Hormonale migraine wie heeft de tip

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat rot voor jullie
    Wat kampen toch veel vrouwen met deze ellende he

Ga t onthouden, topamax

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Ik heb onlangs Sumatriptan voorgeschreven gekregen voor mijn aanvallen, maar de HA wees me erop dat deze enkel en alleen voor migraine is owv spanningen, dus niet hormonaal.
    Bij hormonale migraine smeer ik een oestrogeengel, om mijn hormonenspiegel opnieuw in balans te krijgen.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Precies daarom zoek ik echt iets wat de aanvallen kan terug dringen want heb de medicatie al lang maar ondanks de soort migraine is veranderd gebruik ik t wel om van de pijn en klachten af te komen
    T komt ntl wel steeds weer terug
    Goed aandachtspunt ook! Ik ga maandag naar de osteopaat maar ook op korte termijn naar de neuroloog en dan zal ik dat ook bespreken
    Wellicht krijg ik voor deze aanvallen ook wel andere pijnstilling

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

De osteopaat waar ik geweest ben 3 maanden terug, is ooit begonnen als fysio. Zag de beperkingen van dat vak en is doorgegaan voor manueel therapeut en liep ook daar weer tegen heel veel beperkingen aan. Hij gaf aan dat een manueel therapeut veel kan met het bottenstelsel, maar daarbuiten eigenlijk niet.
    Hij is door gaan studeren voor osteopaat en gaf aan eigenlijk alleen maar succes te zien en patienten in 1-2 behandelingen van de klachten af te hebben.
    Ik zou dus even een osteopaat zoeken! Mocht je op bereisbare afstand van Den Bosch zitten, stuur dan maar even PB voor naam en adres van de osteopaat waar ik geweest ben. Absolute aanrader!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga ook nooit meer aan de hormonale AC trouwens. Wat een troep :(

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Al 25 jaar last van migraine
    Verergert met uitval ed. Geen ac weg migraine
    Ben van 3-4 aanvallen per week nu op 5.6 aanvallen per jaar
    Sinds ik geen ac meer gebruikt
    Ze zijn nog wel erg heftig maar dat neem ik voor lief

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb ook hormonale migraine. Toen ik zwanger was nergens last van gehad, tot ik HELLP kreeg. Daarna een spiraaltje laten zetten, dacht dat het daarmee beter zou gaan, gynaecoloog dacht dat ook. Helaas... Ik had om de zoveel tijd flinke migraine aanvallen en continu bloedverlies. Dat heb 1,5 jaar volgehouden en toen was ik het spuugzat! Spiraaltje laten verwijderen en terug op de pil. In overleg met de huisarts zou ik deze doorslikken en heel af en toe een stopweek inbouwen (slik nu al jaar aan een stuk de pil). Toch is dit ook niet de oplossing want ik heb nog 1-2x per maand migraine. Enige oplossing voor mij is sterilisatie maar daar vond de huisarts me nog te jong voor en daar ben ik het wel mee eens. Wij hebben nu absoluut geen kinderwens meer, maar wie zegt dat dat gevoel er over 3 jaar nog is. Dus dat wil ik nog even uitstellen.

8. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Altijd vanaf m n 18e migraine. Zeker 1x per week gehad van heel erg zwaar tot handelbare... Alles gedaan en gehad om oorzaak te vinden, maar nooit gevonden volgens arts...

Ik stoppen met de ac (dacht het zelf dat dit het was..) en ja hoor... Bijna nooit meer migrainae!!
    Nooit meer die troep meer voor mij!!

Slikte trouwens Maxalt voor medicijnen als ik het kreeg, want dat was van alles nog het best werkend voor mij....

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Haal dit even naar boven omdat ik weer ten einde raad ben hoor
    Heb veel baat gehad bij de osteo n oogarts
    De osteo heeft me gekraakt en behandeld en daardoor had ik gelijk daarna geen nek schouder klachten meer tot sinds gister omdat ik verkeerd heb geslapen en wat wellicht ook triggert
    Na de tweede behandeling bij de osteo vorige week heb ik paar aanvallen gehad n ben k ongesteld geworden (voor t eerst na verwijderen implanon n eisprong) en heb ik weer de ene aanval na t andere
    Weet dat ik weer moet onthormonen zeg maar maar Hoelang moet ik dit dan weer geven
    Is er nou echt niks wat t enigzins helpt voorkomen
    Of ga ik elke cyclus door deze hel
    Hormonen ed werken bij mij dus niet
    Dus Ac is echt geen optie
    Versterkt t allemaal alleen maar meer en advies vd neuroloog is ook echt f helemaal niks n kijken wat m'n eigen cyclus doet
    Ik wil me ni meer zo ellendig voelen
    Al 13 jaar migraine maar na de bevalling van m'n tweede zoontje is t hormonaal een groot ellende boehoe :(

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou het even de tijd geven, na het stoppen met ac kan het even duren voordat alles weer in balans is. Ik zou toch ook eens magnesium proberen, ik haal potjes bij de tuinen, maar magnesium vlokken (voor in voetbad bijvoorbeeld) werken ook heel goed. Echt het is zo kut :(

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O ja magnesium bedankt voor de tip
    Valt zeker te proberen

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb nu al 16 jaar migraine en chronische hoofdpijn. Via een neuroloog word mijn chronische hoofdpijn aangepakt en daardoor geen echte migraine aanvallen meer. Ja laatst een na ik denk bijna 1 jaar, ervoor elke 2 weken.

Bij mij is stress een factor en kon een psycholoog ervoor zorgen dag ik geen 3x per week meer een aanval had. Nu dagelijkse medicatie voor chronische hoofdpijn (6 a 7 dagen per week naar ongeveer 1 dag per week).

Magnesium, fysio, osteopaat, homeopaat, accupunctuur etc hielp niet.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Blijft echt een zoektocht hè. Is zo verschillend per persoon. Bij mij hielp maxalt echt niet (zit zoetstof in, wat bij mij een trigger is,) maar immigran prima. Bij mij hielp psycholoog niet, onderhoudsmedicatie hielp amper. Je zal zelf alles 1 voor 1 moeten proberen. Fijn dat het zo verminderd is hoor!

Deel Deze Pagina