Intake Kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door steenbokje, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Werd vandaag gebeld door het kraamzorgbureau om een afspraak te maken. Volgende week dinsdag komt ze langs. Vind het stiekem wel een beetje spannend. Ik voel nu al nesteldrang opkomen, mijn huis moet dan echt super super schoon zijn. Tenminste dat gevoel krijg ik erbij en misschien ga ik ook maar een cake bakken hahaha. Nee maar wat gebeurt er dan precies? En willen ze ook het babykamertje zien of vragen ze daar niet naar maar verwachten ze wel dat je het aanbied? Oh en ik heb een hondje die heel lief voor mij is maar doodsbang voor andere mensen en in het begin dus veel doet blaffen. Hondje even wegbrengen of gewoon erbij laten?

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    maak je geen zorgen, ze komen gewoon voor een gesprekje, hier hebben ze de babykamer niet eens gecontroleerd (hier was het op dat moment giga puinhoop, midden in verbouwing)

ik zou de hond er gewoon bijlaten, of even in andere kamer doen als dat kan, maar inprinciepe hoort hij erbij, als je hem wel even weg brengt wel vermelden

3. Ik heb hem toevallig komende vrijdag en mijn eerste reactie was ook: gelijk alles opruimen :p Maar de kraamzorg heeft goed uitgelegd wat ze komt doen:

- Kijken of het bed op poten moet komen
    - Kijken waar het badje kan komen te staan
    - Kijken hoeveel ruimte er overal voor is, waar ze rekening mee moet houden

Dus niet of het huis schoon is ;)

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Haha, hier belde ze en stelde 10 vragen en het was weer klaar. ;)
    Vond het wel best.

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hihi het enige waar ik aan kan denken is, mijn huis moet perfect zijn!! En als ze mijn hondje maar met rust laat, haha heb er zo'n hekel aan, zeg altijd bij nieuwe mensen die binnenkomen, hond negeren niet tegen praten, no touch no eyecontact :p dan is het blaffen zo gedaan. Maar mensen moeten toch altijd even tegen hem praten, op zo'n babytoon wat is het dan? ja? nou dan gaat die van mij dus loos :p

6. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me de vorige keer ook ontzettend druk gemaakt, je wilt natuurlijk een goede indruk achter laten. En het viel zo mee! Gewoon een luchtig gesprek over hoe de dagindeling is, hoe je de periode voor je ziet, speciale wensen, voorkeur voor type kraamhulp en of je een stagiaire toe wil laten of niet.

Bij mij geen inspectie of wat dan ook. Alleen vragen of we het bed als het onder de .. Cm hoog was op klossen wilden zetten. Voor de tweede nu komen ze niet eens meer langs! Alleen telefonisch bespreken wat de wederzijdse verwachtingen zijn.

Geen zorgen dus!

Liefs,

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Bedankt voor de snelle reacties. Daar kan ik wel wat mee! ;)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier kwamen ze alleen iedere keer wat dingen bespreken....

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk hoor, nu wordt het helemaal echt;)

Denk dat de intake ook een beetje per bureau verschilt.
    Hier stelde het niet veel voor.
    Heeft alleen even (op mijn verzoek) naar de hoogte van het bed gekeken, omdat we een boxspring hebben.
    Verder niets bekeken hoor. (We hadden ook nog niets haha)
    Zou wel even uitleggen dat je een hondje met gebruiksaanwijzing hebt, kunnen ze daar rekening mee houden met de kraamverzorgster die gaat komen.

Succes:)

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat opruimen ken ik wel, maar dat heb ik zo ie zo als mensen komen. Kan best paar dagen even weinig in huis doen. Nooit te lang gezien dat we twee katten hebben, maar vond ook ewl dat het nu lekker schoon moest zijn.
    Heb een gesprekje met haar gehad, waarin ze eea heeft uitgelegd en paar vragen heeft gesteld. Ze wilde inderdaad ons bed zien om te kijken hoeveel hoger die nog moet en ze vond het leuk om babykamer te zien, maar daar had ze verder niets over te zeggen. Dus relaxt...:)

