Gefrustreerd: vorige keer in 1 x raak

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door renee85, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hi dames,
    Even mijn frustratie van me afschrijven.
    In 2013 kreeg ik een heel lief, klein mannetje. Na 1 maand proberen was het meteen raak. Nu gaan we voor een tweede kindje. Nu 6 maanden bezig en steeds niks. Ik weet dat dat niet zo raar is, maar had gehoopt dat het nu weer zo snel raak zou zijn. Anderen bij wie het ook zo liep?
    Groetjes, R.

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Nee, voor mij proberen voor eerste kindje.
    Maar ik begrijp wel dat het frustrerend is, zo ervaar ik het ook...
    Succes met zwanger worden!

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier van de eerste zwanger geworden in ronde 8..
    Voor de 2e alweer in ronde 11 beland en dat maakt me wel onzeker.. had stiekem gehoopt dat mijn lichaam nu wel zou weten wat te doen maar helaas :(

4. L89

L89 Actief lid

10 mrt 2012
    345
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Begrijp precies wat je bedoelt!! Alle vrienden om me heen binnen 2 maanden zwanger en echt niet 1 of 2 koppels maar ook nog 3! Of oeps door de pil heen! Hier gaan zitten we inmiddels in ronde 4 en heb een gevoel dat het nig wel even gaat duren...😒

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bij mij in de familie werd iedereen on 1 of 2 keer zwanger. Ik dacht dat dat normaal was. Ik heb er verder nooit over doorgevraagd. Op mn werk en met kennissen merk je ook dat veel mense zeggen snel of zelfs in 1x zwanger te zijn geworden, maar als je doorvraagt klopt dat meestal niet. Sommigen zijn al 2 maanden met de pil gestopt en pas toen ze gericht gingen klusse na een aantal maanden was het raak (dat verstaan ze dus onder 1e keer).bijj mij duurde het niet super lang maar 1e zwangerschap een bbz, daarna een miskraam. Bij iedereen ging t allemaal in 1x goed, maar zodra je zoiets hebt meegemaakt komen de verhalen pas en merk je dat er meerdere wel eens een miskraam hebben gehad. Het is dus niet altijd wat het lijkt en mensen zeggen nou eenmaal niet graag "ja bij ons duurde het 8 maanden" maar geloof me het is heel normaal en het komt zelf vaak voor zo heb ik me door mijn gyni laten vertellen.

Heel veel succes en proveer er niet te veel mee bezig te zijn, je lichaam reageert daar ook op. X

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hier de eerste keer onverwacht en in 1 keer dus. Ben nu zwanger van de tweede, 1,5 jaar moeten wachten. Ineens was ik nu overtijd en had symptomen (wel onregelmatige cyclus).
    Succes!!!

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Jup! Ook eerste keer zwanger en 2013 zoontje en nu bijna naar bezig... Grrr maar goed het kan erger

8. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik lees een ronde 4 en een ronde 6, duizenden vrouwen inclusief mijzelf die zouden ervoor tekenen om dan zwanger te zijn.
    Hopelijk zijn jullie beide snel zwanger.. Gemiddeld staat er een jaar voor he.. Misschien bij de eerste gewoon geluk gehad?
    Hier na 22 rondes (waarvan de eerste 16 rondes gemiddeld tussen de 30 en 60 dagen duurden) zwanger geraakt.
    Mevrouw van de 4 rondes ik snap dat je hier niemand wil kwetsen maar geloof mij dat heel wat meiden hoofdschuddend jou stukje lezen

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Idd hoofdschuddend.. ondanks dat t hier ook snel gaat.. ronde 9, 4 en 5.

Vind t zelfs wat naïef om uit te gaan van ronde 1 2 3 4 Ect... Het komt, als t al komt, op t moment dat t tijd is...

10. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Herkenbaar, van de eerste direct zwange mogen raken. Een mooie zoon. Toen hij een jaar was gingen wevooreen tweeden bij poging 2 weer raak. dat werd een miskraam. ik had toen echt het idee dat ik wel weer snel in verwachting zou raken. Nu zijn we ruim een jaar verder en nog steeds niet in verwachting helaas. Hoe raar kan het lopen... Succes gewenst voor jullie en blijf hoop houden!!

11. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Eerste was ook in ronde 1. Tweede na een jaar. Totaal niet verwacht en bij de eerste afspraak in het zkh bleek ik zwanger. Geduld dus.

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Dit dus inderdaad...

Hier juist andersom, voor de eerste 2 jaar bezig geweest, nu voor de tweede op tijd begonnen met in het achterhoofd dat het misschien weer lang zou duren maar nu was het in ronde 5 raak. Meid probeer je iets minder druk te maken, de vorige keer kan heel veel mazzel zijn geweest... wees blij als het binnen een half jaar/jaar lukt dan val je nog hartstikke in het gemiddelde.

Door zo een gelukstreffer bij de eerste raak je gewoon een beetje verwend dat snap ik dan ook wel weer :p

13. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Iedereen heeft recht op zijn eigen frustraties en dat hoeft niet altijd gemeten te worden met andere!

Ik heb er ook 3 jaar over gedaan maar ik snap best dat als je wat anders gewent bent dat het dan ineens voor je gevoel heel lang kan duren.

Komt goed TS. Schouders eronder en weer gaan. Hopelijk hebben jullie binnen het jaar een positieve test in handen :D

14. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Tsja TS als jij dat frustraties noemt...

15. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen frustraties en dat hoeft niet altijd gemeten te worden met andere!

Ik was gisteren gefrustreerd omdat ik mijn bus gemist had en zo te laat kwam op werk....mag dat ook niet omdat andere het slechter hadden die dag? :D

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Helemaal mee eens. Wat is dat toch altijd dat iemand zich niet even k*t mag voelen of ergens vreselijk van mag balen omdat iemand anders het veel erger/slechter heeft?
    Het kan altijd erger. Maar dat betekent niet dat je eigen gevoel er niet mag zijn.

17. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik kan je best begrijpen ts! Als je maar wist dat het iig wel een keer gaat gebeuren is het anders he. Maar wachten op iets waarvan je niet weet of het komt is frustrerend en mss zelfs beangstigend? Ik heb dat zelfs nu al terwijl wij er nog niet eens mee bezig zijn. Dan denk ik: Stel dat het helemaal niet meer lukt. Ik weet zeker dat ik me dan na een aantal maanden ook zorgen ga maken. Niet omdat ik even moet wachten, maar gewoon omdat ik bang ben dat mijn droom niet uitkomt...:)

18. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Natuurlijk, ik plaats mijn frustratie in perspectief, hoor. Ken genoeg mensen bij wie het op de natuurlijke manier gewoon helemaal niet lukt. Maar toch. Nou, ja, inderdaad, schouders eronder. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook voor jullie allemaal.

19. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. In 2012 was ik gelijk de eerste ronde zwanger. Nu zijn we al 13 maanden verder. :(

20. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hoop voor je dat het snel lukt!

Deel Deze Pagina