Ik ben angstig voor de voorgestelde IUI behandeling omdat je hormonen moet slikken wat bijwerkingen kan geven. zijn er ook behandelingen zonder hormonen slikken of spuiten?
Is dit een serieuze vraag? Leg deze vraag bij je behandelend arts neer. Vind het eerlijk gezegd best een beetje gek dat je hier je eerste bericht plaatst zonder je ook maar een beetje voor te stellen.
Zo erg is dat toch niet? In ieder geval beter dan vragen te stemmen op de vrolijkste baby . Mijn eerste bericht ... jaren geleden, was volgens mij ook een vraag. TO zit echter wel op een verkeerde pijler.
IUI wordt in de meeste gevallen met behulp van hormoonmedicatie gedaan. In elk geval met een medicijn om de eisprong op te wekken, zodat de inseminatie precies gepland kan worden. Medicijnen om een eicel te laten groeien hoeven niet altijd persé. Als je van jezelf een goede eisprong hebt, dan zou dat deel van de behandeling misschien zonder kunnen. Maar dat moet je met je arts overleggen. Ze hebben vast een goede reden om het met medicatie te doen. De bijwerkingen zijn bij iedereen verschillend. De een heeft er veel last van, de ander amper. Dus dat is afwachten. Succes!
Het kan wel, maar het is niet altijd ideaal, omdat de IUI moeilijker te timen is. Ik heb een goede cyclus, maar heb toch hormonen genomen om de timing goed te krijgen en twee eitjes te hebben, zodat we meer kans op succes hadden. Van clomid die 5 dagen had ik geen bijwerkingen. Van de Ovitrelle was ik meestal 1 dag een beetje neerslachtig, maar verder niks.
Ik heb ook IUI gedaan in eigen cyclus. Deed ovulatietesten (moest elke ochtend een clearblue doen) en als deze positief was, belde ik het ziekenhuis en kreeg ik de dag er na IUI. Bij ons haalde het niks uit helaas.
Oh nou.. ik wist niet dat er een uitgebreide introductie nodig is. ik probeer al 2 jaar zwanger te raken, ben inmiddels 31 jaar.. en heb deze vraag ook al voorgelegd aan mijn behandelende arts. omdat ik daar niet mee verder kom leg ik mijn vraag hier neer in de hoop op ervaringen die mij verder kunnen helpen
Oh nou.. ik wist niet dat er een uitgebreide introductie nodig is. ik probeer al 2 jaar zwanger te raken, ben inmiddels 31 jaar.. en heb deze vraag ook al voorgelegd aan mijn behandelende arts. omdat ik daar niet mee verder kom leg ik mijn vraag hier neer in de hoop op ervaringen die mij verder kunnen helpen
oh en was de IUI met Clomid een succes? mij wordt IUI en Clomid voorgesteld. ik heb verder ook een goede cyclus
Perse nodig natuurlijk niet. Maar de meeste hier zitten er al jaren. Dan is het vooral leuk als een nieuw lid zit even voorstelt
Nee, bij ons was de IUI geen succes, maar dat lag aan slechte zaadkwaliteit. De clomid deed het bij mij heel goed. Netjes elke ronde 2 eitjes.
Ik heb iui zonder en met hormonen gedaan. Zonder vond ik veel meer stressen, veel vaker voor follikel meting, gedoe thuis met ovulatie testen. Angst dat de timing toch niet goed was. De iui's met hormonen gaven veel meer rust. Maar 2x per cyclus voor meting ipv 6x. Goede timing dmv pregnyl.
Realiseer je wel dat dit de optie is met de allerlaagste kansen. Als je al twee jaar bezig bent zou ik op zijn minst voor IUI gaan met de allerbeste timing, dus mét hormonen.
Ja toen wel. Maar nu inmiddels een dochter van bijna 3 en zwanger van de 2e. Op de natuurlijke manier