Laatste loodjes - overtijd

Discussion in 'Zwangerschap' started by steenbokje, Jan 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wie zit in hetzelfde schuitje (overtijd) en wacht tot die kleine er eindelijk uit wil komen? :D

Gister was mijn uitgerekende datum.

40.3 heb ik weer een controle (a.s. dinsdag)
    41.3 word ik doorgestuurd naar de gyn voor controle placenta/uk (10 dagen overtijd)
    42w word ik ingeleid als er nog steeds niks is gebeurd.

Ik heb de vk nog niet gehoord over strippen dus ben benieuwd wat ik dinsdag te horen krijg.

Wat ik wel de afgelopen dagen heb gemerkt is dat Uk heel erg beweeglijk is geworden. Mijn buik golft gewoon de hele dag door wanneer Uk draait!

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik niet, duurd nog wel 19 weken..Maar wil je alvast heel veel succes wensen;) ik zie het wel op hyves of hier op de forum

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi moppie1981,

hier ook nog eentje overtijd. Blijkbaar zit uk nog iets te lekker bij me.

Ik heb woensdag weer controle bij de gyn. Als ik dan nog niet bevallen ben, gaan ze e.e.a. even goed nakijken (vruchtwater, hartfilmpje etc.) Ga er vanuit dat we dan ook wel zullen bespreken wanneer er evt. ingeleid gaat worden als uk niet uit zichzelf komt.

Hier isie ook nog erg bewegelijk. Met enige regelmaat een voet in mijn zij en buik golft ook nog op en neer ja.
    Heb me er nu trouwens op ingesteld dat ik iig de controle van woensdag haal en wellicht ook wel tegen de 42 weken aan zal gaan lopen. Die gedachten geven me rust en schelen teleurstelling merk ik al. Ik merk wel wanneer uk zich aandient. Nu geniet ik iig nog van al die bewegingen. Ik red me trouwens lichamelijk nog behoorlijk goed, dus dat scheelt wel. Weet niet hoe dat bij jou is?

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Lieve moppie,

Ik hoop dat kleine uk de uitgang snel gaat vinden en dat je een fijne en snelle bevalling mag hebben..

Toi toi!

5. steenbokje

@Eyore: ik meld me wel wanneer het zo ver is ;)
    @Amigo: thanx meis :) Hopelijk gaat het goed met Finn!! x

@Juudje: Ik had gehoopt dat Uk gister zou komen, 't was mijn uitgerekende datum maar ook mijn 30e verjaardag. Was wel teleurgesteld dat hij/zij niet als kadootje kwam, maarja, wat doe je er aan? ;)

Gelukkig kan ook ik me nog goed redden. We zijn druk aan het verbouwen (al een jaar) en nu aan de afwerkfase begonnen, dus schilderen, vloeren leggen etc. De laatste 2-3 weken ben ik wel wat meer beperkt qua bewegingsvrijheid, maar stond vanmorgen nog doodleuk muren te sauzen. Wat dat betreft trek ik het nog wel, en vast ook nog wel 2 weekjes extra.

Het besef alleen dat je nu overtijd loopt en dat de kleine echt elk moment kan komen, beetje beangstigend... Maar ook dat moet ik maar voor lief nemen. Hij/zij moet er toch uit he ;)

6. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik ben nog niet overtijd en ik hoop dat dat ook niet gebeurd. Al lees ik overal dat gemiddeld de tweede later komt (ben bang op de verjaardag van mn zoontje 30ste en ben 26ste uitgerekend)
    Wens jullie heel veel sterkte en dat het beebje snel komt!

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    ZO, wat een herkenbare gedachte :D
    Mijn gevoel over de aanstaande bevalling is zó dubbel. Aan de ene kant alle vertrouwen in, aan de andere kant toch een stuk angst. Elke dag die er nu om gaat, is er eentje dichter bij de bevalling :)
    Kan op zich niet wachten om dat kleine hummeltje in mijn armen te houden. Daar hou ik me dan ook aan vast. Dat 'doel' moet ik me straks met de bevalling maar voor ogen houden. En ik vertrouw er op dat de vrij te komen hormonen straks hun werk ook wel gaan doen.

Maarem, jij vermaakt je zo te horen ook nog wel. Scheelt wel, zo zit je niet zo te wachten (zo ervaar ik het tenminste). Jammer dat je inderdaad niet gisteren bent bevallen. Wel bijzonder, dat je op je eigen verjaardag was uitgerekend!

Wat dat betreft ben ik juist blij dat uk iets later komt. Mijn vriend was 8 januari jarig en elke dag daar verder vandaan vind ik op zich wel mooi meegenomen.

@ balleke: spannend voor jou dus!!!! Ik dacht altijd dat de eerste vaak over de 40 weken komt en de 2e juist eerder.... maar dat zal ik dan wel verkeerd gedacht/gelezen hebben. Bijzonder trouwens dat je zoons straks een jaar schelen! Red jij je nog een beetje: hoogzwanger en een kleine uk aan het rondkruipen?

