Sporten

Discussion in 'Zwangerschap' started by New miracle, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Hai allemaal,

Hoe gaan jullie om met sporten?
    Vandaag heb ik nog 90 minuten volle bak gevoetbald. Ik moet zeggen dat ik het best spannend vind. Ik weet dat sporten erg gezond is en dat de eerste weken je kindje veilig zit. Ik ben ook van plan om heerlijk door te voetballen al gaat alles een stuk langzamer en ben ik veel minder fit ... het kost heel veel energie zo een klein frutseltje in je buik :)
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot week 14/15 wedstrijden gespeeld. Dit ben ik nu zeker niet van plan. Ik denk dat ik dit keer rond week 8/9 stop. Ik wil wel met trainen maanden doorgaan. Dan doe ik desnoods wat loopoefeningen...

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zolang het goed voelt en jij je lichamelijk goed voelt zou ik zeker lekker doorgaan.

Hier nog een tijdje waterpolo wedstrijden gedaan (tot 12 weken). Trainen nog wel langer, totdat mijn lijf het niet meer opbracht in verband met bekkeninstabiliteit.

3. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Ja dat is ook een beetje mijn idee. Zolang mogelijk doorgaan totdat mijn lichaam er klaar mee is :)

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik doe (deed) ook gewoon nog alles zolang het goed voelde. Ik deed body balance en yoga dus dat is sowieso nog heel lang vol te houden. En nu stap ik over op zwangerschapsyoga. Vind het heel fijn om nog in beweging te blijven, merk dat ik het echt nodig heb en dat ik er ook echt baat bij heb, voel me zo veel fitter na een goeie work-out!

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier ook een teamsport.. Ik probeer wel gewoon vol te houden tot het einde vh seizoen. Kindje zit gewoon veilig.

Ik stop alleen als mn buik te snel groot wordt.

Maar voorlopig gaat het prima zo!

6. Inky85

Inky85 Bekend lid

Feb 3, 2014
    571
    3
    18
    Ik doe normaal triathlons, dus ben redelijk wat trainingsarbeid gewend. Dus daarom ook lang mogelijk door blijven sporten. Met 12 weken laatste wedstrijd gedaan. Wielrennen wilde na 20 weken niet meer ivm kramp buik/liezen en na 25 weken ook gestopt met hardlopen ivm rugklachten. Zwemmen wil nog wel en verder fitness ik nog (Zwangerfit).

Dus ik zou zeggen; lekker blijven sporten totdat het lichaam aangeeft dat het niet goed meer voelt. Maar bij een contactsport zoals voetbal moet je misschien wel iets eerder stoppen ivm kans op dat je iets tegen je buik komt.

7. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afgelopen donderdag nog aan gynacoloog gevraagd ook ivm met voetbal... Hij zei dat het nu, met 10,5 week nog prima kon, baby ligt goed verdekt en verstopt. Mocht de baby meer naar boven komen raadde hij wel aan om t stoppen! Dit omdat het toch een contactstopt is. Tot die tijd, zei hij "goed van blijven genieten sporten is gezond"! 😊

Vorige zwangerschap tot 19 weken getraind, toen vond team het ook wel te spannend worden en begon buik in de weg te zitten, tot 12 weken wedstrijden.

Ben nu ook al begonnen met zwemmen, vind ik wat minder leuk maar zolang m'n bekken het toelaten ga ik daar lekker mee door om zo toch te blijven bewegen.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hardlopen gestopt met 12wk, mountainbiken na een week of 7,8 al, was bang om te vallen. Zwemmen nog niet gestopt, doe ik 1x per week en 1x per week ZwangerFit. Die twee probeer ik zo lang mogelijk mee door te gaan. In mijn zwangerfit groepje zat iemand die 40wk was, ze deed alles nog mee en beviel de dag na de les:D

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ik heb tm 10 weken gevoetbald.... Mede ook, omdat mijn team genoten de duels niet meer met mij aandurfden en constant heel voorzichtig waren om mij heen... Dit vond ik zelf echt heel vervelend dus ben toen gestopt met voetballen! Achteraf wel spijt van gehad... Mijn conditie is echt zo snel verslecht nu! :(

10. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Leuk om te lezen dat er zoveel mensen nog lekker sporten!
    Ik ga inderdaad lekker door met bewegen! Nu ook nog lekker met voetbal! Waren jullie na de eerste drie maanden weer wat fitter? Ik kan nu de hele dag wel slapen...echt verschrikkelijk.

11. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Ik voetbal ook, ik heb nog niet positief getest, maar als ik zwanger zou zijn zou ik het wel eng vinden om te blijven voetballen. Af en toe gaat het er wel hard aan toe in duels!

Vertellen jullie het je teamgenoten wel al vroeg zodat ze er vanaf weten?

12. BBMarin

BBMarin Lid

Feb 1, 2014
    49
    0
    0
    Ik ben nu 6 w. zwanger en ik heb een paard.
    Ik rijd gewoon nog paard, ondanks ik nu een klein mensje bij me draag.

Met dit paard ben ik niet snel bang om te vallen (mijn andere paard welke ik sowieso nu niet rij, zou ik niet meer op gestapt zijn..)

Maar ik ben in ieder geval van plan zo lang mogelijk door te rijden. Ik ga in april op vakantie en verwacht dat mijn paard daarna het land op gaat.. ik zie wel hoe ik me er dan bij voel! Maar de 12 weken wil ik wel proberen te halen!

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mwah ik was niet echt moe, ook niet de eerste 3mnd. Had ook het geluk dat ik maar weinig misselijk was en maar een keer of 4,5 gespuugd heb, kan me voorstellen dat je dan ook minder energie hebt. Bij mij hielp het sporten heel goed om mentaal te ontspannen, tegen de stemmingswisselingen.

14. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Ik voetbal ook maar heb vanaf 10 weken geen wedstrijden meer gedaan. Wel nog gewoon 2x per week trainen en dit wil ik proberen zo lang mogelijk vol te houden.
    Ik merk wel dat ik sneller moe ben. Ook is het volgens mij beter als je niet buiten adem raakt (want dan moet er veel zuurstof naar je spieren en dan gaat er dus minder naar je baarmoeder en kindje). Dus probeer ik een tandje terug te schakelen en gewoon rustig mee te trainen.

15. Booo

Booo Actief lid

Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 35 weken door getennist.. Miet daarbij wel zeggen dat ik geen grote buik had en het heel fijn vond om te sporten nog.

16. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voetbal ook maar ik ben ermee gestopt. Kans is klein dat er wat gebeurd maar je weet het nooit. Ik zou nooit willen dat iemand dat op z'n geweten heeft... Trainen kan natuurlijk wel gewoon echter met partijtje enzo zou ik wel uitkijken. Mijn verloskundige zei ook dat contactsport beter te vermijden is en dat als een bal ongelukkig (maar wel hard) in je buik komt dat dat wel gevolgen kan hebben...

17. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik basketbal en heb vorige week met 13 weken de laatste wedstrijd gespeeld. Ging goed! Bij mij wisselt het heel erg qua energie. Vorige training 3 dagen later dan de wedstrijd 0, 0 terwijl ik in de wedstrijd weinig last had. En zoiezo voel ik me de ene dag beter dan de andere. Trainen wil ik zo lang mogelijk Door blijven doen. En mijd de 1 tegen 1. Dus partijtje doe ik zoiezo niet mee. Wel zo fit mogelijk Door de zwangerschap heen. Dus blijven bewegen : )

18. New miracle

New miracle Actief lid

Jan 1, 2014
    358
    0
    0
    Mijn man ziet duidelijk dat alles een stuk langzamer gaat tijdens mijn voetbalwedstrijd...:D Veel sneller buiten adem...als oudste van het team mag dit nu wel eens zo zijn hihi...
    Ik verlies vanaf woensdag bruin bloed en door mijn vroege miskraam afgelopen maand zit de schrik er goed in. Het blijft gelukkig bij bruin bloed ... en het zijn hele kleine hoeveelheden na ontlasting bij het afvegen... De vk denkt absoluut niet aan een miskraam dus dat stelt me een beetje gerust. Toch pak ik even mijn rust en zal ik volgende week donderdag weer eens mee gaan trainen.

Share This Page