Hormonale migraine wie heeft de tip

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Propranolol en de implanon (om schommelingen in hormonen huishouding te stabiliseren) hebben geen succes gehad op mijn hormonale migraine die ik na de bevalling van m'n tweede heb ontwikkeld
    13 jaar migraine maar nu duidelijk hormonaal
    What to do..
    Zit er echt doorheen.. Eerst n spiraal gehad wat t versterkte m'n laatst hoop was de implanon.. Die is er na maanden ellende ook uit sinds gister en nu ook weer migraine en beroerd (begon al voor t verwijderen)

Wie heeft er nog tips wbt bijv medicatie of iets

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Osteopaat! Ik ben vrijwel helemaal van m'n klachten af!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Serieus? Hoe dan? Hoe verliepen jou aanvallen?

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Serieus? Hoe dan? Hoe verliepen jouw aanvallen? Ben een en al oor!

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook extreme aura's erbij :( halfzijdig blind en verlammingen en alles erop en eraan. als iemand de oplossing weet, heeeel graag

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had hier sinds de zwangerschap van de jongste in eerste instantie eigenlijk elke maand rond m'n menstruatie een migraine-aanval. Door oververmoeidheid, (slaapproblemen bij de jongste) werd dat 2 keer: vlak voor ik ongesteld werd en de laatste dag van m'n menstruatie. En toen de vermoeidheid nog verder toenam, elke maand 3-4 keer een aanval waarbij ik 2-3 dagen uit de running was.

Ik was al eerder bij de osteopaat geweest, omdat ik eerder door scoliose in m'n rug migraine had, en later door pilgebruik ook migraine had, (ben dus nogal gevoelig op dat gebied: eerste waar ik op uitval als m'n draagkracht te zwaar belast word).
    M'n vaste osteopaat was herstellende van een operatie op het moment dat ik belde, dus gezocht naar een andere en daar 1 behandeling gehad. Hij gaf aan dat dat voldoende moest zijn, en in eerste instantie had ik daar een hard hoofd in, omdat de aanvallen -zij het minder frequent- wel nog steeds bleven komen. Maar in een tijd van zo'n 3 maanden werd het stapsgewijs steeds minder vaak en ook minder heftig en ben ik vrijwel helemaal van m'n klachten af.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had 8 jaar lang elke maand 2 dagen migraine

Vanaf juni dit jaar ben ik gaan afvallen...koolhydraten gaan minderen en 4 a 5 keer per week gaan sporten.

Ik heb al 6 maanden geen migraine meer gehad.

8. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij helpte het om te stoppen met anticonceptie, beste beslissing ooit !
    Heb nog maar een enkele keer last maar zo heftig als toen heb ik het nooit meer gehad. Heb laatst imigran weggegooid wat over de datum was....

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Osteopaat helpt idd! Ben er nog niet van af, maar aantal aanvallen is gehalveerd.
    Voor de aanvallen die ik nog wel heb zweer ik bij Zomig. Degene die dat medicijn ooit heeft uitgevonden verdient een standbeeld. Heb gewoon mijn leven weer terug.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ben gestopt met ac. Beste beslissing ooit, eerste maand was het even doorzetten maar daarna werd het zoveel beter. Ook ben ik magnesium gaan slikken.
    (Ik ben van elke week 3 a 4 dagen beroerd gegaan naar 1 keer in dr 6 weken 2 dagen)

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier ook geen anti conceptie meer
    Is magnesium n goede ja?
    Heb bericht achter gelaten bij de osteopaat
    Ben benieuwd

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb ook hevige migraine met uitval. Heb ook van alles geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk Gabapentine tabletten van mijn neuroloog gekregen en daar heb ik wel baat bij.

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb iig heel goede pijnstilling
    Sumatriptan injecties
    T gaat nu mij vooral of t verminderen vd aanvallen
    T loopt de spuigaten uit

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Oh ja, ik slik inderdaad ook nog magnesium sinds kort!
    Zal dus wel een combi magnesium/osteopaat zijn dat de truc doet.
    Tip voor TS: koop niet zomaar iedere magnesium, de meeste verbindingen zijn troep en die doen niks anders dan laxeren.
    Je kunt het beste magnesiumcitraat kopen. Dat wordt goed opgenomen door je lijf. (en er zijn er nog een paar die goed werken, even googlen!

