Deze zwangerschap wel misselijk goed teken?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by xxxEllen87xxx, Apr 20, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb 2 missed abortions gehad en 2 vroege miskramen. (voor nod afloop streepje)
    Bij mijn vorige zwangerschappen had ik alleen op het begin een beetje hoofdpijn en na 6 weken wat gevoelige borsten maar verder niks...

Nu ben ik al vanaf voor mijn NOD misselijk terwijl ik toen nog geen positieve test had. Ik was er toen ook van overtuigd dat ik zwanger was ook al heb ik dat misselijke gevoel niet eerder gehad. Nu zit ik op bijna 5 weken en de misselijkheid is bijna de gehele dag. Ook mijn borsten en met name tepels doen heel erg zeer!

Ik hoef niet over te geven maar heb de gehele tijd een knoop in mijn maag... ik heb op internet een onderzoek gelezen dat misselijkheid niets hoeft te betekenen maar dat het vaak wel de kans op een herhaalde miskraam verkleind. Zelfs met 50%

Nu hoorde ik ook dat misselijkheid pas vanaf 6 weken optreedt.. ben ik dan niet wat vroeg?

Zijn hier dames met deze ervaring? Geeft me toch wel wat meer hoop. :)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    #2 Kramertje, Apr 20, 2020
    Last edited: Apr 20, 2020
    Ik heb 3 zwangerschappen gehad, 2 geeïndigd in een missed abortion bij 9,5 en 11 weken en 1 biochemische zwangerschap bij 4+2 weken. Alle keren ontzettend misselijk geweest (24 uur per dag, zonder overgeven) vanaf ongeveer de innesteling, maar alle zwangerschappen zijn mis gelopen. Een vitale zwangerschap hangt niet vast aan kwaaltjes als misselijkheid, zere borsten, etc.

Toch proberen positief te blijven, de meeste zwangerschappen lopen nog steeds goed af en niet afvragen bij ieder kwaaltje of het goed of slecht is. Fijne zwangerschap!

xxxEllen87xxx likes this.
  3. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Dat misselijkheid de kans op een miskraam verkleind, heb ik nog nooit gehoord... Je wordt misselijk door de hoeveelheid hormonen en de hoeveelheid hormonen zegt lang niet altijd iets...

Al met al kun je gewoon alleen afwachten en toegeven naar de eerste echo. Hoe vervelend ook. Alleen die gaat je duidelijkheid geven en speculeren van tevoren heeft echt geen zin en maakt je alleen maar gek... je gaat er ook dagen tussen krijgen dat je ineens niet misselijk ben, waardoor je weer in paniek gaat raken. Terwijl er helemaal niets aan de hand moet zijn. Wat dat betreft is Google echt je allergrootste vijand.

Ik zeg voor nu: gefeliciteerd met je zwangerschap! En ik duim voor je vooral dat alles gewoon goed is!

4. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    Dank jullie wel voor jullie reactie :)

5. Elletje

Elletje Fanatiek lid

HIer nu ruim 15 weken zwanger en ben geen moment misselijk geweest, het is puur hoe jouw lijf op de hormonen reageert en dat kan iedere keer anders zijn.

6. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    Dank je wel
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Dank je, ik hoop dat jouw kindje nu ook bij je mag blijven.

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Onder vrouwen met hg komen volgens het amc minder miskramen voor, maar het sluit niks uit. Wat dat betreft is er dus geen geruststelling in de misselijkheid.

Ik had met 3.5 weken een emmer naast mijn bed, dacht dat ik een virusje oid had overgenomen van mijn man. Op zaterdag begon het spugen, op woensdag een positieve test.

Meestal piekt de misselijkheid tussen de 9 en 12 weken. Maar je kan er vanaf bevruchting last van hebben en het kan veel langer aanhouden.

9. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

Nov 28, 2017
    1,863
    2,324
    113
    Female
    Mijn eerste zwangerschap was een missed abortion met 9w2d, was een beetje misselijk, heel moe, pijnlijke borsten.

Bij mijn tweede en laatste zwangerschap was ik zo ontzettend misselijk, dat ik letterlijk alles uit spuugde. Zelfs een slok water kwam er weer uit. Ben in die tijd ook meer dan 10 kg afgevallen. Dus bij mij was het een "goed teken", dat ik zo ontzettend misselijk was en 24/7 moest overgeven, haha..

10. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

Jun 9, 2019
    1,202
    453
    83
    Female
    Gefeliciteerd!!