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Hier zijn ze gisteren geweest voor een intake maar ik zou me echt niet te druk maken. ;) We hebben even een checklist doorgenomen met wat er allemaal moet komen en ze heeft veel informatie gegeven. Ze heeft wel even de babykamer en de slaapkamer gezien maar puur omdat ik dat zelf ook leuk vond om te showen. Absoluut geen controle ofzo... Wij hebben 6 katten en die liepen ook gewoon rond. Ze zei al we zorgen er in ieder geval voor dat er iemand komt die niet allergisch is.
    Verder heeft ze niet eens een kopje koffie gehad met wat erbij. Had ze net al bij de vorige intake gehad dus ze wilde alleen een glaasje water. Dus zou ook niet al te enthousiast een cake gaan bakken. :D

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier was het ook meer een afstemming van de wensen.
    Ze is niet eens boven geweest.
    We kregen van het kraamboek en ze vroeg wat onze wensen zijn tijdens de kraamweek.
    Verder eigenlijk niet.

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Tja, toen ze hier kwam voor de intake, was ik al 37 weken zwanger, en was blij dat er eindelijk een tegelvloer in de kamer lag... Ik had nog geen keuken ;) uiteindelijk babykamer en ons bed bekeken, vragenlijstje afgewerkt en that's it.
    Bij mijn vriendin daar en tegen.... Zij moest haar bank van de muur afhalen om te laten zien of ze daar ook onder stofzuigde?!?!?!
    Ligt er maar net aan wie je hebt en in wat voor humeur ze is denk ik :)

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Nou ja..?!?! :$

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    De eerste keer zijn ze even langs geweest, maar ze hoeven niets te zien hoor. Ze bespreken gewoon wat jij/zij verwachten en wat praktische zaken.

Deze keer telefonische intake gehad, binneneen paar minuten klaar

16. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @Stitch: Dat meen je niet. Ik denk echt niet dat de bedoeling is. Echt raar.
    Hier is kraamzorg ook geweest ze heeft me voornamelijk informatie gegeven hoe het straks allemaal gaat lopen.
    Naar ons bed gekeken of die hoog genoeg stond en ook naar de babykamer gekeken.
    Ik denk niet echt dat ze in eerste instantie komen om te controleren, maar mocht er echt iets zijn ze het wel noteren.

17. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Hier heeft ze ook alleen even met ons gepraat. Ik kon vragen stellen, we hebben het over mijn persoonlijke situatie gehad, en ik kreeg direct meer uren zorg toegewezen. uit haarzelf deed ze dit al.

Geen kamertje of niks bekeken. Wl een heel fijn gesprek gehad.

18. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hier is vandaag ook iemand langs geweest voor de intake. Eerst een gesprekje om uitleg te geven en onze wensen te bespreken. Als er bijzonderheden zijn noteren ze dat zodat de kraamverzorgster daar rekening mee kan houden. Hier werd ook genoteerd dat we een kat hebben zodat ze niemand sturen die allergisch is. Verder werd er gevraagd of we bezwaar hadden tegen een stagiaire en kregen we een indicatie van het aantal uren zorg waar we recht op hebben.

Vervolgens heeft ze nog even boven gekeken in het babykamertje en in onze slaapkamer. Maar daarbij gaan ze echt niet de kasten open trekken om te kijken of je wel genoeg hydrofiel luiers of lakentjes hebt liggen hoor ;) Hier gaf ze alleen wat tips m.b.t. de opmaak van het bedje en keek ze of de commode en ons bed op een goede hoogte stonden.

Zou me er dus niet te veel zorgen over maken, is gewoon een kennismakingsgesprekje om straks de zorg zo goed mogelijk op jouw behoefte en wensen af te stemmen!

19. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik zou je hondje erbij houden, of in ieder geval melden dat je er een hebt. Zo kunnen ze er rekening mee houden dat ze geen allergische kraamverzorgsters naar je toe sturen als de baby er is. Of mensen met een hondenfobie, dat zou sneu zijn nietwaar.

20. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hier zijn ze vorige week geweest.
    Ik was ook zo zenuwachtig haha.

Gewoon een leuk gesprek met informatie gehad.
    Wat vragen beantwoord en de babykamer wou ze zien
    om te kijken of we nog iets mistte.
    De kamer hoefde pas af te zijn met 37 weken vertelde ze.

De hond er gewoon bij gelaten en gewoon opgeruid zoals ik
    altijd doe.

Succes :D

Deel Deze Pagina