Hi ik ben nieuw hier en zit met me handen in het haar ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. 19 juli was de dag van mijn menstruatie. Zondag 31 juli hebben wij seksueel contact gehad. Maandag had ik cervixslijm. En dinsdag eisprong. Tenminste dat dacht ik. Vanaf donderdag zeurend gevoel in buik en onderrug. Zware benen. Sinds gister af en toe afscheiding, melk achtig dun. En sinds vandaag af en toe soort snotje achtig erbij ook slijmerig maar weinig echt speldenprik. Heb ik me dan vergist en is me eisprong nu ineens? Of kan dit ook dat het symptomen zijn van bevruchting? Het frustreert me en ven er continue mee bezig. De proppen slijm, dat eiwit spul wat ik maandag had, dat kan toch geen sperma zijn wat er nog uit komt ofzo? Groetjes cindy
Zonder ovulatietesten of temperaturen kan helaas niemand jou vertellen of je je eisprong hebt gehad. En ja vruchtbaarslijm en sperma kunnen gemakkelijk verward worden. Overigens kun je vruchtbaar slijm tot wel vijf dagen voor je eisprong hebben en je eisprong denken te voelen is onbetrouwbaar. Als deze onzekerheid je zo frustreert zou ik volgende ronde zeker ovulatietesten gaan gebruiken of gaan temperaturen.
Toch zou het dan 14 dagen na laatste menstruatie zijn als het maandag begon. Ook merkte ik het aan alles. Maar sinds donderdag begint overnieuw de gevoelens.
Ben je al lang van de (hormonale) anticonceptie af? Een eisprong op cyclusdag 14 en een cyclus van 28 dagen zijn namelijk "uit het boekje". In de praktijk hebben veel vrouwen geen cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Mijn cyclus varieerde bijvoorbeeld van 27 tot 33 dagen. En anders dan volgens het boekje zat er bij mij geen 14 dagen tussen mijn eisprong en het moment dat ik weer ongesteld werd maar 10 soms 11 dagen. Die periode heet trouwens je luteale fase.
Oké. Ik ben al 3 jaar van de anticonceptie af, ivm gezondheid. Ben verder gezond maar kreeg klachten van de pil toen condooms gebruikt. Dus die troep is uit me lijf. Cyclus is eigenlijk altijd 28 29 dagen. Heb 3 x ofzo in die 3 jaar gehad dat het echt 2 weken langer uit bleef de menstruatie. Ik herken altijd me eisprong. Me gemoedstoestand, slijm, pijnen. En dat was echt van zondag tot dinsdag. En sinds donderdag andere klachten. Zucht, is het mogelijk dat bij een bevruchting je ook deze klachten heb.? K héb nu gelijk ovulatie testen besteld...
Helaas kun je niet zo snel al klachten van een zwangerschap hebben. Eerst heb je je eisprong en dan moet hef hopelijk bevruchte eitje zich nog innestelen. Innesteling vindt 5 tot 10 dagen na eisprong plaats. Pas dan maak je HCG aan en pas dan zou je iets kunnen merken. Alhoewel de meeste vrouwen niks bijzonders merkten in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Jouw klachten komen vermoedelijk van het hormoon Progesteron wat je standaard aanmaakt na eisprong.
Helaas dan. Dan zou het wel verlate eisprong zijn, terwijl ik toch echt van mening was dat het maandag zo was. Meestal begint het met slijm. Dag daarna depressief. Dat was maandag dinsdag. Sinds vrijdag ineens meer afscheiding, melk achtig nattig kramperig gevoel buik rug. En erge hoofdpijn vandaag. Zucht, helaas pech gehad