Na de zomer gaat mijn zoon naar de middelbare school. Ze moetem hun telefoon in de locker bewaren dus ik vroeg me af of iedereen dan een horloge heeft want anders weet je toch niet hoe lang je nog pauze hebt of dat je op tijd bij het andere lokaal bent. Of denk ik nou te moeilijk. Zoon heeft nog een hele kleine pols dus vindt het lastig om een leuke horloge (smartwatch) te vinden.
Je schrijft smartwatch. Houd er rekening mee dat het kan zijn dat een smartwatch ook niet mag op school. Mijn zoons hebben geen horloge. Er gaat toch voor en na elke les een bel. En van de ene les naar de andere is gewoon doorlopen, dan moet je gewoon op tijd kunnen komen. Wil hij idd een horloge? Dan zou ik gewoon in een winkel gaan kijken en passen.
Nou ja ik bedoel met smartwatch gewoon een simpele waar de tijd en bijv stappen op staan. Niet waarme je kunt bellen/appjes kunt ontvangen. Maar heb geen idee of die ook niet mogen. Zijn voorkeur zou zoiets zijn tov een normaal horloge.
Ik zou dan even bij de school informeren. Een smartwatch is een smartwatch naar mijn idee, dus als de ene niet mag, mag de andere ook niet. Ze gaan niet controleren wat er wel of niet met een telefoon gedaan kan worden. Voor de tijd is het niet nodig, daar hebben ze een bel voor, ik had op de middelbare ook geen horloge of telefoon, en was altijd op tijd.
Mijn oudste heeft geen horloge en komt ook gewoon op tijd bij de les. Tussen lessen door gewoon doorlopen lijkt me. Als in de pauze de bel gaat moet je opstaan. De jongste komt straks in een hele kleine dependance van de school, dus die kan kruipend
Dat zou ik dan wel even checken bij zijn school. Ik kan me voorstellen dat ze geen horloges gaan controleren of het idd alleen maar een stappenteller is.
Zijn er eigenlijk wel horloges met naast de tijd alleen maar stappenteller. Dus zonder link naar je telefoon?
smartwatch is hier ook niet toegestaan, ze gaan echt niet kijken of er alleen maar een stappenteller op zit, het is een smartwatch en dus moet dat tijdens de lessen (dat is sinds dit jaar) proefwerken/tentamens/examens (is al jaren zo) in je kluisje liggen. Net als je telefoon. Dochter wil geen horloge, ziet er ook niet de meerwaarde ervan in . Buiten school kijkt ze op haar telefoon en binnen school heb je de bellen en hangen er overal wel klokken. Waar haar kin wel van op de vloer klapte was toen ze erachter kwam dat een groot deel van haar klas geen analoge klok konden aflezen en dus totaal geen benul hadden hoe laat het was.
Volgens mij hangt de school gewoon vol klokken. Mijn oudsten hebben geen horloge, telefoon in kluisje maar vooral de tweede komt altijd op tijd in de les. Volgens mij kijkt ze op de klok in de aula, of in de gang. Oudste is een ander verhaal, maar daar zal een horloge ook niet bij helpen qua op tijd komen denk ik Dochter wil overigens een smartwatch, vooral voor het sporten, maar zij dacht dat het sowieso niet mag op haar school, welk model dan ook.
Hier hebben ze op school weer meer klokken opgehangen sinds het telefoonverbod (smartwatches zijn ook verboden), plus de bel gaat, dus ze hoeven zelf niet enorm op de tijd te letten.
Bij mijn kinderen hangt in elk lokaal een klok. Neem aan in de aula ook wel. Smartwatches zijn verboden, net als de telefoons die in de kluis moeten.
Hier heeft dochter een smartwatch, maar telefoon is verboden. En zonder telefoon in de buurt kan ze er dus ook niet zoveel mee. Bij mijn weten is dit niet verboden, ik heb er althans nog nooit wat over gehoord. En anders gewoon op safe gaan en een leuke digitale kopen. Maar idd, er hangen zoveel klokken op een school, daar kijken ze denk meer op
Hoe dichtbij moet je telefoon zijn dan? Ik kreeg vandaag een melding in Som: telefoon ingenomen Lerares Engels vertelde dat de uitslagen van het CAE examen binnen waren. Dat wilde hij even checken...
Oeps Ook niet zo handig van haar natuurlijk. Is toch logisch dat ze dan willen gaan checken?! Ik las pas ergens, geen idee meer waar, dat ze op sommige scholen vaste tijden gaan maken om cijfers te delen via de app. Zou wel ideaal zijn denk ik. Ehm, ik weet niet precies hoe dichtbij. En nu jk dit type vraag ik me af of zij dr telefoon wel in dr kluisje legt, volgens mij niet meer Ik zal eens vragen hoe dat zit dan met haar horloge.
Haha, ja dat had ze idd kunnen verwachten. Zij was niet degene die de telefoon innam. Het zal wel in de gang gebeurd zijn denk ik. De uitslag van het CAE staat niet in Som. Dat is extern gedaan, dus komt ook van buitenaf binnen zeg maar. Ik denk een mail ofzo. Het is het officiële Cambridge examen van vwo(tto)5.
Bedankt voor de reacties! Ik wacht het wel ff af hoe het straks gaat. Zo te horen moet het ook zonder lukken