Weten jullie trouwens wat echt scary is!
    Ik had vorig jaar een MRI-scan van mijn hoofd voor iets totaal anders en toen zei de arts: "ha, ik zie dat u vaak migraine heeft"
    Dus ik zeg; hoe ziet u dat dan?
    Nou wat blijkt: elke migraine-aanval veroorzaakt een mini-infarctje in je hersenen en al die kleine infarctjes zijn zichtbaar op een scan.
    Volgens de arts kon je daar 100 mee worden, maar ik vond het toch geen prettig idee!

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Momenteel zit ik weer in een periode waarin ik veel migraine heb..
    3-4 aanvallen per week, meestal met aura.

Morgenvroeg naar de gynaecoloog om door te spreken of een andere A-C voor mij zou werken.
    Anders maar weer terug naar de neuroloog.

2,5jaar geleden ook zo'n periode gehad wat heeft geleden tot ontslag.. Ik heb het nu erg naar mijn zin op het werk dus wil dat nu absoluut niet weer.
    Het ging toen over omdat ik zwanger werd van onze jongste dochter. Bijna 2 jaar geen aanvallen!
    Toen de productie afnam, nam de migraine weer toe...

Hier is het dus zeker hormonaal.
    Magnesium werkte niet voor mij helaas, ook heeft de manueel therapeut er weinig verandering in kunnen brengen.
    Ik had gehoopt dat door te beginnen met A-C de migraine beperkt zou blijven tot de stopweek. Ik zou drie maanden doorslikken en dan 1 week stoppen.
    Helaas werkt dit op meerdere vlakken averechts. Ik ben non-stop aan het menstrueren en dus ook aldoor migraine.
    Sorry voor het warrige verhaal.. Aan het bijkomen van een hevige aanval vanmorgen dus nog wat last met alles goed verwoorden.

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gatsie wat n ellende
    Dit is ook een vd grootste redenen waarom ik nie werkzaam ben
    Snap dat j nu je baan nie wilt verliezen
    Hoop dat j iets vind wat wel werkt.. Implanon klonk dus heel goed en veel vrouwen hebben er ook baat bij maar dus ook heel veel nie..
    Succes morgen

Hier ook af en aan bloedingen dan weer een paar sagen niet en dan gaan we weer
    Weet ook nie meer wanneer ik nou echt ongesteld ben want varieert per dag kwa intensiteit en substantie
    Daardoor ntl ook zoveel migraine
    Hele hormoonhuishouding ligt overhoop

Beterschap
    Hier ook vanaf gister af en aan last

Nu na de zoveelste prik is t weer gezakt

O wat eng betty
    Zou bijna geen scan meer durven te maken
    Teveel aanvallen gehad in m'n leven met name t laatste half jaar
    Zouden er nog wel hersenen over zijn :s

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Kan maandag al langskomen! Ben benieuwd!

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Om de aanvallen te verminderen en minder hevig te maken, slikte ik preventief Topamax via de neuroloog. Heeft mij goed geholpen. Nu zwanger en helaas is de migraine weer volop aanwezig, gemiddeld 3 keer per week.

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb het ook. Maar bij mij heeft het echt met de hormonen van de pil te maken. Toen ik moest ontpillen werden de aanvallen zo erg dat ik bij wijze van mijn hoofd tegen de muur wilde slaan. En de ene dag links,andere dag rechts. Ik heb geaccepteerd dat dit zo is en ga nooit meer een voorbehoedsmiddel gebruiken met hormonen als dit nodig mocht zijn. Ik laat me steriliseren. Dan maar elke maand ongesteld.

Betty,wat eng! Krijg er rillingen van

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ga ook nooit meer aan de hormonale voorbehoedsmiddelen. Wat een hel. Ik kon ook echt niet werken, 2 keer een baan kwijtgeraakt hierdoor en maar geaccepteerd dat ik thuis zou blijven. Bah wat een ellende die migraine zeg pff.

Deel Deze Pagina