Alles op een rijtje zetten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Love21, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Hi allemaal, ons inkomen per maand is ong 4000 netto. Hiervan hebben wij 2300 aan vaste lasten (best hoog ja), wil ik 700 euro p.m opzij zetten voor boodschappen. Vriendlief en ik beide 250 euro voor onszelf (zodat ik geen gezeur heb over kleding etc) op is op. En 500 euro sparen. Vinden jullie dit een goed uitgangspunt of ben ik nu erg stom bezig? Hoor graag wat meningen en/of tips. Ons geld vliegt als water, dus wil er wat strakker op gaan zitten! Thanks alvast.

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Wow. 2300 vaste lasten; hoe dan?

3. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Wij betalen zelf al 600 euro aan kdv/psz/oppas.. hypotheek, verzekeringen.. ga zo maar door;) Ohja en 150 euro studieschuld per maand (versneld aflossen)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Stom, nee. Wie zijn wij om te beslissen hoe jullie je geld uitgeven. Wel vraag ik me serieus af waarom je ieder 250 euro zakgeld per maand zou moeten hebben. Zoiets geef ik aan mezelf per half jaar uit denk ik. Ik vraag me af of je elke maand dat bedrag aan jezelf spendeert of dat je dan zelf wil sparen voor iets? En dan ook nog 2x. Gewoon nieuwsgierigheid.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik weet niet hoe groot je gezin is, maar 700€ p maand boodschappen vind ik echt heel veel.. de 250€ p maand voor jezelf is misschien ook wat hoog, wij hebben daar beiden €150 voor en dat is prima te doen.

6. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Haha goede vraag hoor! Voor mij is het meer dat ik eens kan kopen wat ik wil, zonder dat iemand daarop let. En dat zal ook echt niet alleen voor mezelf zijn. Maar ik vind dat de kinderen meer "nodig" hebben dan dat manlief vind en ik heb dan geen zin in die strubbelingen daarover. Ook een keer uiteten met vriendinnen etc zou daar dan vanaf gaan. Waarschijnlijk is het inderdaad veel en kunnen we daar zelf dan nog wat van opsparen. Maar het lijkt me gewoon fijn om er geen verantwoording over af te hoeven leggen. Maar misschien ben ik dan raar?

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Komen wij ook wel bijna aan hoor met 600 aan opvang, 700 hypotheek, zorgverzekeringen, benzine, gaswaterelektra, maandelijks bedrag voor gemeentebelastingen, (auto)verzekeringen en dan nog abonnementen op tv en telefoons, schoonmaakster...

Ts wij geven iminder uit aan overige dingen (zeker geen 250 pp per maand) en boodschappen en sparen daardoor meer (hebben ook ietsje meer inkomsten) maar ruw geschat hebben wij dezelfde verdeling ongeveer dus mij klinkt het niet gek!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook dat inderdaad. Wij zijn met 5 personen (3 volwassenen en 2 kinderen) en geven rond de 100 euro pw uit aan boodschappen. Ene keer is het iets meer andere keer iets minder.

9. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Wij zijn met z'n 5e! Maar daar zitten dan ook de gezamenlijke activiteiten/lunches/uitbundigheden in.. en natuurlijk de shampoos etc.. Vind je het dan nog veel? Misschien is 250€ p.p inderdaad wat veel. Daarom vraag ik ook om tips:p

10. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Ik kom ook aan de 100 euro denk ik. Heb het ook aan de hoge kant geschat omdat ik daar ook wat gezamenlijks voor wil kunnen doen.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, weet niet of dat raar is. Hier een man die eigenlijk nooit commentaar levert, maar goed, ik doe ook de administratie, en heb de bankpassen (hij vind dat hij ze niet nodig heeft....:)) Ik ga dus over het geld hier (tot op zekere hoogte uiteraard, ik geef geen bakken geld uit) Dus als ik eens iets wil kopen voor mezelf, dan doe ik dat ook gewoon. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet heel vaak doe. Ook uitjes met een vriendin bijv gaat gewoon uit de "huishoudpot", maar wij hebben beiden geen zakgeld. als de een iets wil kopen, gaat ie lekker zijn gang maar. alleen moet man dan altijd wel mijn pas mee :D

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wanneer je gezamenlijk kunt sparen en je het kan missen, zou ik ook lekker € 250,- aan mezelf verbrassen. :D

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij mij zitten de shampoos en wasmiddelen etc er bij in. 200 euro voor lunches etc....tja, weet niet of dat echt veel is. ga een patatje halen met zijn allen en je bent al 20 euro lichter natuurlijk.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Elke maand ja? Oh ik zou dat echt niet kunnen, ben ik veel te zuinig voor....:confused:

15. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Ik geloof ook wel dat het met 100euro zou moeten lukken! Kopen jullie daar ook de cadeaus voor de jarigen etc voor? Het is natuurlijk niet alleen lunchen.. en inderdaad, op zondag is het altijd een frietje haha.. maar misschien heb ik dit te ruim ingeschat

16. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Haha nou ja, ik ben aan het kijken hoe we het beter kunnen doen. Maar vaak spaarde we die 500 euro dus niet, omdat we totaal geen zicht hadden op onze uitgaven. We deden alles maar.. en nu wil ik dat dus in de gaten houden en heb ik het express allemaal ruim begroot. Misschien is 700 euro boodschappengeld veel te veel en 250 euro per persoon ook. Daarom vraag ik om tips en realistisch nadenken. Blijkbaar ben ik hier dus een doos in :p

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Super netjes uitgangspunt toch! En je kunt achteraf toch altijd nog bijstellen als blijkt dat je te kort komt of te veel hebt in het ene potje en dat doorschuiven naar het andere potje!

18. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Lijkt me zo fijn om zuinig te zijn!!! Wees trots ;)

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vind je man dat niet erg? Ik doe hier ook de administraties (prive en van de zaak) maar mijn man wil echt zijn pas bij zich hebben en gebruikt die ook bijna dagelijks. Kan ik weer lekker mopperen als ik zie dat hij een uur voor etenstijd nog langs de Mac is gereden enzo :p

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, cadeautjes zitten daar niet bij in. En ook geen afhaal, echt alleen de boodschappen.

Deel Deze Pagina