Horen ze te weten dat je jarig bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ze weten wanneer ik jarig ben,maar vier het altijd in het weekend dus stuur netjes een mailtje met wanneer ik het vier

2. Justice

Justice Lid

23 jun 2012
    76
    0
    0
    Lezen en schrijven
    Zwolle (omgeving)
    Persoonlijk vind ik dat je schoonfamilie wel je verjaardag moet weten als je tenminste 1 jaar een relatie hebt al dan niet samenwonend met hun kind... (binnen een jaar kan ook, maar als iets pril is moet dat nog groeien )
    Dat kan dus zijn als vriend - vriendin / verloofden / getrouwd.
    Lijkt mij dat als je kind zijn leven deelt met een partner dat dat aan bod komt, evengoed als de verjaardag van de ouders van je partner.
    Of je het wel of niet viert en hoe is aan iedereen zelf, maar op zijn minst kan er dan toch een belletje of een kaartje vanaf.
    Lijkt mij niet meer dan gewoon een kwestie van fatsoen en as blijk van respect voor elkaar.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ja dat is dus wat ik bedoel! Ik vier het niet dit jaar, maar dat betekent niet dat ik niets hoef te horen van ze. Denk gewoon echt dat ze het dan niet weten ofzo... en dat doet een beetje pijn.

Wij zijn overigens al ruim 7 jaar samen.

4. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Mijn moeder en mijn schoonouders komen altijd wel even aan wippen op de dag zelf. En als wij door de weeks jarig zijn vieren wij het in het weekend. Behalve als het in de vakantie is ik ben namelijk in augustus jarig haha...

Bij ons komen niet zoveel eigenlijk maar die, die komt nodig ik dan wel uit. Hier geldt het principe niet uitgenodigd niet welkom!! Lastige band met familie van eigen kant.. voornamelijk vader en vaderskant

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dit dus..

6. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
  7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Nee. Vindt het niet zo een must iets om te weten als een mens :d dat je leeft ben ik al blij genoeg!

Maar ik vroeg me af ken jij hun verjaardagen dan?

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Niet uit het hoofd, maar daar hebben we een kalender voor waar iedereen op staat. En als we zelf niets horen bellen we altijd van tevoren hoe en wat.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Grappig, die vraag stelde ik mezelf afgelopen vrijdag ook.
    Mijn vriend was jarig en normaal vieren we het altijd in een weekend. Alleen zijn er de afgelopen 2 jaar nauwelijks mensen geweest op zijn verjaardag, dus besloten we om het nu niet in een weekend te vieren en gewoon te kijken wie er zou komen op de dag zelf.

Maar zowel m'n moeder als m'n zus hadden verwacht dat we dit dan door zouden geven, omdat we dat andere jaren ook hebben gedaan.
    Ikzelf vind het omgekeerde logica. Als een ander jarig is en ik hoor niets over een een afwijkende datum dan ga ik er óf vanuit dat het op de dag zelf is en bij twijfel neem ik dan zelf wel even contact op met de bijna jarige.

10. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hier zal straks alleen de verjaardagen van de kinderen gevierd worden :)
    en dan hoop ik wel dat ze die niet vergeten, maar zal niet zo gauw gebeuren want ik zal die ruim optijd doorgeven. mijn schoonfamilie vieren eigelijk alleen maar de verjaardagen van de kleinste kinderen het zit in hun religie/cultuur, mijn man is Algerijns vandaar ;) mijn verjaardag vier ik wel voor mijn eigen familie en nooit is die vergeten. het is maar goed dat schoonfamilie het niet vieren want als hun het wel zouden vieren zijn we elke dag wel op verjaardagsvisite zoveel zwagers en schoonzussen heb ik :p

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat ze in dit geval gewoon afwachten wanneer jij het doorgeeft, aangezien je dat normaal ook doet. Zou er niet al te veel achter zoeken. Hier geven we ook altijd datums door , meestal afwijkend namelijk en als ik het niet vier, geef ik dat dus ook door aangezien het een gewenning is dat ikzelf laat weten hoe en wat. meestal bel/mail/sms ik. ik vier het niet maar de koffie staat wel klaar natuurlijk als jullie daar zin in hebben. ;);)

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn schoonfamilie weet wanneer ik jarig ben... beter dan mn eigen broer,zus en ma :(

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier hangen overal verjaardagskalenders op de wc, dus ze weten wel wanneer we jarig zijn. Voor mezelf en manlief vier ik het gewoon de dag zelf. Wie komt komt, wie niet komt heeft pech of komt een andere dag (mits verwittigen).

@ jamietje: Dat is ook wel niet leuk van je eigen familie ... :(

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.419
    113
    Omdat ik ziek was gisteren niet mijn verjaardag geviert iedereen netjes laten weten en veel smsjes, berichtjes en belletjes gehad, alleen voor de afwisseling is mijn schoonzus het tweer vergeten en nik svan hun gehoord zo slordig is gewoon elk jaar hetzelfde dat zeeen dag later belt vanooh helemaal vergeten grrr. Moeten wij bij hun doen dan is het helemaal heibel maar neig ersteedsmeernaar :)

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit dus!

16. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weten ze het altijd, van beide kanten komen de ouders vaak ook nog even op de dag zelf en op de dag dat ik het vier. Dat is altijd in het weekend.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ze weten het wel maar we vieren het altijd in een weekend

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    ze hebben allemaal gebeld gister...:D

19. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ahh, Minny, dat is leuk! Je zorgen gemaakt om niets, maar het voelt vast heel goed! SUper hoor, voel je je toch bijzonder!

@hier: Zelf weet ik alle verjaardagen van mijn familie en van mijn schoonfamilie uit mijn hoofd.
    Mijn schoonfam weet ook wanneer ik jarig ben. We spreken altijd ruim van te voren een datum af dat ik het vier. 3 mensen met onregelmatige diensten en 3 mensen op verschillende koren die altijd optreden rond mijn verjaardag omdat het in de buurt van een feestdag is. Ik krijg altijd een kaartje van mijn schoonouders en schoonoma(hihi, je snapt wat ik bedoel) of ik het nou op de mn verjaardag vier of niet..
    Wij zijn er gewoon met zn allen veel mee bezig en plannen het ruim van te voren. Iedereen krijgt leuke kado's(als ze een lijstje hebben, ander geld) en iedereen probeerd bij iedereen te komen.
    Bij mijn schoonfam zijn wij het enige gezin dat nog 'heel' is> ze hebben allemaal problemen, ruzies of wat dan ook. Daardoor doen wij erg ons best dat te voorkomen en vooral te genieten met elkaar.. Natuurlijk kan niet iedereen even goed met iedereen, maar we houden van elkaar. Dat moeten we koesteren!

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Nee :(
    Heb na mijn bruiloft ook voorgenomen om me ook niet meer druk te maken om hun verjaardagen. (ze weten btw ook niet wanneer mn dochter jarig is)

Deel Deze Pagina