Hello meiden, Bijna iedereen heeft het tegenwoordig druk. We vervullen bijna allemaal meerdere rollen: partner/moeder/werknemer/huishoudster/dochter/vriendin en ik zal vast nog wat vergeten en daarnaast nog tijd nemen om te ontspannen. Zo veel te doen, zo veel rollen, zo weinig tijd. Hoe maken jullie je leven makkelijker?
Een dyson steelstofzuiger voor de kleine stofzuigklussen Een hulp in huis 1x per 2 weken Een elektrische fiets (kan niet op een normale) Een camera op de babykamer Ehm Ehm O ja een hek om de open keuken af te sluiten zodat ik mijn meisje er niet 30x per dag uit hoef te tillen.
Ik heb mijn leven een stuk makkelijker gemaakt door Facebook te verwijderen, dat scheelt mij echt veeeel tijd.
Ik heb mijn leven een stuk gemakkelijker gemaakt door voor mijzelf te beginnen. Baas zijn over mijn eigen tijd en agenda zorgt ervoor dat ik alle verantwoordelijkheden/taken/rollen zo goed mogelijk met elkaar kan combineren. Wel zijn mijn inkomsten een stuk onzekerder (en lager) dan met 40pw in loondienst. Maar de flexibiliteit is mij zeer veel waard!
Leren nee zeggen tegen mijzelf. Soms even iets niet als ik voel dat het te veel is. Denk aan een afspraak, huishouden, oid.
Robotstofzuiger, grote wasmachine.. Boven steelstofzuiger.. Uhm.. Lastige vraag 😋 Oh ja.. Ik heb geleerd om minder snel meteen ja te zeggen, maar "ik slaap er een nachtje over, laat het je morgen weten".. Werkt bij mij perfect
Door sommige dingen gewoon niet te doen. Is het een rommeltje? Dan is het lekker een rommeltje. Heb ik geen zin om te reageren op een telefoontje of smsje? Dan reageer ik lekker niet.
Ik denk dat facebook verwijderen mij ook een heel hoop tijd zal sparen... Twijfel twijfel hihi ben echt zwaar addict! Twijfelde ook om terug te gaan naar een NIET smartfoon hihi. Ik wil ook graag voor mijzelf beginnen, maar weet niet goed hoe. Twijfel ook om een huishoudelijke hulp te nemen.... Robotstofzuiger goed idee! Welke raad je aan?
Door mn partner mee te laten helpen in het huishouden Scheelt mij een hoop werk Niet te reageren op whatsapp wanneer ik daar geen zin in heb( haat het typen namelijk) Door me niet meer te druk te maken over andere Door 1dag in de week te nemen om het huis goed te doen en de andere dagen alleen de noodzakelijke dingen zoals de afwas en stofzuigen Door tijd te nemen voor mezelf al is het alleen maar een gezichtsmasker en een filmpie kijken En vast nog veel meer dingen
1 Keer per week een schoonmaakster Een stoomreiniger Een robot stofzuiger voor tussendoor Facebook zal mij veel tijd schelen, maar aangezien ik spelletjes spelen op fb altijd lekker ontspannend vind zal het mijn leven niet makkelijker maken
Babyfoon met camera. In ons huis is de keuken/eettafel, washok, badkamer en wc in souterain met deuren na achtertuin en begane grond is woonkamer/eetkamer we hebben aan allebei de eettafels kinderstoelen en ook een box beneden en box boven! Magnetron/flesjes/melk extra boven op de slaapkamer/wc zodat ik niet die twee trappen af moet na keuken. Als mijn man weg is voor het werk laat mijn neefje tegen betaling de hond uit zodat ik wat minder te doen heb. En verder.. Zeg ik gewoon vaak nee als ik ergens geen zin in heb. Probeer ik niet in alles perfect te zijn wat best moeilijk is als je een perfectionist bent! Ik neem me telefoon niet op als ik geen zin heb. Ben gestopt met werken met de komst van de tweeling. En ik laat de boel de boel in huis na 8 uur savonds en voor 9 uur s'ochtends!
Een vaatwasser Een grotere wasmachine Vaker nee zeggen op moetjes, en vaker ja zeggen op leuke dingen (en dan wel een manier verzinnen om te kunnen gaan ) De lat van een spik en span schoon huis iets lager hebben Een dutje doen wanneer dit mogelijk is nu ik zwanger ben
Hulp in de huishouding. Wat een enorm idee was dat van ons dit jaar, hadden we eerder moeten doen. Vaatwasser. Bakfiets (dat is mijn auto ) Een heel fijne man die zeer ge-evrouwcipeerd is (50-50 verdeling in huishouden, waar hij eigenlijk stiekem meer doet dan ik, maar ik haal en breng weer vaker). Sociaal leven staat op laag pitje en dat is ok voor nu. Op tijd naar bed. Het is nu al laat voor mij, normaal voor 22u al. Op de verlanglijst: Een wasmachine die niet alleen wast, maar ook droogt, vouwt en sorteert. Dat ik dan een stapeltje lekker fris geurende was uit de masjien al en zo in de kast kan doen. Minder behoefte aan slaap. Een extra dag in de week (toch wel ja, graag, danku). Zekerheid in mijn loopbaan, het constant achter geld moeten jagen en aanstellingen aan elkaar knopen kost tijd en energie die ik beter kan besteden. Facebook, o jee, ik durf niet zonder.
Grotere wasmachine gekocht 8kg (had ik dat maar 3 jaar geleden gedaan). Boodschappen bestellen bij AH en op laten halen door man. Nooit met lege handen naar boven (tenzij er niks is) Direct spullen opruimen waar het hoort (dit is echt discipline die ik mezelf heb moeten aanleren) Elke kamer een wasrekje zodat de was van het rekje, opvouwen, zo de juiste kast in kan. Mijn auto. Vast nog een heleboel meer..
Schoonmaken niet op een dag proppen maar op elke dag dat ik niet werk een beetje. Het huis niet te schoon maken dan doet mijn man ook nog eens wat.
Wow reality check!! Ben hier ook mee bezig.. Ben aan het kijken of ik bepaalde dingen wat meer los kan laten. Goed = goed genoeg... Vind het erg moeilijk, maar denk dat het mijn leven inderdaad makkelijker gaat maken! Succes medestrijder!