Ik was 4x zwanger allemaal meisjes. Nooit echt misselijk geweest en eigenlijk als je echt niet oplet voelde ik mijzelf echt niet zwanger. Vorige x had ik altijd droge mond maar dit keer zelfs dat niet. Wel tegen de avond opgezette buik altijd va 4wk. Nu ook dus niet echt gevoel dat ik zwanger ben. 2x had ik dus late miskraam met 15 weken en zelfs dan voel je dus enorm zwanger, maagzuur, kleine misselijkheid, steken etc alles wat erbij hoort en je buik groeit etc terwijl baby al week dood is.
    Dus zegt inderdaad niets en misselijk kan kans op mk niet verkleinen. Mk komt altijd met reden: of de ontwikkelingsfoutje of een andere.

probeer te genieten een beetje al weet ik zelf dat dat niet echt kan naar miskramen. Ik zit ook in alles te zoeken “wat als..”

11. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113
    Ik heb 2 vroege miskramen en 2 missed abortions gehad. Bij alle 4 was is niet misselijk wel had ik bij de eerste missed abortion onwijs veel maagzuur vanaf nod. Bij mijn zoon had ik dat precies hetzelfde. Bij de andere had ik dat niet. Deze zwangerschap hartstikke misselijk vanaf week 6 tot 12 ongeveer. Niet overgeven maar een vreselijk rotgevoel. Ook erg last na het eten elke keer, erg opgeblazen. Omdat ik nu ineens wel heel erg misselijk was en bij de vorige zwangerschappen nooit dacht iedereen dat het nu een meisje was maar het is toch echt weer een knul ;)

Elke zwangerschap is anders en zegt dus eigenlijk niks. Na zoveel teleurstellingen en verdriet is het lastig vertrouwen te hebben. Ik vond de eerste weken tot aan de termijn vreselijk. Maar echt er komt een tijd dat het weer leuk gaat worden :)

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,342
    1,823
    113
    Female
    Hier maakte het helaas niets uit, alle 6x erg misselijk :(

13. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen en mijn ervaring is wel zo.. bij de 3 goede zwangerschappen ontzettend misselijk geweest. Bij de 2 miskramen nauwelijks. Mijn gevoel zegt dat dat komt dat het hcg niet voldoende opbouwt waardoor je dan minder last heb van kwaaltjes al zeggen de verhalen hier boven wel anders dus zal ook echt per persoon verschillend zijn. Ik hoop voor jou dat je dezelfde ervaring als mij krijg en dat je deze zwangerschap mag uitdragen. Gefeliciteerd ieder geval!

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ben 4x nog nooit misselijk geweest gewoon 0,0.
    Ik begrijp heel goed dat je houvast zoekt en hoop dat dit een mooie blijvende zwangerschap is! Gefeliciteerd!

15. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    Dank jullie wel voor de reacties... De misselijkheid is "helaas"afgenomen. Het hoeft natuurlijk niks te zeggen maar het gaf me ergens ook wel rust om misselijk te zijn.

Maandag heb ik een echo.. Ik ben echt heel erg zenuwachtig... Toch voelt deze zwangerschap wel anders.

16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Ga voor je duimen op een goede echo!

17. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    De echo was helemaal in orde! Voor het eerst in mijn leven een klein kloppend hartje gezien. Hoe bijzonder :)

Marinda1988, Oilell and Dubbelfris like this.
  18. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    De gynaecoloog zei trouwens dat het wel een heel goed teken was want toen ze me vroeg hoe ik me voelde en ik zei dat ik meer klachten had als de vorige keren wilde ze bijna al zeggen dan zit het wel goed. Laten we eerst maar even kijken voordat ik je iets toezeg maar het is een goed teken zei ze..

19. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Gefeliciteerd met je kloppende hartje. Ik ben 3x zwanger geweest waarbij 3x heel misselijk maar ook alle 3 de keren een missed abortion (9,5 en 11 weken) en een biochemische zwangerschap. Kwalen zoals misselijkheid zeggen helemaal niets over een vitale zwangerschap, pin je daar alsjeblieft niet te veel op vast!

Hele fijne zwangerschap gewenst!

20. xxxEllen87xxx

xxxEllen87xxx Bekend lid

Aug 18, 2018
    549
    387
    63
    Female
    Dank je wel. Wat heftig dat je dat mee hebt moeten maken..

Share This Page