hormonale schoonmaak woede

Discussie in 'De lounge' gestart door DQueen, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben dan wel benieuwd of er verschil zit in het soort AC dat ze gebruiken.

Hier een koperspiraal en soms heb ik er wel last van merk ik. Mn eerste post was wat overdreven.
    Maar ben soms wel wat sneller gepikeerd over dingen.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Kreeg ik maar schoonmaakwoede. Ik wil dan vooral plat op de bank en door alles en iedereen met rust worden gelaten. Mijn humeur zakt dan meestal tot het vriespunt en mijn lontje is dan zeer kort.

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Yep, dat is ook mijn enige symptoom - iig tijdens de menstruatie. Had jij toevallig ook alleen rugweeen tijdens je bevallingen?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Jep:eek: is dat gerelateerd?

pippa26 vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb dan echt heel erg trek in chocolade.
    En dan vooral van een keiharde reep afbijten. :roflmao:

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha nou dat weet ik niet. Maar ik vond het wel “gek” dat iedereen bij die zwangerschapscursussen het altijd had over “beginnende weeen voelen als menstruatiekrampen” en ik heb nog nooit die krampen gevoeld. Alleen hoofdpijn. En als je die krampen wel kent, dat je dan ook buikweeen krijgt bij de bevalling. Het moet ergens toch wel gerelateerd zijn aan hoe de stand van je baarmoeder is ofzo, denk ik. Maar hoe dat dan weer tot hoofdpijn leidt...

tuc vindt dit leuk.
  7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.396
    113
    Vrouw
    Broek
    Helaas heb ik daar geen last van. Ik heb echt nog nooit zin gehad om te plinten te poetsen :roflmao:.

Ik merk eigenlijk niks behalve dat mijn borsten pijn doen.

Toen ik zwanger was had ik wel nesteldrang. Toen heb ik echt de laatste 2 weken het hele huis gepoetst inclusief de zolder uitgemest, alle kastjes etc. Mijn jongste is nu 3, sindsdien heb ik de zolder niet meer opgeruimd. Misschien wordt het tijd voor weer een baby :roflmao:.

Louise11110, NiVa0230, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bij mijn laatste pil begint de dag al vaak met hoofdpijn die na 2 x paracetamol pas eind van de middag overgaat. Ook snauwen op alles en snel janken bij films. Weet je wat ook grappig is. Als je ongesteld kan je een andere smaak qua mannen hebben. Dan kan ik kale gespierde mannen opeens erg mooi vinden :roflmao:(mannen net als ‘the rock’ : al vind ik hem altijd wel knap) Moet je maar eens opletten. Normaal val ik meer op mannen met baarden en donker haar en hoeft dat gespierde niet zo.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Dag voor menstruatie ben ik kribbig, slaap amper en zo onrustig. Oftewel.... Opruimen helpt haha, eerste dag menstruatie ben ik niet vooruit te branden, nog steeds kortaf maar tevreden op mijn opruimbui hihi

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Jaa... gekste ideeën om op te ruimen, bijv de zolder 's avonds om 10 uur ... heel veel trek in eten.... stemmingswisselingen boos/ blij/ gefrustreerd/ verdrietig / hyper.... hoofdpijn aanvallen... broos gevoel in m'n onderrug.. soort van bandenpijn steken als ik in ene keer omdraai in bed etc etc
    :|

DQueen vindt dit leuk.
  11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Helaas... hier geen extra last van schoonmaakwoede :roflmao:

Qua eten en humeur eigenlijk ook niet. Ongesteldheid zal ik nooit aan voelen komen vrees ik. Zou soms wel eens handig kunnen zijn :thumup:

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn humeur daalt tot het vriespunt en ik word enorm recalcitrant. Kan echt een naar mokkel worden in deze periode en ik vreet alles wat er op mijn pad voorbij komt ;)

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vermoeidheid, vreetbuien, de behoefte om vervolgens streng te gaan diëten en opeens een hoog libido :roflmao: Deze symptomen beginnen altijd een week voordat mijn menstruatie begint.

meis1987 en DQueen vinden dit leuk.
  14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vandaag is mijn menstruatie flink doorgebroken. Ik heb 8 waterijsje op, een schaal roomijs en ik heb eerst daar flink veel chocoladehagelslag overheen gestrooid. Vervolgens heb ik het laatste gedeelte uit dat pak in mijn mond gestrooid :p:|:D:roflmao:

Maar schoonmaken: deze keer niet. Ben echt een luie frekkel geweest :roflmao:

Ziggi, NiVa0230, Waterlelies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Een licht zeurende buikpijn en haar dat sneller vet wordt - kreeg ik maar schoonmaakdrang. Kunnen jullie niet naar Nieuw-Zeeland komen wanneer jullie ongesteld worden? Mijn huis kan wel een goede beurt gebruiken :D

Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nog nooit iets gemerkt van hormonen.
    Niet als ik ongesteld ben en niet tijdens of na zwangerschap.

Het opruimen lijkt me nog wel handig. De rest niet. Vraag me ook af in hoeverre je allemaal toegeeft aan chagrijnig zijn, vreetbuien enz. Lichamelijke klachten kun je uiteraard niks aan doen.

Net als vrouwen die tijdens de zwangerschap ‘voor 2’ eten. Is echt niet nodig en klinkt als excuus om meer te mogen eten.

17. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Jaaaa heel herkenbaar haha en wat mis ik het. Nu met de zwangerschap is alles ineens verdwenen, wil het wel maar een kracht niet voor en kan mezelf niet toe zetten. Niks voor mij dit.
    Week vooraf moet alles grondig gedaan worden, nu ben ik altijd al van het schoonmaken en opruimen maar week voor ongesteld worden dan krijg ik de raarste ideeen die a la minute moeten gebeuren, alle gordijnen en vitrages eraf en wassen, elk hoekje en elk gaatje moet schoon anders word ik heel onrustig. Kan dan gewoon niet stilzitten.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Dan heb je geluk want het is echt geen onzin.. je hoeft natuurlijk niet jezelf vol te proppen met eten omdat je zo'n trek hebt, maar ik merk gewoon dat ik veel meer kán eten voor ik ongesteld moet worden, omdat ik constant zo'n trek heb.

Mop81 en DQueen vinden dit leuk.
  19. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Nou echt wel! Ik ben altijd al van het schoonmaken, maar dan gaan de kasten open en moest alles uitgezocht worden.
    Of ik kruip boven achter de schotten om de boel uit te zoeken.
    Mijn man krijgt dan zo'n blik van :cool:.
    En ijsjes bij de vleet en chocolade:mad: de weegschaal slaat over.

DQueen vindt dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Het is dus een beetje verdeeld merk ik, maar iedereen heeft wel last van "iets" als de menstruatie eraan komt.

Deel Deze Pagina