2 dagen voor mijn menstruatie begint het al (de ochtend nadat ben begonnen aan mijn stopweek en dus geen pil heb gehad)en de eerste 2 dagen van mijn menstruatie heb ik zo’n hoofdpijn. Daarna is het 2 dagen dragelijk om vervolgens de laatste 2 dagen van mijn menstruatie weer compleet uitelkaar te knallen van de hoofdpijn. Het is niet alleen hoofdpijn, maar ook een enorme pijn in mijn nek en in mijn rug/schouders. Geen enkele pijnstiller helpt. Ik weet van gekkigheid niet meer wat ik kan doen. Heeft iemand hier ervaring mee en goede tips?
Oh dat is echt heel erg naar! Ik heb het ook gehad, soms wist ik letterlijk niet meer waar ik het zoeken moest. Allerlei behandelingen gehad, tot mijn neuroloog voorstelde om het paleodieet te proberen. Nu houd ik mij daar niet strikt aan, maar wel aan geen tot weinig suikers en al mijn eten zo puur mogelijk. Voor mij werkt dit echt heel goed. Ik heb een aantal maanden helemaal geen hoofdpijn en migraine meer gehad. Nu snoep ik af en toe iets meer en merk dat het wel meer terugkomt,maar wel goed te onderdrukken met pcm.
Naar de ha en of neuroloog. Als het migraine is, zijn er medicijnen die het wat draaglijker kan maken.
Ik zou op zoek gaan naar een goede diëtist en kijken naar een vorm van Keto. Koolhydraten en suikers schoppen echt je hormonen flink door de war. En eventueel overwegen om een hormoonloze AC te nemen. verder zijn er prima medicijnen die verlichting bieden. Dit gaat van om triptanen. Je wordt er wel duf van, maar ze werken vaak goed.