ik al zei wil ik niet zo effe een receptje uitschrijven. Los ervan of ik het kan of niet, ik ga sowieso mijn eigen kind niet behandelen.
     
  4. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als je je toch erge zorgen maakt zou ik wel eventjes bellen. Ik snap dat je je eigen kind niet wilt behandelen, omdat je als het om je eigen kindje gaat toch minder objectief bent vaak. Een telefoontje is zo gepleegd en als dat rust geeft is dat al heel wat waard. Mocht je niet zo erg bezorgd zijn gewoon eventjes op maandag langs de huisarts, dan hoor je vanzelf hoe zijn inschatting is.
     
  5. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

    Ze doen er niets aan behalve fucitalmic voorschrijven. Tim heeft het al meerdere malen gehad en we mochten zelf naar de oogarts met hem en ook die doet er niets aan.
    We moeten de ogen minimaal 2 x daags schoonmaken met wat babyshampoo en water en (eigenlijk 5 x perdag een warm compres op de ogen houden gedurende 15 minuten (duidelijk een arts assistent die zelf geen kinderen heeft;) want dat is echt niet te doen:))
    Tim ziet er trouwens nu zo uit en zo dik als zijn linker oog is zijn rechter nu ook.....dan kan je het een beetje vergelijken.Waarschijnlijk zit er bij jouw kindje een wit strontje op? Bij Tim zit het echt in zijn ooglid.
    Bekijk bijlage 68922

    Succes,

    Groetjes Lysanne
     
  6. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb toch maar even gebeld met de HAP vanmiddag, Julie's ooglid was vuurrood en dik tot aan haar wenkbrauw. Ze kreeg haar oogje nauwelijks meer open. Vreemd genoeg leek ze er zelf geen last van te hebben... De assistente zei inderdaad ook warme compressen, had ik al geprobeerd maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een 10 maanden oud eigenwijsje :$:$:$
    Het moest morgen wel minder zijn, anders moeten we even langskomen, krijgt ze idd fucithalmic. Ik vind het toch wel prettiger om even door een collega te laten zien en voor te laten schrijven.

    Kylain, dat hoor ik wel vaker dat het steeds terugkomt als het kindje het eenmaal heeft gehad. Heeft Tim het nu aan allebei zijn ogen???

    Dankjulliewel voor jullie reacties, ik laat morgen wel even weten hoe het verder gaat.
     
  7. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ja hij heeft het aan beide ogen! Heel vervelend! Het kan nog wel een jaar gaan duren voor hij er overheen gaat groeien. Het kan ook te maken hebben met allergie e.d. dus dat zijn we nu ook aan het testen. Goed dat je gebeld hebt en ik hoop dat het wegtrekt! Wat betreft de compressen...ik doe het per oog en dan plak ik het vast met van die witte leukoplast...werkt wel aardig maar doe het maar 1 keer per dag hoor want is echt een ramp hier!

    Succes in ieder geval!

    Groetjes Lysanne
     
  8. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik snap dat je objectief wil blijven, echter snap ik het om zoiets 'kleins' niet..

    Beterschap iig
     

Deel Deze Pagina