Horen ze te weten dat je jarig bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Gewoon even een vraagje:

Vind jij dat je (schoon)familie hoort te weten wanneer jij jarig bent? En dan bedoel ik dus, dat je er niet zelf achteraan hoeft te gaan om te zeggen wanneer je het viert enzo. Of nodig jij iedereen altijd apart uit als je je verjaardag viert?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ga er vanuit dat ze het weten. hier nog een week van te voren gezegt dat ik jarig was maar niks gehoord. dus tja... ik vind het wel goed zo :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij geven wel datums door maar dat is meer omdat wij het altijd op afwijkende datum vieren

4. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Wat mij betreft hoeven geen van beide kanten het te weten, aangezien ik het toch niet vier.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn (schoon)familie zou mij en mijn man nooit vergeten wanneer we jarig zijn, en we zijn ook maar 1 dag na elkaar jarig.

We nodigen wel iedereen echt uit zeg maar... Je hoeft het toch niet altijd op de dag zelf te vieren. Stel je bent op dinsdag jarig, dan laat ik weten of we de verjaardag het weekend ervoor vieren of in het weekend erna,.

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    als je het altijd op de dag zelf viert horen ze het te weten. ik doe het altijd in het weekend dus dan geven we het wel even door (ook aan eigen familie)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik laat altijd een datum weten. En ook ruim van te voren omdat mijn schoonmoeder en -zus beide ook in de zorg zitten. Dan hebben ze nog kans om eventueel vrij te vragen/dienst te ruilen. Lukt dat niet, is er ook geen man overboord trouwens, ik ben er zelf ook niet altijd bij op verjaardagen.

Op de dag zelf vieren doen we eigenlijk nooit, of die dag moet in het weekend vallen, dan wel.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Typisch genoeg verwacht mijn schoonfamilie van ons altijd dat ze uitgenodigd worden maar wordt er daar verwacht dat je op de dag zelf spontaan langs komt. E geregeld dat ze dan een dga later bellen of helemaal niet van nog gefeliciteerd waren het vergeten gisteren, te druk blablabla, moeten wij omgekeerd eens flikken dan is het land te klein :D.
    Wij vieren het dus meestal samen zijn een week na elkaar jarig en geen zin in 2x in zo'n korte tijd het huis vol visite. Mijn familie komt eigenlijk altijd sws op de dag zelf en dan ook later nog als we het echt vieren, en de dag zelf even ene kop koffie drinken.

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij vieren het ook nooit, en vooral mijn eigen familie weet niet dat ik jarig ben, volgens mij. (Heel gek, want mijn oma is 4 dagen later jarig, en daar krijg ik mijn hele leven al kadootjes van familieleden Nou ja, de laatste jaren trouwens ook niet meer, maar dat maakt niet uit, moet ik het maar vieren!)
    Wat ik bedoel: er hád ze de afgelopen 29 jaar iets op kunnen vallen, haha! (en zelfs als ik gefeliciteerd word, kan er bij sommigen nog niet eens een felicitatie vanaf...)

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik heb nu voor het eerst mijn schoonfamilie niet uitgenodigd omdat ik het niet echt vier. Maar ze bellen dus ook niet om te vragen hoe en wat. En dat vind ik toch een beetje raar....

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik ben heel slecht in verjaardagen onthouden. Als mensen mij even uitnodigen ben ik dus heel blij. Het heeft niks te maken met wat iemand voor mij betekent, ik ben gewoon een kluns in het onthouden ervan.
    De ene familie hecht er meer waarde aan dan de andere. Toch is het op zijn minst een beetje slordig als de hele s. fam. het vergeet. Of zijn het, net als ik, allemaal van die klunsen ;)

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier staan bij zowel ouders als schoonouders (heel ouderwets) alle verjaardagen op de kalender. Dus dat wordt nooit vergeten! Maar moet zeggen dat we van elkaar wel weten wat de datum is, dus ook zonder kalender zou het niet vergeten worden.

Wij houden het trouwens altijd op de dag zelf

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij ons en onze schoonfamilie is het:
    Zonder tegenbericht? Dan op de dag zelf verjaardag vieren.
    Afwijkende datum? Dan wordt het apart doorgegeven via mail of telefonisch.

Naja aangezien wij zelf nogal ver van de familie wonen, vieren wij het meestal op een dag in het weekend. De rest van de familie woont redelijk bij mekaar in de buurt, dus wordt de verjaardag ook wel vaak door de week gevierd.

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

aangezien wij ( mijn man en ik ) onze verjaardagen altijd op 1 dag vieren bellen we de familie wel even op om het te vermelden, tis namelijk elke weer een andere dag.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja wij bellen normaal ook als we het op een andere dag vieren. Maar ik heb gewoon het idee dat ze er helemaal niet mee bezig zijn. Ik vier het verder ook niet hoor, maar er heeft ook niemand gebeld van hoe en wat en daar word ik een beetje verdrietig van.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij weten allemaal wel van elkaar wanneer we jarig zijn. Meestal vieren wij het op een andere dag, dus wij geven altijd de datum even door. Maar vaak is er toch al even contact geweest, bijvoorbeeld omdat ze vragen wat ik wil hebben. :) Met vriendinnen net zo.

17. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik nodig iedereen apart uit, zodat er geen misverstanden ontstaan. Dan hou je ook de vrijheid om je verjaardag op een andere dag te vieren. Ik krijg wel altijd een verjaardagskaartje op de dag zelf van mijn schoonfamilie als ik het op een andere dag vier.

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Die van mij weten echt wel wanneer ik jarig ben... Wel zeg ik altijd wanneer ik het vier... Meestal afwijkend als ik niet toevallig in een weekend jarig ben! ;)

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier is het zo, geen uitnodiging ontvangen, dan gaan ze er vanuit dat je dat niet viert (hoewel dat ook niet altijd zo is, want hoewel wij beiden geen waarde hechten aan verjaardagen, en wij dus soms niets plannen, komt er alsnog een vraag wanneer wij onze verjaardagen vieren ... helaas;)).

Wel zal mijn familie altijd bellen op de dag zelf om te feliciteren ...

20. Nee hoor volgens mij weten ze niet wanneer ik jarig ben. Kan ik ook niet mee zitten, ik weet zelf ook niet zo goed wanneer iedereen jarig is van mijn schoonfamilie. Ik word graag uitgenodigd dus anders heb ik geen idee wanneer er weer een verjaardag is! En als ik het vier nodig ik ook de mensen uit, anders weten ze toch niet wanneer ze moeten komen?

Deel Deze Pagina