Dubbele boeking, zooo stom! En nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeeeindeloos lang heb ik voor een vakantie gespaard, en nu kon het dan eindelijk! Helaas nog geen buitenland, maar dat komt ooit een andere keer nog wel.. We zouden nu gewoon een weekje in Nederland op vakantie gaan. Na wat zoeken op internet iets heel moois gevonden, wat ook nog betaalbaar was, dus vrijdagavond geboekt! Eerste keer dat ik een vakantie boekte, maar het was echt véél makkelijker dan ik dacht ;) Van 8 t/m 15 april zouden we eventjes lekker weggaan! Kregen we een email waarin stond dat de boeking nog gecontroleerd zou worden op eventuele boekingsfouten, en dat we een email zouden krijgen met de factuur e.d.

Maar toen bedacht K. zich gisteren ineens dat hij 9 april een concert heeft (Roger Waters, dus echt een once-in-a-lifetime-ding). Nou prima, dan gaan we gewoon 3 dagen later, van 11 tot 18 april! Omdat in die email stond dat er nog gecontroleerd zou worden op boekingsfouten en we de factuur nog zouden krijgen, had ik nog niets betaald. Hoefde dus lekker niets te wijzigen, ik kon gewoon opnieuw boeken. DACHT IK.

Ik dus inderdaad opnieuw geboekt, kom ik er daarna achter dat elke boeking metéén definitief is, dat het controleren op boekingsfouten en het achteraf krijgen van de factuur er dus niet toe doet. Ik heb nu dus twéé vakanties geboekt. 1 van 8 t/m 15 april, en 1 van 11 t/m 18 april. *zucht*

In de voorwaarden staat dus (en ja, heeeeel stom dat ik daar pas achteraf naar keek) dat je, zodra je hebt geboekt, ook moet betalen. Dat een wijziging wel mogelijk is, dat kost 17,50, maarja, ik heb dus gewoon opnieuw geboekt ;) Als je wilt annuleren betaal je 30% van het hele bedrag..

Ik heb ze meteen gemaild, met het hele verhaal, maar nog geen antwoord ontvangen helaas.. Ik hoop echt dat ze boeking 1 gewoon willen laten vallen zonder extra kosten..

Wat denken jullie? Zullen ze dat willen doen, of ben ik gewoon de lul en kan ik die 30% gaan betalen? :(

2. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik denk dat het er een beetje aan ligt bij welk bedrijf je hebt geboekt en wie je boekingen in behandeling neemt of je moet betalen of niet. Dus ik ga heel hard voor je hopen dat er een heel lief iemand je boeking in behandeling neemt en niet een of ander chago persoon!

3. We hebben het via www.hogenboomvakantieparken.nl geboekt.. Ik zit er ook al aan te denken om ze te bellen, want dan heb ik tenminste antwoord, maar ik ben echt bang dat ik ga huilen.. Ik vind het zó erg :);)

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooh wat erg zeg!
    Ik zou toch denken , een beetje een netjes bedrijf zou dat gewoon omzetten in 1 boeking toch??

alhoewel het wel duidelijk in de voorwaarden staat...
    ik hoop met je mee!

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heb je ook nog niet eens gebeld????????????????????
    probeer dat dan eens!!

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik neem aan dat je in je mail duidelijk de situatie hebt uitgelegd en hoop dus voor je dat ze die boeking omzetten! ik duim voor je!!!

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Balen!!!! :( Zou mij ook zo kunnen gebeuren... ik hoop zo dat ze met je meedenken en flexibel zijn.. Is het misschien beter om even met ze te bellen? Dan hebben ze een ( vriendelijke ;)) stem aan de lijn waar ze misschien net even meer voor willen doen.

Ik hoop in ieder geval dat je het nog kan annuleren, ik duim voor je!

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bellen is veel persoonlijker als mail, dus pak die telefoon, ik duim voor je ;)

9. Hmm ja misschien toch maar proberen dan.. Moet ik dan gewoon Hogenboom bellen of waar we naartoe gaan? Het eerste denk ik he?

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou Hogenboom bellen!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Over 5 minuten ga je ons hopelijk vertellen dat je om niks druk hebt gemaakt. Zou het ontzettend kinderachtig vinden als ze hier moeilijk over zouden doen.

12. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je boekings data overlappen elkaar. Neem aan dat ze dat wel zien en dat ze het gaan oplossen. Heb je intussen al iets gehoord?

13. Dat kom ik nu inderdaad vertellen ja :) Ik voel me bijna lullig dat ik hierom nou een heel topic heb geopend.. Ik ben echt zooo'n mietje wat bellen betreft, maar de mevrouw aan de telefoon was wel heel erg aardig, wachtte rustig af tot ik mn verhaal had gedaan (ik krijg het er altijd nogal moeilijk uit als ik zenuwachtig ben ;)), moest het daarna navragen want ze wist het zelf niet (werd ik nog zenuwachtiger van :p) maar ze kon de eerste boeking gelukkig gewoon laten vallen..

Zo, door aaaaaal die stress ben ik nu helemáál aan vakantie toe (grapje) :p

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Whahahah lig hier krom van het lachen hoor :D
    Gelukkig maar eind goed al goed, enne het is maar goed dat je deze topic hebt geopend anders was je blijven wachten op een reactie op je mail

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Fijn dat het is opgelost!

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    OOOOOOOOO gelukkig maar!!!!!!!!!!!!!!!!
    hartstikke goed!!!!
    enne goed van je dat je hebt gebeld!!!

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super!
    Wat fijn dat het geregeld is. En bij deze, ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe. Kun je nu rustig naar uitkijken.;):D

18. Ja dat is misschien ook wel weer zo ;) Bedankt voor jullie motivatie en support :p

Topic mag weer dicht!

19. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Fijn dat het is opgelost maar de volgende keer toch even de boekingsvoorwaarden lezen voordat je boekt;)

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina