Ik weet dat het volgens mij geen invloed heeft, maar hoe denken jullie over sporten in deze periode? Ik ben wel een fanatiek sporter (elke dag een uurtje als ik opsta). Ik ga niet tot het uiterste maar houd wel van een fijne workout. Uiteraard sla ik wel eens wat over als ik geen zin heb . Meestal doe ik een halfuurtje cardio en een halfuurtje kracht. Je zult me geen super zware gewichten zien heffen, maar wat stevige bil/buik/beenoefeningen wel. Ik kan er niets aan doen maar ik merk wel dat ik, nu ik vanochtend Pregnyl heb gezet, me afvraag of het kwaad kan. Sowieso heb ik het idee dat de boel er regelrecht uitloopt als je sport (als je begrijpt wat ik bedoel). Zit dit echt gewoon in mijn hoofd? Dit uurtje is voor mij echt ontspanning en ik voel me daarna altijd lekker fit!
Je kan gewoon blijven sporten in je wachtweken. Je moet alleen opletten met buikspieroefeningen en vooral letten op de signalen van je lichaam. Mijn lichaam reageerde heel heftig op de functie en terugplaatsing daarom van de arts advies gekregen om alleen cardio te doen en dat allemaal een tandje lager dan normaal
Herken heel goed jouw vraag Nina! Wij hebben net en mislukte icsi achter de rug. Van te voren had ik mezelf nog zo voorgenomen, gewoon alles te blijven doen. Ik doe ook eigenlijk elke dag wel wat aan sport. Ook best fanatieke trainingen, zoals boksen. Maar goed.....voor de punctie vond ik bepaalde oefeningen en trainingen al minder fijn, door het opgezette gevoel in m'n buik en na de punctie ging het gewoon echt niet. Ik merkte daardoor dat ik ook minder energie had. Wat jij ook zegt, je voelt je juist zo fit na een training. Het neerslachtige gevoel na de mislukte punctie komt bij mij natuurlijk door de teleurstelling dat het niet gelukt was, maar naar mijn idee ook echt doordat ik veel minder gesport heb. Maar om nu bij een volgende keer gewoon alles te blijven doen, weet ik ook niet. Ten eerste ging het de afgelopen na de punctie niet, en ik heb zelf ook altijd het idee, dat het niet goed voor je lichaam is, om zoveel afvalstoffen en adrenaline te creëren. De gynaecoloog gaf bij mij aan, voordat we aan dit traject begonnen, dat ik vooral ALLES moest blijven doen, alleen het boksen na de terugplaatsing niet of aangepast. Maar de verpleegkundige gaven na de punctie aan dat ik het echt rustiger aan moest gaan doen...dus tja....ik denk dat het prettig is te doen,wat jij fijn vindt. Zo...een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan. Succes in ieder geval. Groetjes Roos
Bedankt voor de reactie. Mijn buik was de vorige ronde door 32 dagen prikken en een aantal keer pregnyl te gevoelig op een gegeven moment. Nu heb ik 13 dagen gespoten en slechts 1x pregnyl. Die plek is nu wel wat gevoelig en mijn buik is best opgezet. Ik vind het fijner om dat wat rustiger aan te doen. Ja ik weet het ook niet zo goed haha. Ik denk dat ik vooral gewoon wel elke dag een uurtje blijf sporten, maar gewoon misschien dan wat meer cardio op een lager tempo en wel wat oefeningen, misschien een tandje lager zodat ik het niet uit mijn tenen hoef te halen . Ik ben benieuwd. Ik heb morgen mijn eisprong (er vanuit gaande dat ik die gewoon krijg met pregnyl natuurlijk) en ga dus 'ochtends gewoon relaxed wat doen. Niet te veel en gewoon niet stressen!