Waar blijft die nesteldrang? (lusteloos!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1982Justme, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

He meiden,

Is dit normaal voor bij een 2e? Bij mijn 1e had ik alles zo rond de 24 weken al wel klaar maar nu... Ik ben zo lusteloos. En er moet nog best veel gebeuren (vooral schoonmaakwerk) maar ik kan mezelf gewoon niet bij elkaar rapen. Neem mezelf al 3 weken voor elke dag een klusje en heb daar ook lijstjes voor gemaakt maar puntje bij paaltje..
    Nu moet ik erbij zeggen dat ik lichamelijk gezien ook weinig kan hoor. Bekkeninstabiliteit, carpaal tunnelsyndroom en dan ook nog ijzer en vit b12 tekort..
    Soms denk ik.. het komt allemaal wel goed.. Niet te druk maken.. Maar andere momenten raak ik lichtelijk in paniek over m'n keuken en badkamer die eigelijk wel een sopje kunnen gebruiken..
    Voor de baby zelf in principe wel alles klaar hoor. Staat nog 1 tasje met wasgoed die ik deze week doe en de laatste spulletjes moeten nog in de vluchttas..

Zijn er meiden die dit herkennen van bij een 2e? Hoort dit al bij het 'makkelijker worden'? Pff...

2. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ja herkenbaar, hier ook last van. Bij de eerste had ik alles voor 30 weken al in orde en was ik er veel mee bezig. Nu moet ik mezelf er echt toe zetten, heb nog niet alles in orde, inmiddels wel een babykamer maar moet nog heel veel uitzoeken en wassen. Daarnaast loop ik ook achter in het huishouden, moet wel eerlijk zeggen dat ik bij de eerste met 27 weken gestopt ben met werken ivm bekkenklachten en nu nog steeds werk en ik als ik thuis ben met een eigenwijze 3 jarige zit. Ben de laatste weken ook echt heel moe en rusten zit er niet echt bij....
    Ik kijk er ook veel minder naar uit, voel me hier wel eens schuldig om.

3. 1982Justme

Fijn om je reactie te lezen. Ik voel me ook weleens schuldig. Alsof ik veel minder naar dit kindje uitkijk? Wat echt niet zo is hoor! Heb er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden dus ze is meer dan welkom..
    Misschien ook door de ervaring dat je weet dat alles goed komt zonder dat het spic en span is..
    Lastig he..

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Haaj

Zoals je kan zien ben ik bijna 37 weken zwanger, van de eerste. Het kamertje is sinds 2 weken af, al moet er nog een lampje opgehangen, een lakentje en dekentje gewassen... dat soort dingen. Maar verder... Het huis enzo, ik dacht, wat een onzin die nesteldrang. Ik had het rond 20 weken wel wat, maar mwa, geen grote schoonmaak, kasten op zn kop etc.
    Maar sinds gister :$:$:$:$ Ik werd vol energie wakker en het MOEST en ZOU schoon in mn huis. Ik zit al 9 weken stil ivm een dreigende vroeggeboorte en de 37 weken is voor mij een soort startschot om weer mn gang te mogen gaan. Nou, de keuken is volledig gepoetst en alle kastjes uitgezocht, dressoirkast is opgeruimd, badkamer gepoetst en opgeruimd.... En dan nog t hele huis gewoon gepoetst en opgeruimd. EIgenlijk wil ik de badkamer nog met antischimmelspul doen, maar dan heb ik een boze man denk, dus ik zal t maar braaf aan hem overlaten. Hij vindt t al niks dat ik met mn dikke buik zo hard aan t werk ga :p
    iedereen die mij kent, denkt vast dat ik ziek ben als ik ze dat vertel :D Ik ben een sloddervos en heb echt een pesthekel aan t huishouden, ik weet dus niet wat me overkomt!

Dus, wellicht komt het nog! En die baby merkt niet hoor, of je wel of niet heb staan poetsen. Dus ik zou me niet te schuldig voelen ^^

5. Clodagh

Clodagh Lid

29 apr 2015
    15
    0
    0
    Hier ook nog geen nesteldrang, terwijl ik bij mijn eerste zo ongeveer een dag na de 20 weken echo alles klaar had haha! Ben ook helemaal geen huishoudtype en behoorlijk slordig, dus ik put hoop uit het verhaal van Ukkie1 dat ik over een week ook zo wakker word :)
    Ben nu 35 weken en 4 dagen.

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Hoi Justme
    Bij de tweede had k dit ook; heel lang moe en lusteloos. En vanaf 37 weken ging ik opeens alsnog elke week m'n huis van boven tot onder poetsen :D dus het kan nog.

7. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier zwanger van de derde en die nestdrang mag er nu toch ook dringend eens gaan komen haha :D
    36 weken zwanger en van de andere twee telkens te vroeg bevallen (34weken en 37 weken).
    Ik denk dat het idd een beetje makkelijker worden is.

8. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja hier ook..

Bij de 1e met 20 weken alles klaar

En nu net de slaapkamer van ons opgeruimd en klaar gemaakt dat was het laatste nog wat moest en dat is nu ook gebeurd gelukkig.

9. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb er ook last van, maar ik heb enorme nesteldrang. Alleen weet ik dat als ik te veel doe, dan heb ik later spijt. Ik probeer dus elke dag een beetje te doen en wat ik niet kan, moet mijn man doen. Bijvoorbeeld, gisteren de was gedaan, maar het bed verschonen vind ik te zwaar dus doet ml. Vandaag de wasbak, toilet en bad schoongemaskt, maar de douche gaat niet omdat ik dan middelen moet gebruiken die niet goed zijn voor de baby. Dus moet ml dat doen. En zo kom ik mijn verlof wel door en ben ik bezig zodat ik me niet schuldig voel, maar vraag ik ook niet te veel van mezelf.
    Btw, je bent nu wat ouder dan bij je eerste, scheelt ook hoor, al willen we dat vaak niet geloven 😉

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik zit er ook op te wachten :) Bij mijn zoon kreeg ik de nesteldrang bij de positieve test, nu nog niks noppes nada!

11. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heeeeel herkenbaar.. Ook doordat de vk zei dat ik wss toch weer over tijd ga voel ik nog niet echt de behoefte.. Vorige week niks gedaan in t huishouden maar vanochtend wel ineens drang om alle rommel op te ruimen.. Maar halverwege weer gestopt, die kraamverzorgster komt vast op ergere plekken.. Kamertje ook pas sinds afgelopen vrijdag klaar..

12. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan niet meepraten over een tweede maar heb bij mijn eerste helemaal geen nesteldrang gehad haha. Spullen voor de kamer gewoon in 1x gekocht omdat het moest en qua poetsen was ik toch al regelmatig in de weer ivm binnenkatten dus er was weinig wat extra had moeten gebeuren, denk dat het misschien daaraan lag :p

13. Ferell78

Ferell78 Nieuw lid

20 nov 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bijna 37 weken zwanger van de eerste en ik heb het met vlagen. Momenteel weer helemaal niet. Ik heb ook veel andere dingen aan m'n hoofd, misschien dat het daar aan ligt, maar op sommige momenten overheerst echt wel die opruimwoede, alles op orde willen hebben etc.....alleen nu ff niet :)

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb het iets anders. Voor de tweede keer heb ik het idee dat mijn nesteldrang nu en dan tevoorschijn komt tussen de 20 en 30 weken. Beetje wisselen tussen uitgeput en moet echt aan de slag. Ik probeer rustig aan mijn vriend over te halen om een schoonmaak te doen als ik 40 weken ben (Vanaf dan neemt hij 4 weken vrij). Maar het is wel voornamelijk shop en reorganisatie nesteldrang. Sop nesteldrang heb ik helaas te weinig last van XD

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ben hier heel benieuwd. Schoonfamilie zegt elke keer let maar op komt nog wel. Nu 25 weken en nog steeds zoals altijd. Ben van mezelf niet zon hele grote poetser :$. Had verwacht dat ik er heel anders in zou staan, maar dat is totaal tegenover gestelde.

16. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook 2e kindje maar tot nu toe nauwelijks tot geen nesteldrang. Vorige keer inderdaad ook heel erg gehad en vond het ook niet erg. Nu wel lichamelijk wat meer klachten misschien komt het daardoor, maar ik ligt of zit liever op de bank..

17. 1982Justme

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
    Er komt nu ook zoveel bij he? Sint, Kerst waarvoor veel extra werk en weinig puf voor de extra dingen..
    Succes allemaal!

18. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Mijn tweede kindje is morgen 5 weken en ik heb nu pas nesteldrang :D

19. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook te wachten, weet diep van binnen dat ik echt moet beginnen maar ben nog zo druk met andere dingen dat voor de baby nog niks klaar is. En dat terwijl ik al met een dikke cm ontsluiting loop 🙈 heb me nu voorgenomen dit weekend te beginnen. Scheelt dat ik nog een baby in huis heb, dus wel bijna alle spullen heb staan.

20. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hier sinds deze week last van hele erge schoonmaak en opruimwoede.
    Misschien komt het omdat volgende week donderdag alle spullen komen.
    Vandaag ook de eerste babywasjes aan het doen!

Deel Deze Pagina