Lieve meiden, Helaas is al onze hoop weg op een biologische kindje van mijn vriend na het gesprek vorige week met de dokters in het ziekenhuis. Ze spreken bij mijn partner over een testaculair falen. Ondanks wij ontzettend verdrietig zijn, zien wij het positief in. Het had nog lastiger geworden als ik geen eicellen aanmaakte. Wij waren er al na de eerste uitslag uit dat als het niet gaat lukken op de biologische manier dat er dan een gevoelskindje komt, maar dan wel met mij als biologische moeder. Wij hebben dus besloten om voor KID te gaan. Inmiddels hebben wij over een maand een afspraak staan in het MCK in Leiderdorp. Wij willen verder gaan met donorzaad uit Denemarken. Dit omdat wij dan enig zins iets te zeggen hebben over wie het zaadje word van ons kindje. Op de website staan namelijk kinderfoto's, eigenschappen en kenmerken. Ik wil niet dat ons kindje hoeft te wachten tot hij 16 is maar dat hij al iets kan zien over de donor. Ook is de keus voor anoniem of niet anoniem duidelijk, wij willen een niet anonieme donor zodat ons kind altijd op zoek kan naar zijn roots. Iets wat ik nooit (zo staan wij erin) mag onthouden voor een kind. Zijn er hier stellen of alleenstaande meiden die bekend zijn met KID? Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie ervaringen zijn!
Same here. Wij hebben alleen wat langer de tijd genomen voor de verwerking van deze klap. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Wij staan er hetzelfde in. Willen niet met een geheim voor ons kind rondlopen en willen ook dat als hij/zij wil weten waar het dna vandaan komt, de zoektocht niet bemoeilijkt wordt. En we wilden zelf bewust de keuze maken i.p.v. dat de arts dat doet. Na het zien van foto's en bekijken van profielen, was het al snel duidelijk dat dat voor ons de juiste beslissing was. Ik heb een dagboek bijgehouden over het proces. De laatste post heb je misschien iets aan: https://mamazonderkind.wordpress.com/
O ja, ik heb vorige week de eerste behandeling gehad. Wat ik mij wel afvraag is hoeveel iui-d behandelingen andere vrouwen van rond de 30 zonder overgewicht en met regelmatige cyclus nodig hebben gehad voordat het raak was. Mijn gynaecoloog zei zo'n 15-20% kans per keer, maar daar zitten ook de vrouwen tussen die rond de 40 zijn (en überhaupt een lager slagingspercentage hebben) en vrouwen met veel overgewicht of/en een onregelmatige cyclus. Dan zijn je kansen ook wat lager. Dus zij zei dat als er geen obstakels zijn (verstopte eileiders) en de donor goed matcht, dat mijn kans dan wel ietsje hoger zou liggen dan de 20%. (maar dan heb je het over enkele procenten) Vandaar dat ik mij afvraag hoe vaak andere vrouwen erover hebben gedaan. Wij hadden overigens 17 miljoen zaadjes (na opwerken). En vonden dat best een groot aantal.
Wij hebben inmiddels een prachtige dochter, na IUI-D! ♥ Ook wij planden een week nadat we uitbehandeld waren een gesprek in bij de kliniek, om verder te kunnen met een donor. Ik zei (en zeg) altijd; bij grote, belangrijke gebouwen staat altijd geschreven wie de eerste steen heeft gelegd, maar er is niemand die dat iets interesseert. Dat eerste steentje doet er helemaal niet toe. Wij hebben het donorzaad altijd gezien als 'eerste bouwsteentje'. Nu was het voor ons misschien iets makkelijker; ik heb een zoon uit een eerdere relatie, die z'n 'verwekker' nooit gekend heeft. Technisch gezien was dat ook niet meer dan een donor. Onze zoon is ook erkend door m'n man en het delen van overeenkomend DNA, had m'n man niet meer 'papa' gemaakt dan hij nu is We wisten dus voor we aan het hele traject begonnen dus al dat het echt niet uitmaakt hoe dat kindje ontstaat. Houd er bij Cryos wel rekening mee dat het goedkoopste zaad ook niet van fantastische kwaliteit is. Zij zeggen uiteraard dat het prima is en 'goed genoeg' zou moeten zijn, maar als je bij Cryos bestelt, kun je beter voor de duurdere categorie kiezen Hier trouwens erg slechte ervaringen met Cryos. Wij hebben uiteindelijk gebruik gemaakt van donorzaad van de zaadbank in Düsseldorf. Daar kun je niet zelf kiezen (maar nu ik beide mogelijkheden heb meegemaakt, kan ik zeggen dat ook dat echt geen issue is). Je hebt daar een gesprek met iemand die eerst de uiterlijke kenmerken van je man opschrijft en daarna heb je een heel open en persoonlijk gesprek over de eigenschappen van je man, waar hij goed in is, en dergelijke. Op basis daarvan wordt een donor voor je uitgekozen, waar kinderen de gegevens van op kunnen vragen als ze ouder zijn. Oh en, ik ben 'zo'n vrouw' zónder natuurlijke cyclus en mét overgewicht en wij hebben in Düsseldorf één poging nodig gehad. Met slagingskansen kun je helemaal niets. Naast al die duizenden factoren die meespelen, heb je ook nog steeds een enórme dosis geluk nodig.. Succes TS! ♥
@Lotje84; Klinkt goed inderdaad, ik ga je dagboek bekijken dankjewel! Is het zo dat ze bij jou gelijk met IUI gestart zijn ipv kunstmatige inseminatie? @Shaddixx; Wij zijn ook altijd snel met beslissingen, zo zitten we eenmaal in elkaar. Wat betreft het zaad van Cryos en de kwaliteit, daar stuur ik je even een priveberichtje over als je dat goed vindt. Wat een top nieuws dat het gelijk gelukt is bij de eerste poging!
Shaddixxx, wat een geluk dat het zo snel raak was! Mandy, k.i. doet een kliniek niet? Volgens mij kun je dat thuis doen als je het zaad van een bekende krijgt? Kid heeft een lager slagingspercentage met ingevroren spul volgens onze kliniek. Bij iui zit het meteen goed en loopt niets eruit.