Hoi meiden! volgende maand gaan mijn man en ik zowaar een weekend weg zonder kids. We gaan met 2 vrienden van ons naar Ede. Ik ben daar totaal niet bekend en vroeg me af wat er allemaal voor leuks te doen is in die omgeving. We gaan met de auto, dus het mag best een half uur rijden zijn vanaf daar... heeft iemand een leuk idee? liefs
Ede zelf is niet zo veel aan. (vind ik dan) De omgeving is wel heel mooi. Je kan, met mooi weer, een hele dag doorbrengen in Nationaal park de Hoge Veluwe. Je kan daar prachtig fietsen. Je kan daar na betalen van entreegeld gratis gebruik maken van de 'witte fietsen' ook kan je daar bv tandems huren. Een bezoek aan het Kruller Muller museum is ook de moeite waard als jullie van kunst houden. Desnoods zet je de mannen met een biertje op het terras en ga je zelf met je vriendin naar binnen. Regelmatig hebben ze extra activiteiten. Kijk maar eens op de site.
Ede heeft ook nog wel een leuke bioscoop (langs de snelweg).. verder euhm, zou ik toch uitwijken naar Arnhem denk ik dan voor eventueel de dierentuin, stad, openluchtmueum. Op zondag is er trouwens in Ede 0.0 te beleven
Bedankt voor jullie reacties. Museum trekt ons geen van allen helaas.. Maar ede zelf is dus niet echt leuk? Hmmm hebben wij weer . Ach, we hebben een auto, dus kunnen dat weekend gaan en staan waar we willen natuurlijk. Dierentuin is leuk idee. Fietsen ook. Bios wilde ik sowieso doen 's avonds..... meer tips en/of ideeën zijn uiteraard zeer welkom :-D
Ede heeft best een gezellig centrum, zowel overdag als 's avonds, het is alleen niet zo dat je je daar de hele dag kunt vermaken. Ik zou de dierentuin dan lekker op zondag doen...dan is het namelijk wel uitgestorven ja... Hihihi
Het centrum van Ede is wel leuk hoor, je kunt er leuk winkelen en in het weekend kun je op het museumplein leuk stappen en heerlijk uit eten. Het is een plein met één en al eettentjes, vooral brasserie de Plantage is een aanrader. Verder is de bios super groot en mooi. Als jullie van wandelen houden zou je naar de Blauwe Kamer kunnen gaan, er zijn vrijwel altijd wilde dieren te zien en het is er super mooi. (Ligt tussen Rhenen en Wageningen op ongeveer 20 min. afstand) Veel plezier!
als je van winkelen houd kan je beter in veenendaal komen winkelen, kan je je zo een dagje vermaken, dierentuin in rhenen of arnhem,
Dierentuin Rhenen Shoppen in Veenendaal (op zaterdag, erg gezellig, veel leuker dan Ede) Shoppen / stappen in Arnhem Naar de bossen Bioscoop Eten bij juffrouw Tok of Gonzales of in Arnhem Ede zelf vind ik écht niks aan... Waar zitten jullie, op een camping?
Dan moeten we de mannen op een terras neerzetten en kunnen wij shoppen . Zit me al suf te googlen, maar in ede zelf is idd weinig te doen...
Nee, Ede zelf hoef je het niet voor te doen, maar in de omgeving zijn best leuke dingen! Dierentuin, Hoge Veluwe, Kröller Muller, en voor shoppen kun je idd beter naar Veenendaal/Arnhem.. Je kan wel leuk fietsen in de omgeving trouwens! En als je toch besluit om naar Ede zelf te gaan is Bernardo's een echte aanrader - volgens de addicts het beste (Italiaanse) ijs van de regio! (Zit aan de markt, waar bv ook de MediaMarkt zit.)
Tenzij je een enorme shopfanaat bent, is ede geen bal aan. Op zaterdag staan er altijd wel kraampjes met vanalles en nog wat en ook zijn er aardig wat winkels aanwezig. Verder is er inderdaad het cinemec (bios) aan het begin van de snelweg vlakbij het ziekenhuis. Nog nooit binnen geweest, maar het schijnt goed te doen zijn doordat er daar (dacht ik) veel 3d films draaien. Wil je onbeperkt chinees eten, dan zou ik je het lopend buffet bij restaurant Hao yuan in wageningen aanraden. Is iets van 12 a 13 euro per persoon. Je betaald alleen de drankjes apart. Van te voren even reserveren is wel handig, weet je zeker dat je plek hebt. Dat begint wel pas na 17.00 overigens. En als je van dierenparken houd, kun je naar ouwehands dierenpark in rhenen gaan. Daar hebben ze zowiezo ook een zeehondenvoorstelling en je kan er ook in het restaurant eten. Verdere opties zijn zo'n beetje al gegeven.