"moeders voor moeders"

Discussion in 'Zwangerschap' started by will39, Jan 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. will39

will39 Lid

Jan 3, 2011
    90
    0
    6
    Hey meiden,

Ik was benieuwd wie er hier nog steeds allemaal mee doen aan moeders voor moeders??!

Ik ben sinds vanmorgen officieel lid van moeders voor moeders en mag dus tot 6 april in mooie blauwe flessen gaan plassen...!! :D;)

Dus even een vraagje... wie doet er mee en wie doet er juist niet mee?? En waarom wel of waarom niet??

Ben benieuwd :)
    Liefs Will

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik doe niet meer mee, maar heb wel meegedaan de eerste weken. :)
    Heb van week 5 t/m 16 braaf de blauwe flessen vol gegoten.

Mijn reden om mee te doen was, dat ik zelf Pregnyl nodig heb gehad om zwanger te worden en aangezien dat gemaakt wordt van de urine van zwangere vrouwen, vond ik meedoen met MvM wel het minste wat ik terug kon doen, zeg maar.

Ik moet wel zeggen dat ik na 11 weken in een kannetje plassen heel blij was dat ik de boel weer gewoon in het toilet kon laten vallen. ;)

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik wel.
    Ik wilde me aanmelden via de site.. en heb die vragen ingevuld. en toen kwam er te staan: We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
    En daar wacht ik nu nog op..

4. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik heb bij de eerste zwangerschap wel meegedaan, bij de tweede niet meer, maar dat kwam omdat we toen op vakantie waren en het dus niet ging :(. Ik had een hoop verhalen gehoord over stinkende flessen, ik vond het allemaal wel meevallen. Was wel weer blij dat ik daarna gewoon in de wc kon plassen, maar het geeft gewoon een goed gevoel dat je hier iemand mee kan helpen. Het is zo'n kleine moeite en het kost je helemaal niks, dus ik zeg meedoen allemaal! :)

5. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Ik doe nu voor de 2e keer mee, vind het wel lastig allemaal maar ik vind dat ik me niet moet aanstellen als ik hier andere vrouwen mee kan helpen om zwanger te worden, dan doe ik dat. Ik moet nu nog 5 weken :D

6. Genesis

Genesis Bekend lid

Jul 19, 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Sinds afgelopen donderdag vul ik ook de blauwe flessen.
    Nog voordat wij zelf voor onze kinderwens gingen vond ik het al een heel mooi iets. Toen kwamen we zelf in de mmm terecht en wist ik zeker dat ik hieraan mee wilde doen. Ik voel dat ik via deze manier mijn steentje bij kan dragen voor al die vrouwen die pregnyl moeten gebruiken.

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb zelf meegedaan. Ik moet zeggen dat ik het best een gedoe vond, ik voelde me zo ontzettend rot rond die tijd en ik sliep super slecht en dan moest ik ook nog steeds in zo'n kannetje plassen.
    Maar goed.. ik had het er wel voor over.

Ik vond het wel vervelend dat de flessen om de week niet werden opgehaald, ik kreeg soms zelfs een briefje in de bus dat de flessen niet waren opgehaald, omdat ik niet thuis was. Terwijl de flessen dan gewoon op de afgesproken plek stonden en ik ook nog eens gewoon thuis was! Beetje luie chauffeur waarschijnlijk.

8. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    ik doe ook al sinds het begin mee, en volgens mij heb ik nog 2weken te gaan voor de blauwe flessen te vullen :p

reden om mee te doen bij mij: omdat wij zo snel zwanger zijn geraakt en op een natuurlijke manier, wilde ik andere meiden helpen de moeilijk zwanger kunnen worden en dat door simpelweg maar je urine opvangen ;)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb bij de eerste meegedaan en doe het nu niet.

Redenen: ik was onwijs misselijk bij de eerste en die stank van die flessen is dan echt afschuwelijk.
    En mijn grootste reden, ik woon buiten af en moest 80 km per week rijden om die flessen op te halen en in de leveren. Ik heb de vorige keer de volle 10 weken mee gedaan, en was het zo vreselijk zat. Daarom doe ik deze keer niet mee.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat is in mijn geval dus niet waar, denk maar niet dat ik km vergoeding kreeg ;)

11. dibbes75

dibbes75 Lid

Dec 23, 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Ja, heb ook meegedaan! Net de laatste keer ingeleverd :)
    Is de tweede keer nu dat ik meedoe, kleine moeite vind ikzelf. Wel kreeg ik nu minder flessen (4 ipv 8), maar dat was voor mij geen probleem.
    Wel is dit een commercieel bedrijf, maw ze verdienen geld aan jouw plasje, iets wat ik me niet eerder had gerealiseerd en verder ook geen probleem vind.
    Succes met de flessen! Oh ja, de stank van het conserveringsmiddel vond ik wel erg vervelend, adem in als je de fles open draait.

12. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    @ Will39: Gefeliciteerd met je zwangerschap en deelname aan MvM!!!
    Ik mag nog 18 dagen meedoen met MvM, daarna is er minder HCG in m'n urine.
    Maar zelf doe ik mee omdat ik wat terug wil doen voor alle medicatie die ikzelf nodig heb gehad voor de vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik ben er erg dankbaar voor dat het mogelijk is!

13. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    @ Zarah..Minder flessen..hmmz..Hier geven die Eppo's van het ophaalbedrijf soms wel een stuk of 12 flessen terug, hebben ze weer verkeerd gekeken. Ook vind ik ze heulheul chagrijnig, maarrr..het is voor het goede doel!!

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tuurlijk heb ik meegedaan! Wij zijn zelf zwanger m.b.v. pregnyl...

Kleine moeite, groot plezier.. Wij genieten iedere dag van ons wondertje en dat gunnen we anderen ook..

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb ook meegedaan, ben blij dat ik niet meer hoef hoor haha!

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb bij deze en mijn vorige zwangerschap meegedaan. Vond eigenlijk dat ik het niet kon maken om niet mee te doen. Al help ik er maar 1 stel mee...

Was wel beide keren blij dat het klaar was ;)

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat vind ik ook, dat je het eigenlijk niet kan maken om niet mee te doen.. Maar tis zo'n rot eind rijden voor mij, maar dit topic brengt me weer aan het twijfelen :)

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    De 2e keer dat ik nu mee doe. Over een paar weekjes zit het er al weer op. Kleine moeite als je andere mensen er zo'n geluk mee kan bezorgen :)

19. will39

will39 Lid

Jan 3, 2011
    90
    0
    6
    Ja zo zag ik het inderdaad ook... !! Kleine moeite, groot gebaar... voor andere stellen die er moeite mee hebben...!!

Bedankt trouwens voor jullie leuke reacties. Nu maar hopen dat door deze topic er meer vrouwen lid gaan worden van moeders voor moeders...!!! Het is andere stellen namelijk zo gegund om ook hun wens in vervulling te zien gaan... met een klein wondertje...:):)

Iedereen een fijne zwangerschap toegewenst en iedereen die ook mee doet.... succes met de blauwe flessen...;):D

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou toch een aanmeldformulier ingevuld. Misschien valt er wat te regelen zodat ik geen 80 km hoef te rijden. Misschien doet er iemand mee die dichterbij het afleverpunt woont, en kan ik de flessen daar afleveren. Wie weet.

Share This Page