8. steenbokje

@Balleke: hopelijk komt jullie kindje niet op de verjaardag van jullie zoontje. Het spant er wel om zie ik al, maar de kans is zo klein, toch?
    Ik zie dat jullie zoontje van 2010 is, dus nu 1 jaar wordt. Alvast van harte!
    Inderdaad ook dezelfde vraag als Juudje: hoe gaat het met een kleine + dikke buik?

@Juudje: Juist, elke dag is er een dichter bij de bevalling. Ik zie ook heel erg uit om de kleine in mijn armen te nemen, maar de bevalling zelf... Heb te veel horrorverhalen van familie gehoord! Maar dan kan het alleen maar meevallen toch?

Ik vermaak me inderdaad wel. Onze verbouwing/renovatie is heel erg uitgelopen ivm late leveringen en lange wachttijden (vloer moest veel langer drogen dan verwacht voordat we konden tegelen etc.). Gewoon te veel tegenslagen, en door vermoeidheid van mijn kant tot een week of 25 heb ik weinig kunnen doen. Ben blij dat ik nu weer wat meer energie heb.

Mijn uitgerekende datum, ja daar hebben we heel wat verbaasde blikken (en ongeloof) over gehad binnen de familie. Vooral de opmerking "goed gepland!" kwam nogal vaak voor, of mensen die in lachen uitbarstten en zeiden: "ja, en nu de echte datum?" Maarja... wat valt er te plannen?

9. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @ Juudje81 Wat dat betreft ben ik juist blij dat uk iets later komt. Mijn vriend was 8 januari jarig en elke dag daar verder vandaan vind ik op zich wel mooi meegenomen. Nou ik had juist gehoopt dat hij er dan zou uitkomen. had het wel leuk gevonden op mijn man zijn verjaardag 7 jan.

@Moppie Ik vermaak me inderdaad wel. Onze verbouwing/renovatie is heel erg uitgelopen ivm late leveringen en lange wachttijden (vloer moest veel langer drogen dan verwacht voordat we konden tegelen etc.). Gewoon te veel tegenslagen, en door vermoeidheid van mijn kant tot een week of 25 heb ik weinig kunnen doen. Ben blij dat ik nu weer wat meer energie heb. Wel fijn dat je wat meer energie hebt. Lijkt me niet leuk zwanger zijn en klussen. Is het nu niet moeilijk straks beebje en verbouwing of ben je al helemaal (bijna) klaar.

Het is heel leuk dat ze 1 jaar schelen..haha Ik hoop dat ze dat zelf ook leuk vinden. Ik heb allemaal het idee dat (heel de zw) dat hij de 21ste komt, maar ik sta er totaal niet van te kijken dat hij ook de 30ste komt. Ja hij kruipt rond en begint al te lopen achter zijn karretje Ik ben nu hele dagen met hem thuis en dat is best pittig kan je zeggen. Nu omdat mijn bekken best wel pijn doen zo af en toe. En ik kan hem wel weg brengen naar kdv, maar ben dan bang dat hij weer ziek wordt. Af en toe komen de muren echt op me af, omdat ik geen kant op kan (weer en bekken) Maarja nu kan ik van hem genieten en alle aandacht geven. Dat wordt straks wel anders. We hopen dat hij net zo makelijk is als zijn broer. Lief dat jullie er naar vragen.

10. steenbokje

@Balleke: We zijn al bijna klaar. Hopelijk kunnen we eind feb/begin maart verhuizen. We zijn nu de laatste dingen op de verdieping aan het schilderen/laminaat leggen en dan beneden de badkamer er in en nog wat afwerken. Al het harde werken loont!

Kan me heel goed voorstellen dat de muren op je af komen wanneer je zelf niet zo mobiel bent.
    Nu kan je hem inderdaad nog wat extra aandacht geven, maar als de tweede er straks is, komt dat ook automatisch wel goed ;)

11. steenbokje

Geen zin om meteen een nieuw topic te openen, maar ik hoor veel mensen over de bekende "stilte voor de storm".

Hier is Uk al een week lang gigantisch druk, aan het draaien, proberen via mijn navel eruit te kruipen zegmaar...
    Iedereen heeft het maar over voorweeen, maar ook die heb ik (voor zover ik weet) nog niet eens gehad.

Is er nog hoop voor mij dat Uk deze week gaat komen? :(

12. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Moppie wees blij dat je geen voorweeen hebt, want het geeft echt elke keer valse hoop.. Maar kan me ook voorstellen dat je iets wilt voelen. Ik denk als je nu iets van voorweeen voelt dat het bij jou ook doorzet..;) Dat uk maar snel komt...;)

13. steenbokje

Ik zou heel graag iets willen voelen waaraan ik kan herkennen dat de bevalling er aan staat te komen. Zit nu gewoon te wachten en denk elke dag, hij/zij komt vandaag ook niet :(
    Maar inderdaad, ook mijn vk zei al dat er mensen zijn die gewoon nooit voorweeen hebben. Laat ik daar dan maar 1 van zijn!
    Begin het nu wel een beetje frustrerend te vinden dat ik overtijd loop, en mensen die nog niet zijn uitgerekend, bevallen. Gewoon omdat ik ook zo benieuwd ben naar onze baby en hem/haar in mijn armen wil sluiten!!

Share This Page