Alternatief voor inlegkruisjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladylittleangel, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik heb best veel afscheiding sinds dat ik zwanger ben, maar ik kan niet tegen inlegkruisjes, nooit gekund ook.
    Ik vind het toch wel vervelend en een beetje zonde van al mijn onderbroeken eigenlijk...

Heeft iemand een tip of alternatief?

xxxxx

2. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Vroeger droeg ik zo ook altijd, maar sinds ik heb gelezen dat het hier eigenlijk alleen maar erger van wordt (zuurgraad etc), ben ik ermee gestopt. Daar is het zeker beter van geworden, ook al merk ik ook dat het zeker onderhevig is aan hormonen:)

Heb er nu ook veel meer last van, maar ga ze niet dragen. Smeer het kruis voordat het in de was gaat in met Vanish (of zo'n voorwasmiddel) en dat helpt! En wat ik ook heb, niet charmant, wel heerlijk comfortabel: witte katoenen strings van de Zeeman. Kosten 2 euro per 2 geloof ik en na een tijd gooi ik ze dan weg (niet dat ik ze daaaagen aanheb, maar na tig keer wassen). Kan prima onder een dikke buik.

Maar vervelend blijft het wel!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarschijnlijk heb je al wel spuugdoekjes in huis? ;) Beetje rare tip misschien, maar heb ik wel eens gebruikt toen de inlegkruisjes op waren (die gebruik ik normaal alleen maar voor de laatste paar dagen na de menstruatie).

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Probeer eens Tena Lady mini magic. Ziet er uit als een inlegkruisje, maar is bedoeld voor licht urineverlies. Hierdoor kunnen ze meer vocht hebben dan een gewoon inlegkruisje en dat is heel fijn als je veel afscheiding hebt. Ik moet zeggen, ik heb altijd jeuk van gewone inlegkruisjes, maar met deze houd ik het wel uit! Bijkomend voordeel is dat ik aan het einde van de zwangerschap en na de bevalling wel eens wat urineverlies had bij niezen of springen o.i.d. en dan is het toch prettig hoor, zo'n Tena.

5. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik gebruik ook Tena lady's ook omdat ik soms uine verlies en ben er ook super tevreden erover

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Je kunt ook gewoon een paar stukjes stof (katoen) knippen en even omzoomen. Kun je daarna gewoon wassen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vervang 2 keer per dag mijn katoenen onderbroek (heb ook altijd reserve in mijn tas) als ze te vaak gewassen zijn gooi ik ze vaak gewoon weg haha

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Gebruik ik ook! En ze helpen super..Ik kan ook niet tegen inlegkruisjes, krijg alleen maar meer afscheiding van en jeukt..

Deel Deze Pagina