Borduren als hobby

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi Meiden
    ik wil een hobby gaan hebben.... en nu lijkt borduren me wel wat
    maar niet van de zuffe oude dames lapjes
    kan iemand mij ermee opweg helpen waar ik wat leuks kan kopen/bestellen wat niet te duur is om mee te beginnen
    enne zijn telpatronen moeilijk?

graag hoor ik het van de borduursters onder ons....

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben geen borduurster maar een vriendin van mij wel. Ik ging ook weleens met haar mee om borduurwerkjes te kopen. Ik weet niet of je in Heillo kunt winkelen maar je hebt meestal wel borduurwinkeltjes, of winkels waar je ook wol en garen en zo kan kopen. Tja en verder zou ik ff googlen en dan vind je vast wel een leuk borduurwerkje die je kan bestellen.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    helaas hier in Heiloo is er niets dan moet ik naar Alkmaar.
    is ook goed te doen hoor daar zit 1 speciaalzaak maar die ziet er altijd zo suffig uit.
    vandaar ook mijn vraag waar andere hun spulletjes kopen.

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

:D ik ben sinds april van dit jaar helemaal verslaafd!! Ik heb eerst een telpatroon van iemand van hyves gekregen en daar toen zelf via internet garen bij gekocht (stof had ik al). Maar mijn moeder en schoonmoeder hebben me geholpen met de eerste steken, om het even door te krijgen.

Dus als je niemand in de buurt hebt is het misschien toch even handig naar een zaak te gaan waar ze borduurpakketten verkopen, dan kan de verkoper je even op gang helpen.

Ow en je hebt zoveel leuke thema's ik heb al winnie the poeh dingen gemaakt en ben nu bezig met een woezel en pip. Hierna heb ik een ot en sien letterplank in gedachten.

Ik vind het erg verslavend :D

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Maar waar koop je het? in de winkel of op internet
    en als het op internet is op welke site
    wil evt wat van Cars maken
    een ot en sien telraam heb ik al megagroot van een hele lieve oud buurvrouw gekregen die zij had gemaakt toen ik nog een klein meisje was....helaas is ze al een paar jaar overleden dus kan het haar niet vragen.

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik ga de volgende bestellen bij

www.borduurgigant.nl

of bij

www.spinnerij.nl

Ik koop ook wel eens iets bij het woleinkeltje in stadskanaal, maar dat is niet echt bij jou in de buurt, haha.

Als ik jou was zou ik de 1e keer gewoon naar het 'duffe' winkeltje gaan om daar iets te kopen. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze daar geen leuke, moderne pakketten hebben. kun je daar ook meteen goede naalden kopen met stompe punt. En kan ze je uitleg geven. Als het je dan bevalt, lekker op internet kopen!

ik heb trouwens 2 woezel en pip patronen. wil ik je wel mailen. Ik heb daar zelf een stuk stof bijgekocht en op ebay 50 strengen DMC stof gekocht voor 20,-.
    Mijn volgende project (tegelijk met ot en sien) wordt een leuke wozel en pip op een handdoek borduren, maar moet nog ff een geschikt plaatje maken.

owja en als je hyves hebt meld je dan aan bij de borduren en naaien hyves, daar staan wel goede links op en weet je ook meteen als je van plan ergens iets te kopen of het een goede site is.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    thanks voor deze tips
    meer tips van andere blijven welkom natuurlijk:)
    ik ga morgen ff snuffelen op internet en wie weet
    dank je voor Woezel en pip maar daar ben ik nu een beetje uit
    onze jongen word nu stoer met thomas de trein en Cars :)

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    zit ff te kijken op hyves, ben er niet op thuis en kom er ook bijna nooit ( wist zelfs me login en wachtwoord niet meer 8))
    maar kan ze zo niet vinden
    heb je een link voor me????

9. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik ben zelf ook begonnen met een Woezel & Pip borduurpakket! Mijn moeder heeft me even op weg geholpen tot ik het door had. Ik heb een compleet pakket besteld, waar alle garen, een naald, uitleg en alles al bij zit. Het is een behoorlijke klus maar het is wel leuk als je zelf iets voor bijv. de babykamer kunt maken! Ik heb het hier besteld, ze hebben heel veel soorten.

BORDUURSHOP-MARGRIET

Succes!

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
  11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief