vruchtbaarheidsbehandeling zonder hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zwangerwensbaby, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben angstig voor de voorgestelde IUI behandeling omdat je hormonen moet slikken wat bijwerkingen kan geven. zijn er ook behandelingen zonder hormonen slikken of spuiten?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Is dit een serieuze vraag?

Leg deze vraag bij je behandelend arts neer.

Vind het eerlijk gezegd best een beetje gek dat je hier je eerste bericht plaatst zonder je ook maar een beetje voor te stellen.

Sado vindt dit leuk.
  3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zo erg is dat toch niet? In ieder geval beter dan vragen te stemmen op de vrolijkste baby ;). Mijn eerste bericht ... jaren geleden, was volgens mij ook een vraag. TO zit echter wel op een verkeerde pijler.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    IUI wordt in de meeste gevallen met behulp van hormoonmedicatie gedaan. In elk geval met een medicijn om de eisprong op te wekken, zodat de inseminatie precies gepland kan worden. Medicijnen om een eicel te laten groeien hoeven niet altijd persé. Als je van jezelf een goede eisprong hebt, dan zou dat deel van de behandeling misschien zonder kunnen. Maar dat moet je met je arts overleggen. Ze hebben vast een goede reden om het met medicatie te doen.

De bijwerkingen zijn bij iedereen verschillend. De een heeft er veel last van, de ander amper. Dus dat is afwachten. Succes!

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    Ik doe IUI in eigen cyclus, zonder hormonen.

zwangerwensbaby vindt dit leuk.
  6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Het kan wel, maar het is niet altijd ideaal, omdat de IUI moeilijker te timen is.

Ik heb een goede cyclus, maar heb toch hormonen genomen om de timing goed te krijgen en twee eitjes te hebben, zodat we meer kans op succes hadden.

Van clomid die 5 dagen had ik geen bijwerkingen. Van de Ovitrelle was ik meestal 1 dag een beetje neerslachtig, maar verder niks.

7. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik heb ook IUI gedaan in eigen cyclus. Deed ovulatietesten (moest elke ochtend een clearblue doen) en als deze positief was, belde ik het ziekenhuis en kreeg ik de dag er na IUI.

Bij ons haalde het niks uit helaas.

8. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Oh nou.. ik wist niet dat er een uitgebreide introductie nodig is. ik probeer al 2 jaar zwanger te raken, ben inmiddels 31 jaar.. en heb deze vraag ook al voorgelegd aan mijn behandelende arts. omdat ik daar niet mee verder kom leg ik mijn vraag hier neer in de hoop op ervaringen die mij verder kunnen helpen

9. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    wat fijn om te weten!

10. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Oh nou.. ik wist niet dat er een uitgebreide introductie nodig is. ik probeer al 2 jaar zwanger te raken, ben inmiddels 31 jaar.. en heb deze vraag ook al voorgelegd aan mijn behandelende arts. omdat ik daar niet mee verder kom leg ik mijn vraag hier neer in de hoop op ervaringen die mij verder kunnen helpen

11. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    oh wat jammer om te horen!

12. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    welk ziekenhuis was dat?

13. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    oh en was de IUI met Clomid een succes? mij wordt IUI en Clomid voorgesteld. ik heb verder ook een goede cyclus

14. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Perse nodig natuurlijk niet.

Maar de meeste hier zitten er al jaren.
    Dan is het vooral leuk als een nieuw lid zit even voorstelt :)

15. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, bij ons was de IUI geen succes, maar dat lag aan slechte zaadkwaliteit.

De clomid deed het bij mij heel goed. Netjes elke ronde 2 eitjes.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb iui zonder en met hormonen gedaan.
    Zonder vond ik veel meer stressen, veel vaker voor follikel meting, gedoe thuis met ovulatie testen. Angst dat de timing toch niet goed was.

De iui's met hormonen gaven veel meer rust. Maar 2x per cyclus voor meting ipv 6x.
    Goede timing dmv pregnyl.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Realiseer je wel dat dit de optie is met de allerlaagste kansen. Als je al twee jaar bezig bent zou ik op zijn minst voor IUI gaan met de allerbeste timing, dus mét hormonen.

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ik heb IUI gedaan in m’n eigen cyclus, maar wel 3x met pregnyl. Helaas geen resultaat.

19. zwangerwensbaby

30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    oh jammer om te horen..

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ja toen wel. Maar nu inmiddels een dochter van bijna 3 en zwanger van de 2e. Op de natuurlijke manier :D

Deel Deze Pagina